Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

CSALB simplifica procedurile SAL

CSALB simplifica procedurile SAL
de la 13 Sep. 2016
CSALB simplifica procedurile SAL Tags: csalblitigii bancaremediere

Colegiul de Coordonare al Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB) a decis imbunatatirea procedurilor SAL, astfel incat acestea sa fie cat mai usor de inteles si de indeplinit de catre consumatori, comercianti si conciliatori.

In acelasi timp, CSALB a urmarit adaptarea procedurilor la tipologia litigiilor existente. In primul rand, a fost eliminat plafonul de 1.000 de lei, limita sub care nu incepeau procedurile de solutionare alternativa la CSALB, astfel ca, indiferent de cat este prejudiciul reclamat de consumator, oricine are dreptul la rezolvarea amiabila a litigiului. 
 
Ambele proceduri de solutionare alternativa sunt gratuite pentru consumator. In privinta procedurii SAL finalizata cu propunerea unei solutii, partile au dreptul sa aiba reprezentanti legali sau mandatati, iar consumatorii pot fi reprezentati si de asociatiile de consumatori.
 
In desfasurarea procedurii, a fost introdusa etapa de Filtru derulata de Secretariatul de Procedura. Este faza in care dosarul este completat, ambele parti accepta sa intre in procedura, iar conciliatorul este confirmat de parti. 
 
Conciliatorului i se pune la dispozitie dosarul complet care sa-i permita analiza si pronuntarea Hotararii de Admisibilitate. Acesta este momentul in care incepe, efectiv, procedura de conciliere. 
 
Pana acum, conciliatorul se pronunta numai referitor la cererea consumatorului, fara a avea informatii de la comerciant.
 
In continuare, oricare dintre parti se poate retrage din procedura in orice moment sau poate alege daca accepta sau nu solutia propusa. Implicarea in procedura nu exclude posibilitatea de a cere despagubiri printr-o procedura judiciara. 
 
Hotararea pe care conciliatorul o pronunta, ca urmare a acceptarii de catre parti a Notei de Solutionare, daca nu este atacata in termen de 15 zile devine titlu executoriu.
 
In cazul Arbitrajului, partile au timp, inainte de constituirea Tribunalului Arbitral, sa decida daca raman in procedura cu solutie impusa sau aleg cealalta procedura, cu solutie propusa.
 
Nu mai este obligatoriu ca toate documentele sa fie depuse pe suport de hartie, ci exista posibilitatea ca acestea sa fie transmise pe e-mail. Hotararea arbitrala se comunica, insa, in mod obligatoriu, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.
 
De asemenea, daca una dintre parti nu este de acord cu arbitrul desemnat de cealalta parte, se constituie un Tribunal Special in scopul solutionarii cererilor de recuzare a arbitrilor, format din primii trei cei mai in varsta conciliatori si doi supleanti.
 
Totodata, proba cu martori este exclusa, pentru ca litigiile gestionate de CSALB sa se solutioneze intr-un termen cat mai scurt, pe baza informatiilor/documentelor furnizate de parti.
 
In continuare, solutia pronuntata de Tribunalul Arbitral este obligatorie pentru parti. Implicarea in procedura nu exclude posibilitatea de a cere despagubiri printr-o procedura judiciara.
 
Consumatorul poate fi asistat/reprezentat de un avocat al carui onorariu il suporta si, de asemenea, poate solicita ca judecata sa se faca si in lipsa.
 
In acest moment, 144 de consumatori au depus cereri conforme de solutionare amiabila a litigiului cu un comerciant. In 27 de cazuri, in care cererile au fost conforme si documetele complete, s-au constituit dosare si au fost trimise la conciliatori. Dintre acestea, 18 sunt solutionate, iar 8 sunt in lucru. Alte 36 de cereri se afla in faza de filtru. 
 
CSALB este o entitate juridica autonoma, neguvernamentala, apolitica, fara scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridica, infiintata in baza Ordonantei Guvernului nr.38/2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, ce transpune la nivel national Directiva 2013/11/UE privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 si a Directivei 2009/22/CE.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement