MasterCard analizeaza tranzactiile clientilor, pentru a-i ajuta pe retaileri
mastercardcarduriclientiretailericomertmesaje
MasterCard analizeaza datele referitoare la tranzactiile clientilor, pentru a-i ajuta pe retailerii care vor sa isi rotunjeasca veniturile. Compania a lansat o initiativa "controversata", dupa cum subliniaza Financial Times si vizeaza obtinerea de venituri de pe urma bazei sale de date, referitoare la achizitiile posesorilor de carduri.
Anul acesta, gigantul MasterCard, care proceseaza achizitii de 34 miliarde dolari in fiecare an, a inceput sa ii ajute pe retaileri sa atraga clienti, in functie de preferinta celor din urma pentru anumite produse/servicii.
MasterCard a exploatat posibilitatea de a utiliza datele referitoare la consumatori pentru reclame targetate, in 2011, dar a devansat acest demers, din cauza aspectelor "juridice".
Potrivit unui pitch privind vanzarile online, intitulat "Leveraging MasterCard Data Insights to Reach Holiday Shoppers", MasterCard analizeaza miliarde de tranzactii. "Cheia tuturor solutiilor se regaseste in datele despre tranzactii", a declarat vicepresedintele pentru solutii media din cadrul MasterCard, Susan Grossman.
MasterCard a precizat ca va respecta confidentialitatea consumatorilor. Informatiile vandute retailerilor sunt anonime si reprezinta, de fapt, niste grupuri de potentiali clienti - nu persoane propriu-zise.
Compania a anuntat ca printre informatiile despre tranzactii se numara seriile cardurilor - care nu sunt comunicate retailerilor. Numele sau alte detalii legate de posesorii acestora nu sunt transmise mai departe.
Pe masura ce oamenii petrec tot mai mult timp in fata calculatorului si a dispozitivelor mobile, companiile realizeaza profiluri cuprinzatoare ale activitatii acestora, atat online, cat si offline.
Facebook, de exemplu, lucreaza alaturi de Datalogix, o companie de cercetare a datelor, pentru a vedea daca utilizatorii cumpara un produs, dupa ce il vad intr-o reclama de pe reteaua de socializare.
Si alte companii vand datele clientilor in scopul cercetarii de piata. Visa vinde retailerilor chiar posibilitatea de a le trimite mesaje consumatorilor, in functie de tranzactiile lor cu cardul - cat timp cei vizati au acceptat sa primeasca reclame, in schimbul reducerilor si a altor beneficii. American Express realizeaza de asemenea un studiu in randul consumatorilor, in functie de tranzactiile efectuate de acestia.
Industria amintita ar putea insa sa nasca "monstri". Saptamana trecuta, Comitetul de Comert din cadrul Senatului american a demarat o ancheta in randul a noua brokeri de date ale consumatorilor.