Asiguratorii sunt vazuti bine de doar unul din noua clienti
clientiasiguratoricompaniicunostinte
Doar unul din noua clienti ai companiilor de asigurari considera ca acestea sunt prietenoase, corecte in relatie, potrivit unui studiu GfK.
“Ambele parti au aceeasi putere, confortabile, gasesc beneficii comune, dar pe de alta parte, relatia este una statica, uneori impovaratoare pentru clienti, greu de iesit din ea, usor plictisitoare”, se arata in studiul GfK.
Alti 9% dintre posesorii de asigurari personale spun ca au o relatie intensa de caldura. Acestia percep companiile de asigurari ca fiind un partener confortabil, se simt liberi in relatie, au interactiuni frecvente, o relatie bazata pe incredere, flexibila.
Cunostintele ocazionale (9%) si cunostintele trecatoare (8%) reprezinta doua grupe de clienti neimplicati in relatie, mai degraba distanti fata de companiile de asigurari.
Nu se simt mai deloc responsabili pentru cum decurg lucrurile, sunt pe punctul de a renunta la furnizor, simt ca doar cealalta parte are de castigat din relatie, nu si ei.
In categoria “Fosti prieteni” intra clientii care se simt mintiti, neimportanti pentru companiile de asigurari, au sentimente negative, nu sunt cooperanti, se simt inconfortabil in interactiune si considera intr-o oarecare masura ca nu e alegerea lor ca se afla intr-o astfel de relatie.
“Cunostinte enervante” a fost metafora cu care 6% dintre posesorii de asigurari personale au definit relatia cu compania de asigurari.
Clientii se considera privati de informatie, intr-o relatie de conflict, vad companiile de asigurari ca fiind reci, ostile, mincinoase, se simt captivi in relatie si inconfortabili.
Datele au fost culese online, in intervalul 14-17 martie 2014. Esantionul a fost de 172 de persoane, reprezentativ urban, pentru populatia cu varsta intre 18 si 45 de ani si respecta cotele socio-demografice.