Cat au cheltuit bancile pe publicitate in 2013
media truststudiucheltuieli publicitate bancivolksbankbcrbancpost
Volksbank, Banca Comerciala Romana si Bancpost sunt bancile bancare cu cel mai mare volum de publicitate inregistrat in 2013, potrivit mediaTRUST.
Intre 1 ianuarie si 31 decembrie 2013, Volksbank ocupa primul loc in topul bancilor cu cel mai mare volum de publicitate.
Volksbank a inregistrat 13.241 de reclame, pe parcursul anului 2013, avand un rate card de 29.675.994 de euro.
BCR este pe locul doi in topul mediaTRUST, cu 11.922 de reclame si un rate card de 21.773.035 de euro.
Pozitia a treia este ocupata de Bancpost, care a inregistrat 8.877 de reclame, cu 18.648.494 euro rate card.
Urmatoarea clasata este Banca Transilvania cu 5.151 de reclame si un rate card de 7.298.187 euro, urmata de Raiffeisen Bank cu 4.716 de reclame si 8.477.236 euro rate card.
Piraeus Bank a avut 4.007 de reclame cu un cost de 9.077.649 euro, urmata de ING Bank cu 3.779 de reclame si 5.222.096 euro.
Din topul mediaTRUST mai fac parte BRD, cu 3.741 de reclame si 6.411.265 euro rate card; Alpha Bank cu 2.702 de reclame si un rate card de 2.931.012 euro, OTP Bank cu 2.061 de reclame si 3.359.681 cost euro.
Televiziunea este canalul media pe care au mizat principalele institutii bancare.
Din totalul de 66.286 de reclame, 49.559 au fost difuzate de televiziuni, 15.597 pe posturile de radio si 1.130 au aparut in presa scrisa.
Printre canalele media care au inregistrat cele mai multe difuzari de reclame, se numara Romania TV cu 6.269 de reclame, Europa FM cu 4.502 de reclame si Ziarul Financiar cu 144 de reclame tiparite.
Pentru vizibilitatea in publicitate raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste 3.440.945 de reclame difuzate in intervalul de timp 1 ianuarie - 31 decembrie 2013, la 20 de posturi de televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, din care 66.286 la categoria bancar.