Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum va fi infiintat si cum va functiona Fondul Suveran de Dezvoltare si Investitii

Cum va fi infiintat si cum va functiona Fondul Suveran de Dezvoltare si Investitii
de la 31 Aug. 2017
Tags: fondul suveran de dezvoltare si investitiifsdi

Ministerul Finantelor Publice a pus in dezbatere publica proiectul de Lege privind infiintarea Fondul Suveran de Dezvoltare.

Fondul Suveran de Dezvoltare si Investitii (FSDI) isi propune ca obiectiv direct sustinerea dezvoltarii economice prin investitii in sectoare competitive, care antreneaza un efect de multiplicare in economie, in urma atragerii de capital si de surse din piata financiara.
 
FSDI are ca scop atat dezvoltarea si finantarea din fonduri proprii si din fonduri atrase, a unor proiecte de investitii rentabile si sustenabile in diverse sectoare economice, prin participare directa ori prin intermediul altor fonduri sau societati de investitii, singur sau impreuna cu alti investitori institutionali sau privati, cat si administrarea activelor financiare proprii, in vederea obtinerii de profit.
 
FSDI va avea forma unei societati de intermediere financiara pe actiuni, cu actionar unic statul roman pe intreaga durata de functionare. Actul constitutiv, strategia si activitatea FSDI se vor supune regulilor cu privire la deficitul bugetar si datoria publica, pentru a-si mentine clasificarea in afara sectorului public, pe toata durata existentei sale.
 
Capitalul social al Fondului va fi format din aport in natura, reprezentat de pachete de actiuni detinute de stat la societatile din portofoliu, prevazute in Anexa la proiectul de lege, precum si din aport in numerar in valoare de 1,85 miliarde de lei. 
 
Pachetele de actiuni se transfera in proprietatea FSDI. In cazul societatilor in care la data preluarii statul este actionar integral sau majoritar, FSDI nu va putea instraina, sub orice forma aceste actiuni, daca acest fapt va duce la pierderea pozitiei de actionar majoritar a FSDI la societatile in cauza.
 
Finantarea FSDI se va face din venituri obtinute din dividende incasate de la societatile aflate in portofoliu, din cele rezultate din operatiuni cu instrumente financiare proprii si din cele emise de alte entitati, din venituri din vanzarea de pachete de actiuni din portofoliu, din imprumuturi, inclusiv prin emiterea de obligatiuni, dar si din alte surse prevazute de lege.
 
Administrarea FSDI se va face in sistem dualist, de catre un Consiliu de Supraveghere si un Directorat. 
 
Primii membri ai Consiliului de supraveghere vor fi numiti prin hotarare a Guvernului pe o perioada de 18 luni, avand ca mandat angajarea Directoratului si organizarea activitatii FSDI. 
 
Administrarea FSDI atat la nivel neexecutiv (Consiliul de supraveghere) cat si executiv (Directoratul) se va realiza de o maniera independenta in conformitate cu politica sa investitionala, in vederea obtinerii de profit in conditii de piata, prin dobandirea in nume propriu de active si pasive si cu asumarea riscurilor asociate unor astfel de activitati comerciale, in limitele strategiei investitionale aprobata de actionar. 
 
Membrii Consiliului de supraveghere se numesc de Adunarea Generala a Actionarilor in baza unei proceduri proprii de selectie transparenta, care va fi aprobata de actionar.
 
Pentru asigurarea unei conduceri eficiente si a autonomiei decizionale a conducerii FSDI in Actul constitutiv sunt prevazute principii de guvernanta in conformitate cu Principiile de la Santiago promovate de Forumul International al Fondurilor Suverane de Investitii (International Forum of Sovereign Wealth Funds), care reprezinta cele mai bune practici in domeniu pentru fondurile de investitii, adaptate la caracteristicile FSDI, infiintat in principal, ca un fond de dezvoltare.
 
Proiectul de lege a fost transmis pentru punct de vedere institutiilor prevazute in Expunerea de motive, inclusiv Institutului National de Statistica, in vederea obtinerii opiniei ex-ante a Eurostat privind clasificarea FSDI, inaintea supunerii actului normativ spre aprobare Guvernului Romaniei.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.