Cati romani citesc detaliile pe care institutiile financiare le pun in reclame
educatie financiaracreditare responsabila
Provident a lansat campania Creditare Responsabila prin intermediul unui exercitiu de atentie propus telespectatorilor.
Pe 5 septembrie, in reclama difuzata de Provident pe mai multe posturi nationale de televiziune, exemplul reprezentativ a fost inlocuit cu un exemplu nereprezentativ: "Exemplu nereprezentativ: Aceasta reclama este vizionata de peste 1.500.000 de romani. Ne intrebam cati dintre ei citesc detaliile pe care institutiile financiare le pun in reclame.
Asa ca, daca ai avut curiozitatea sa citesti acest text, suna la 021 9452 (numar cu tarif normal) si primesti un premiu garantat."
Scopul exercitiului de atentie a fost de a masura nivelul de interes al telespectatorilor, cand vine vorba despre ofertele institutiilor financiare, credite sau depozite.
Potrivit datelor oferite de agentia de media, spotul de 15 secunde a fost difuzat de 161 de ori, pe 13 canale, cu o audienta totala de 7,7 milioane de telespectatori, in intervalul orar 07.00-02.00.
In acest interval, numarul de telefon pus la dispozitie special pentru campanie a fost apelat de 10 persoane. Dintre acestea, o singura persoana a sunat pentru a-si revendica premiul promis in cadrul campaniei, celelalte au folosit numarul pentru solicitarea unui credit sau pentru a cere informatii despre produsele din portofoliul Provident.
Acest exercitiu de atentie a fost primul pas in Campania de Creditare Responsabila, prin care Provident isi propune sa creasca gradul de constientizare in randul consumatorilor de produse financiare.
In acest sens, a compania a creat o sectiune dedicata creditarii responsabile pe pagina sa de internet, unde clientii sau potentialii clienti pot afla informatii despre ce presupune o decizie responsabila de imprumut si detalii despre colaborarea Provident cu cei peste un milion de clienti de pana acum.
Potrivit companiei, este esential ca fiecare client sa inteleaga care sunt responsabilitatile unui imprumut, atat ale companiei, cat si cele proprii.
"Este important ca, inaintea fiecarui nou contract de credit, sa ne asiguram ca clientul a inteles ce inseamna un imprumut, dincolo de nevoia din acel moment. Nu ne este de folos nici noua si, in mod evident, nici clientului daca termenii si conditiile nu au fost explicati foarte clar, astfel incat sa ne asiguram ca exista posibilitatea rambursarii fara a crea un dezechilibru financiar.
Un client care nu isi va permite sa plateasca rata este un client pe care poate nu l-am sfatuit bine si asta inseamna ca el va fi indatorat si ca nu vom recupera suma pe care o imprumutam.
Un imprumut este un dans pentru doi. Respingem 70% din toate cererile de imprumut pe care le primim, 67% dintre clientii nostri imprumuta mai putin decat suma maxima disponibila pentru ei, valoarea medie a unui credit este mai mica decat o treime din suma maxima pe care o avem in portofoliul nostru”, a declarat Viktor Boczan, directorul general al Provident.