BCR se reorganizeaza pentru a simplifica business-ul
bcrsucursalaclientireorganizare
BCR a trecut de la o organizare a retelei de pe zone pre grupuri, astfel ca daca inaine creditorul avea o organizare pe 8 zone, acum a trecut la una de 12 grupuri pentru a simplifica business-ul, a declarat Dana Demetrian, director de retea al bancii. Procesul de reorganizare se va finaliza in aceasta luna.
In Bucuresti avem trei zone, iar restul capitalelor de zone sunt Iasi, Bacau, Cluj Napoca, Timisoara, Sibiu, Brasov, Pitesti, Craiova, Constanta. In momentul de fata, banca are 562 de unitati, iar dintre acestea 106 sunt in Bucuresti. “Sucursalele din Capitala reprezinta 25-30% din business-ului total de retail”, a mentionat oficialul bancii.
Legat inchiderea unei sucursale, bancherul a afirmat ca acest lucru su se poate face tinandu-se cont de un singur lucru, precum creditele neperformante sau sau profitabilitatea acesteia.
Daca ne uitam la cum evolueaza o sucursala, Demetrian a spus ca in perioada 2008 – 2009, o unitate capta maximum 500 de clienti, fata de 1.000 - 1.500 anterior, in perioda de inceput.
"Avem un segment de clienti carora le place sa vina la banca. Pensionarilor le place sa socializeze cu banca. Unul din trei pensionari folosesc carduri", a mai afirmat Dana Demetrian.
Grupul BCR a inregistrat in 2012 o pierdere neta de 1,2 miliarde lei (277 milioane euro), pe fondul majorarii cu 68,2% a costului cu provizioanele, la 3,62 miliarde lei (813,3 milioane euro).