Voice Biometrics, serviciul care iti usureaza contactul cu banca
voice biometricsing bankapelclient
La capitolul inovatie in sistemul bancar romanesc, ING Bank a fost de fiecare data cu un pas inaintea celorlalte banci, iar acum a mai facut un astfel de pas. Aici nu vorbim de produsele bancare pe care le scoate in fata aceasta institutie, ci de inovatia tehnologica pe care o aduce.
Astfel ca, ING Bank a lansat serviciul Voice Biometrics, impreuna cu Nuance Communications. Serviciul se face prin intermediul unui asistent personal virtual, unde clientii sunt preluati imediat, se indentifica usor prin amprenta vocala si isi rezolva solicitarile rapid.
Acest program a fost dezvoltat de Nuance Communications si este destinat pentru a facilita interactiunea dintre client si call center folosind doua aplicatii complementare: identificare vocala (Voice Biometrics Authentication) si intelegerea exprimarii libere (Free Speech Call Steering).
Clientii se autentifica rapid si usor, rostind doar o fraza simpla, iar sistemul recunoaste vocea, intelege cererea si ofera raspuns imediat sau ii directioneaza catre un operator pentru detalii suplimentare.
Prin aceasta tehnoogie se elimina timpii de asteptare in call center, clientii fiind preluati instantaneu de catre un „asistent personal virtual”, iar operatorii castiga timp pentru a se ocupa de solicitarile mai complexe.
Pentru a activa serviciul, clientul isi inregistreaza amprenta vocala rostind fraza „La ING ma pot identifica prin vocea mea”. La urmatorul apel dupa inregistrare, propozitia ofera acces imediat la sistem. La intrebarea „Va rog sa-mi spuneti cu ce va putem ajuta?”, folosind tehnologia de intelegere a limbajului natural (NLU), operatorul virtual intelege solicitarea clientului si ii ofera informatiile de care are nevoie.
Clientul primeste pe loc informatii privind soldul contului, IBAN, rate credit, incasari recente, deblocare user HomeBank, cod Swift, adresa bancii, orar casierii si office-uri. Pentru solicitari mai complexe, apelul este transferat unui operator din call-center, impreuna cu detaliile si solicitarea clientului.
„Prin Voice Biometrics, clientii ING vor avea de acum un acces mult mai usor si sigur la informatii despre produsele lor bancare, de la verificarea soldului contului si a codului IBAN la detalii despre orarul casieriei”, a declarat Peter Martis, Regional Manager CEE & Balkans Nuance Communications.