Proiect in SUA: Reclamatiile impotriva bancilor vor fi publicate online
proiectesuabancireclamatiicarduricredite
O noua agentie de protectie a consumatorului din SUA va lansa un site, unde publicul poate vedea reclamatiile postate de clientii de carduri impotriva diverselor banci si a altor creditori. CFPB (Consumer Financial Protection Bureau) a anuntat ca va prezenta datele respective pentru a transforma piata de credite intr-un mediu mai transparent; astfel, publicul cercetatorii si industria creditarii vor avea acces la informatiile primite de la consumatori.
"De fiecare data cand ni se aduce la cunostinta o problema intampinata de consumatorii americani bancari, avem ceva de invatat", a declarat directorul CFPB, Richard Cordray. "Informatia ne ajuta si ar trebui sa fie disponibila tuturor".
Industria bancara s-a opus insa dezvaluirii identitatii unor institutii specifice in baza de date publica, spunand ca oricine are o problema cu o anumita banca, de exemplu, legitima sau nu, va putea sa compromita reputatia emitentului de carduri, prin simpla postare a reclamatiei.
"De ce ar trebui sa publicam reclamatiile respective, daca la finele zilei se dovedeste ca majoritatea nu au fost justificate?", s-a intrebat Richard Hunt, presedintele CBA (Consumer Bankers Association), intr-un interviu. "Exista mari sanse ca reputatia unei institutii sa fie afectata."
Hunt a mai spus ca este ingrijorat de faptul ca agentia va posta doar reclamatiile referitoare la bancile din colimatoriul sau, cele cu active de peste 10 miliarde de dolari. Acest tablou va conferi o imagine negativa bancilor mari din industrie, chiar daca doar o mica parte dintre clientii acestora depun reclamatii, mai mult sau mai putin justificate.
Cum functioneaza sistemul?
In momentul in care agentia primeste o reclamatie, trebuie sa determine daca respectivul consumator are sau nu card la banca in cauza si daca are si alte revendicari scrise, a precizat un oficial al CFPB.
Baza de date nu va include nicio informatie despre consumator. Aceasta va furniza informatii despre cum va raspunde banca in fata acuzatiilor si ce fel de compensatie va primi clientul, in situatia in care reclamatia sa este intemeiata.
Website-ul va permite utilizatorilor sa interogheze baza de date si sa caute informatii precum numele bancii emitente, tipul plangerii si codul postal.
Portalul va fi lansat marti si va cuprinde initial 100 de reclamatii, primite in luna iunie. Agentia a primit circa 45.630 de reclamatii, din care 16.840 faceau referire la diverse probleme cu cardurile bancare. Autoritatea a colectat aceste plangeri atat online, cat si telefonic. Cum era de asteptat, cea mai mare nemultumire a utilizatorilor de carduri este legata de taxele si comisioanele aferente acestora.
sursa foto: flickr, largeprime