Ghid de plati mai sigure pentru copii
educatie financiarabanicopii
Decidentii din institutiile financiare internationale si nationale au acum la dispozitie modele de bune practici in crearea de produse adecvate copiilor, care sa contribuie la incluziunea financiara a generatiei urmatoare.
Mastercard si Child&Youth Finance International (CYFI) au lansat un ghid legat de produsele de banking si plati pentru minori.
Potrivit Mastercard, Ghidul "Plati mai sigure pentru copii" (Safer Payment Products for Minors) identifica acele practici de succes legate de modul in care furnizorii de servicii financiare pot dezvolta produse de plata adecvate varstei minorilor.
Modurile prin care se pot promova obiceiurile responsabile de consum si de luare a deciziilor financiare in cunostinta de cauza, luand in calcul acele functii care sa le permita parintilor sa-si indrume minorii spre autonomie financiara, sunt pe deplin explicate in ghid.
Intr-un moment in care statul, sectorul privat si societatea civila isi dubleaza eforturile de a contribui la crearea unei societati mai incluzive, noile linii de actiune inscrise in ghid se asigura ca nevoile si siguranta generatiei viitoare sunt luate in considerare.
Copiii de astazi sunt viitorul societatii astfel ca ei trebuie introdusi in circuitul financiar intr-o maniera responsabila.
Complementar obiectivului de a oferi sprijin crearii in siguranta si potrivit varstei a produselor financiare pentru minori, ghidul cauta sa contribuie la dialogul dintre parinti si copii.
Astfel, atat furnizorii de servicii financiare, cat si parintii pot sa ghideze copiii catre incluziunea financiara, autonomie si responsabilitate.
Recunoscand ca varietatea functiilor si reglementarilor de supraveghere a produselor financiare destinate minorilor sunt extrem de diversificate si depind de varsta si de gradul de dezvoltare a tinerilor, ghidul pledeaza pentru un scop final de imputernicire a minorilor, pentru ca ei sa ajunga sa-si gestioneze banii si propriile servicii de plata.
Ghidul a fost creat de Mastercard, CYFI, ParentPay, nimbl si Mirador Digital, cu ajutorul altor organizatii din domeniul financiar.
CYFI are ca obiectiv sa contribuie la dezvoltarea unei generatii care sa previna viitoarele crize financiare prin cresterea educatiei financiare, a accesului financiar, cresterea ratei de angajare, precum si a abilitatilor antreprenoriale in randul copiilor si tinerilor.