STUDIU MasterCard si Conso: Consumatorul de servicii financiare din Romania, mult mai informat decat in urma cu trei ani
studiumastercardconsocarduri bancare
In urma unui concurs educational desfasurat timp de o luna pe portal, cu sprijinul MasterCard, Conso a aflat ca romanii care acceseaza serviciile financiare sunt tot mai informati.
Participantii au fost invitati sa raspunda la 20 de intrebari, pe teme precum cardurile bancare, utilizarea acestora in mediul online sau termeni care se folosesc in mod frecvent, ca perioada de gratie, limita de credit sau descoperitul de cont.
Studiul arata ca peste 80% dintre cititorii Conso sunt familiarizati cu notiunile care stau la baza tuturor operatiunilor/deciziilor financiare legate de carduri – ce presupune perioada de gratie, ce reprezinta limita de credit, in functie de ce se calculeaza descoperitul de cont, cate carduri de credit poate detine un client sau pentru ce este destinat, in primul si in primul rand, un card de credit.
"Evolutia unei piete bancare sanatoase se recunoaste dupa nivelul de educatie financiara al populatiei, iar in Romania, de trei ani incoace, segmentul platilor cu cardul la comerciantii din mediul real si virtual inregistreaza un progres constant, atat din punct de vedere al numarului de tranzactii, cat si al retelei de acceptare. Cei trei ani de recesiune financiara au constituit pentru multi romani un imbold pentru a cauta surse de informare, pentru a-si administra mai bine banii si, mai ales, pentru a alege produse care sa se plieze pe stilul de viata si nevoile acestora. De aceea, in momentul de fata avem consumatori de servicii financiare mult mai informati si responsabili decat in urma cu cinci ani", a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Romania si Moldova, MasterCard Europe.
In ceea ce priveste tranzactiile online, 94% dintre respondenti stiu care este principalul element de securitate pentru cumparaturile cu cardul pe internet si cum isi pot activa cardul in sistemul 3D Secure – direct pe site-ul bancii emitente sau pe cel al comerciantului, prin ADS (Activation during Shopping). In plus, 86% dintre respondenti sunt la curent cu ceea ce presupun tentativele de phishing.
Conform rezultatelor, peste 85% dintre cei care au raspuns stiu care este mecanismul de functionare a cardurilor contactless, co-branded sau prepaid.
Participantii la concurs au demonstrat ca sunt informati si stiu cum sa foloseasca un card de credit. Rezultatele arata ca peste 80% dintre cititorii Conso utilizeaza in mod documentat acest produs financiar – stiu ce inseamna o limita de credit si cunosc beneficiile produsului, de exemplu perioada de gratie. In plus, aproape toti respondentii (in proportie de 98%) stiu cum trebuie sa procedeze daca isi pierd sau le este furat cardul.
Concursul a fost realizat in perioada iulie-august 2012 si a avut peste 800 de participanti si face parte din programul educational EduCard, lansat de MasterCard la sfarsitul anului 2009.