Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

BNR analizeaza mecanismul medierii intre clienti si banci

BNR analizeaza mecanismul medierii intre clienti si banci
de la 06 Apr. 2015
BNR analizeaza mecanismul medierii intre clienti si banci Tags: medieremediator bancarbnrservicii financiarebogdan olteanu

Invitat la colocviul cu tema "Solutionarea alternativa a diferendelor in domeniul bancar”, viceguvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), Bogdan Olteanu, a declarat ca institutia evalueaza propunerile referitoare la implementarea unui mecanism care sa incerce rezolvarea litigiilor dintre consumatorii si prestatorii de servicii financiare, inainte de apelarea la instanta.

BNR are de ales intre mediere, arbitraj sau o institutie publica independenta.

"Va trebui sa alegem o cale, o institutie care are competente pentru toate domeniile sau constatam si in aceasta situatie existenta unei specificitati a industriei financiare si a serviciilor financiare si necesitatea separarii domeniului pietelor financiare, care este mai larg decat al serviciilor bancare? 
 
Separam aceste piete financiare de zona economiei reale? Sunt intrebari la care trebuie, probabil in aceasta primavara, sa dam un raspuns si sa facem propuneri de legiferare. 
 
Vom astepta, apoi, din partea Parlamentului sa ne creeze cadrul institutional in care sa putem functiona", a spus Olteanu, citat de Agerpres.
 
El a aratat ca asigurarea unui echilibru intre consumator si agentul economic este importanta din perspectiva asigurarii stabilitatii financiare si din punct de vedere al stabilizarii si incurajarii creditului. 
 
Potrivit lui Olteanu, faptul ca, in Romania, protectia consumatorului, in general, si a consumatorului de servicii financiare, in special, reprezinta o necesitate sociala, dar si o responsabilitate institutionala generata de adoptarea, in 2013, a Directivei 11, care este in proces de implementare si la noi in tara. 
 
Directiva urmareste implementarea unui mecanism prin care, intre comerciant si consumator sa se poata realiza o solutionare alternativa a eventualelor dispute, anterior accesului la instanta.
 
Conform oficialului BNR, este foarte important ca solutiile propuse sa fie accesibile, din punct de vedere financiar, mai ales ca Directiva Europeana se refera la costuri zero sau simbolice pentru consumator. In acelasi timp, solutiile trebuie sa fie rapide si eficiente.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement