Regula clientul nostru, stapanul nostru incepe sa se aplice si in banci. Dar clientii fac miscarea, nu bancile
clientulexperientacomisioanebanciey
Felul in care sunt tratati clientii a contat cel mai mult in experienta consumatorilor cu banca, mai ales ca din acest motiv foarte multi au inchis sau deschis un cont, in ultimele 12 luni, se arata in ultimul studiu al EY.
Experienta cu angajatii bancii a contat mai mult decat nivelul comisionelor si ratelor de dobanda, localizarii agentiilor si a bancomatelor sau accesibilitatii serviciilor.
Doar 70% dintre cei care au o incredere moderata se declara dispusi sa faca acest lucru.
“Faptul ca experienta personala a fost mai importanta in decizia clientelei de a lucra cu o banca decat nivelul ratelor si al comisioanlor, locatia agentiilor sau accesibilitatea serviciilor ar putea fi un motiv pentru bancheri de a se asigura ca investesc suficient in acest aspect”, a spus Gelu Gherghescu, oficial EY Romania.
52% dintre clienti au deschis sau inchis cel putin un produs bancar in cursul anului trecut iar 40% planuiesc sa faca acest lucru in anul urmator.
60% dintre respondenti nu intentioneaza sa-si inchida sau sa-si mute conturile, dar acest lucru nu se datoreaza neaparat convingerii acestora ca lucreaza cu banca potrivita.
Astfel, 22% dintre cei care intentioneaza sa isi mentina relatiile cu bancile lor actuale considera ca toate companiile bancare sunt la fel, iar 17% spun ca este pur si simplu prea dificil sau ca dureaza prea mult sa faca o astfel de schimbare.
Clientii raman cu furnizorul lor actual din inertie, devenind astfel vulnerabili in fata competitorilor. Intre timp, noi tipuri de furnizori de servicii financiare, care folosesc noi tehnologii si servicii personalizate, patrund pe piata globala, iar aceasta situatie nu poate fi ignorata.