Se raspandesc parteneriatele pe orizontala si pe verticala din zona platilor mobile
plati mobileparteneriateafaceriey
Parteneriatele pe orizontala (multi-operator) si pe verticala (multi-industrie) din zona platilor mobile devin din ce in ce mai raspandite, potrivit unui studiu EY.
Pe masura ce modelele de parteneriere cauta sa incurajeze adoptarea si utilizarea platilor mobile, competitia dintre acestea ar putea accelera fragmentarea tehnologica, ceea ce va afecta rata de adoptare sau utilizare si va crea confuzii in randul clientilor.
Extinderea interoperabilitatii intre diferitele platforme de plati mobile poate contribui la reducerea confuziei clientilor si a fragmentarii tehnologiilor actionand ca un instrument pentru atingerea unor obiective mai largi de eficienta a modelului de business.
In prezent, piete precum Singapore, Indonezia si China castiga tot mai mult teren in ceea ce priveste interoperabilitatea in platile mobile, in timp ce piete precum Marea Britanie si SUA sunt inca la un nivel relativ scazut de interoperabilitate.
In contextul unui mediu tot mai competitiv, operatorii trebuie sa-si extinda portofoliile de servicii pentru a putea include o gama mai larga de servicii financiare si sa combine serviciile de plati cu functionalitati asociate in activitati de marketing si advertising bazate pe locatie pentru consumatori, companii si parteneri.
Detinatorii tineri de smartphone, din mediul urban, sunt cei care adopta cel mai rapid seviciile mobile de plati. Procentul detinatorilor de smartphone care utilizeaza serviciile mobile de plati in mod regulat sau ocazional este de doua ori mai mare decat cel al utilizatorilor de dispozitive non-smartphone.
Avand in vedere contrastul puternic intre diferitele grupuri de consumatori, este importanta segmentarea clientilor pentru a aborda grupul cel mai relevant din punct de vedere al disponibilitatii adoptarii acestor servicii.
Potrivit studiului EY, informatiile detaliate cu privire la masurile de securitate si de protejare a datelor personale si o mai buna intelegere a beneficiilor serviciilor ar incuraja clientii sa adopte mult mai repede serviciile de transfer de bani de pe mobil.