Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Dupa 20 de ani, plata prin card a prins la numai 20% din populatia Romaniei


Dupa 20 de ani, plata prin card a prins la numai 20% din populatia Romaniei
de la 14 Nov. 2016
Dupa 20 de ani, plata prin card a prins la numai 20% din populatia Romaniei
Tags: plati cardcarduri romania

Acum 20 de ani, aparea pe piata din Romania primul card bancar, emis sub sigla Visa, si primul bancomat de la care se puteau efectua retrageri de numerar.

Dupa cele doua decenii, se constata ca, in Romania, putin peste o treime din mediul rural este inclus financiar, avand acces la servicii financiare de baza precum un cont bancar. 
 
Astfel, 85% dintre adultii din mediul urban mare si metropola, 78% din urbanul mic si doar 35% din rural au un cont bancar, potrivit rezultatelor cercetarii de piata realizate de Brandberry la comanda NOCASH .
 
Cei care declara ca detin si card bancar sunt cu aproape 9% mai multi in mediul urban mic-mediu decat cei care au declarat ca au cont bancar. 
 
Potrivit studiului, aceasta inseamna ca exista aproape 9% din populatia oraselor mici si medii care nu recunoaste diferenta dintre un card bancar si un alt tip de card. La nivel national, media este de 2%.
 
Aproape 50% dintre respondenti declara ca obisnuiesc sa pastreze o evidenta a cheltuielilor zilnice. Totusi, la intrebarea legata de cum anume fac acest lucru, jumatate dintre ei a declarat ca tin minte.
 
Datele cercetarii mai releva ca un sfert dintre respondentii care au declarat ca nu detin un cont bancar spun ca au avut dar, din diverse motive, au renuntat la el. 
 
Situatia abandonului de servicii financiar-bancare este mai pronuntata pentru populatia din mediul rural. Potrivit rezultatelor obtinute, 80% dintre cei care locuiesc in rural, si au avut card, nu vor sa-si mai faca unul nou spre deosebire de 80% din urban care intentioneaza sa-si deschida un nou cont de card.
 
Anul 2015 a consemnat trecerea unei bariere importante in comportamentul de plata al romanilor posesori de card, fiind primul in care tranzactiilor de plati la comercianti a depasit numarul tranzactiilor de retragere numerar de la bancomate.
 
Performanta a fost obtinuta in conditiile in care doar unul din cinci utilizatori de card face plati. Asadar, 80% dintre cei care au card il folosesc preponderent pentru a retrage numerar si a face plati cu numerar, fata de doar 20% proportia celor care fac plati preponderent cu card.
 
O alta concluzie a cercetarii este ca peste 50% dintre respondentii oraseni isi primesc salariul pe card, fata de doar 23% dintre sateni. Cu toate acestea, 95% din populatie utilizeaza numerarul des si foarte des.
 
Poate tocmai de aceea, in top 3 facilitati dorite de respondenti langa/in apropierea locuintei se regasesc: farmacia (36,6%), cabinetul medical (32,2%) si bancomatul (27,9%). 
 
Banca se afla abia pe locul 8. In acest context al facilitatilor de pe langa casa, foarte important este si faptul ca peste 50% din populatia rurala considera serviciul cash back folositor si foarte folositor.
 
O nota interesanta este apetitul in crestere al romanilor pentru comertul electronic. In primele noua luni din acest an, 20% dintre respondenti au facut cumparaturi din magazinele online romanesti si 6% din magazinele online din afara tarii.
 
In ce priveste viitorul, 23% dintre respondenti considera ca plata in numerar va inceta sa mai fie majoritara pentru cumparaturile uzuale, intr-un interval de 5-10 ani, iar aproape 30% considera ca numerarul va ramane majoritar si nu va disparea niciodata.
 
Cu toate acestea, o proportie insemnata a respondentilor este foarte deschisa la nou. La intrebarea cu ce obiecte ati vrea sa puteti face plati?, 42% dintre subiectii intervievati au declarat ca ar face plati cu telefonul mobil.
 
Studiul a fost realizat in perioada 10-21 octombrie 2016, prin interviuri fata-in-fata la domiciliul respondentilor, pe un esantion de 1.091 de persoane, selectat aleator cu pas statistic de 5, fiind reprezentativ pentru populatia Romaniei de 18 ani si peste. 
 
Marja de eroare maximala este de ±2,9%, la un nivel de incredere de 95% si o distributie de 50% (marja de eroare scade pe masura ce rezultatul unei variabile este mai distantat de limita de distributie (de 50%). 
 
Esantionul a fost calibrat dupa datele oficiale ale Recensamantului Populatiei din 2011. Colectarea datelor s-a realizat in mod securizat, operatorii utilizand tablete cu soft dedicat, conectate la internet, cu trimitere criptata a datelor direct in serverele brandBerry.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.