Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

7 reguli de aur pentru afaceri de succes in 2016

7 reguli de aur pentru afaceri de succes in 2016
de la 24 Nov. 2015
7 reguli de aur pentru afaceri de succes in 2016 Tags: afaceri de succesafaceriafaceri profitabileeducatie antreprenoriala

Nu va fi simplu pentru nimeni sa inceapa o afacere in 2016. Nu a fost simplu nici anul acesta iar semnele ne arata ca economia nu mai are timp si spatiu pentru cei nepregatiti.

In mod concret, luptele pentru suprematie in cadrul industriilor de referinta se duc din ce in ce mai aprig. Clientii sunt din ce in ce mai usor de pierdut. Au la dispozitie o serie larga de branduri catre care isi vor directiona veniturile si vor renunta usor la companiile care nu le ofera maxim de raport calitate-pret.

Cateva dintre cele mai importante reguli pentru afaceri de succes in 2016:


1. Realizeaza ceea ce nu s-a realizat pana acum


Inovatia reprezinta singura solutie pentru a da lovitura in 2016, in 2017 sau in orice alt an doresti. Nu veni pe piata cu ceea ce deja exista. Nu vei face decat sa iti vezi potentialii clienti mergand la brandul care deja detine suprematie pe nisa pe care doresti sa te dezvolti.

Brandul care s-a impus primul ca autoritate in domeniu reprezinta de obicei si cel mai de incredere furnizor de produse si servicii catre care ne indreptam in mod natural, cu toate ca pot exista competitori mai putin vizibili care ofera mai mult si mai bun. Increderea in brand si in reputatia deja cladita inseamna mult pentru clienti, mai ales in perioada de criza, cand nimeni nu isi permite sa greseasca in privinta banilor cheltuiti.

Solutia este sa oferi ceva ce brandul de autoritate inca nu detine, ceva nou si atragator pentru potentialii clienti carora te adresezi. Poate fi o noua facilitate sau un nou set de servicii gratuite care vin la pachet cu produsele pe care le aduci pe piata. Pot fi produsele clasice pe care ceilalti le comercializeaza deja dar pe care tu le aduci cu noi functii la pachet, beneficii care le fac pe celelalte branduri competitoare sa isi piarda din valoarea afisata.


2. Angajeaza un Specialist in Resurse Umane, alaturi de care sa poti lucra pentru a atrage in companie doar oameni potriviti

De la bun inceput, daca ai alaturi de tine echipa de oameni facuti pentru posturile lor, eficienta in munca va fi maxima. Nivelul de rezultate va fi minim atunci cand alegi sa umpli golurile din firma cu oricine se nimereste.

Specialistul in Resurse Umane reprezinta omul de baza care iti poate aduce in companie oameni performanti, pasionati de domeniul lor de referinta, gata sa faca performanta si sa ramana in echipa timp indelungat.

Tot Specialistul in Resurse Umane te poate ajuta sa alegi cele mai bune forme de motivare/ retentie/ fidelizare a angajatilor tai. Fluctuatia de personal poate fi tinuta sub control tot cu ajutorul specialistilor in HR. Acest lucru iti intoarce bani inapoi in buzunar.


3. Plateste mai bine decat competitorii tai

Cei mai multi angajati pleaca din cauza salariilor, care stagneaza de multe ori sau de la bun inceput se afla cu mult sub grila de salarizare din domeniul lor de referinta

Ofera salarii atractive si bonusuri salariale pe masura. Ofera tichete de masa si asigurare medicala de calitate. Ofera cadouri de 8 Martie, Pasti si Craciun. Cu toate ca ne iubim profesiile, avem facturi, copii de dus la facultate si case de intretinut, ca toata lumea. Asigura angajatilor nivelul salarial optim si le vei castiga prezenta in companie pe termen lung, la capacitate maxima de lucru.


4.  Inoata intr-un ocean albastru

Cu siguranta cunosti strategia Blue Ocean. In cuvinte simple si putine, reprezinta decizia de a ataca o nisa pe care inca nu exista aglomerare de branduri. La polul opus este oceanul rosu, insangerat de rechini care se bat pentru o participa foarte mica de teren/ clienti disponibili.

Solutia este sa iti schimbi perspectiva si sa te indrepti catre o nisa pe care iti poti oferi produsele si serviciile catre un numar cat mai mare de clienti, fara sa ai concurenta acerba.


5. Asigura-ti vizibilitatea in randul potentialilor clienti inca de la lansarea start-up-ului

Poti chiar sa apelezi la campanii de teasing inainte de marea lansare. Nu astepta sa consolidezi un buget urias ca sa incepi sa ocupi o bucata buna din atentia clientilor pe care vrei sa ii atragi.

Vizibilitatea in randul clientilor, furnizorilor, partenerilor de afaceri si potentialilor investitori reprezinta un punct bun de plecare pentru orice start-up de succes. Clientii, furnizorii, partenerii si investitorii vor sa se afilieze cu un brand de incredere, solid, transparent.


6. Pregateste-te de esecuri, obstacole, greseli si tradari

Viata ca om de afaceri este plina de suisuri si coborasuri, de despartiri, de contracte anulate in ultima secunda, de parteneriate care se incheie cand aveai mai mare nevoie de el.

Rezilienta psihologica reprezinta unul dintre punctele forte pe care trebuie sa le detii, fara doar si poate. O mare parte dintre antreprenori renunta in primele cateva luni de la start-up, in mare parte din cauza esecurilor, refuzurilor primite, parteneriatelor care nu se mai concretizeaza.

Solutia este sa inveti din fiecare esec, sa extragi lectii valoroase din greseli, sa inveti sa intorci din poignet un refuz din partea unui investitor, sa iti poti reveni din orice despartire profesionala.


7. Invata sa gestionezi banii ca un profesionist

Ia cursuri de educatie financiara inainte de a-ti pune afacerea pe picioare. Invata sa economisesti bani, sa ii investesti, sa iti construiesti o conducta pasiva de bani, sa analizezi riscurile financiare la care te supui, sa jonglezi cu datoriile bune si cu cele negative, sa realizezi un plan de afaceri care sa iti sustina start-up-ul si atunci cand ai fi pe punctul de a lua o decizie gresita.

Un plan de afaceri de succes trebuie sa reprezinte o adevarata harta, de la start-up, pana la pragul de rentabilitate, apoi pana la primii 3 ani de profit. Il ajustam pe parcurs, il imbunatatim alaturi de consultanti financiari si experti in analiza de risc. Esential ramane sa intelegem cum sa gestionam banii si cum sa ii facem sa functioneze in avantajul nostru, prin intermediul unui plan de afaceri.

Mult succes si afaceri prospere!

sursa foto: pixabay.com



Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.67 din 5 - 6 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement