Unul din patru europeni face cumparaturi online in fiecare saptamana

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Unul din patru europeni face cumparaturi online in fiecare saptamana Unul din patru europeni face cumparaturi online in fiecare saptamana
de Alexandra Stanescu la 30 Mar. 2017
Urmareste-ne pe Google News
cumparaturi onlinecomportament platamasterindex

Europenii sunt cumparatori online pasionati, cu cele mai multe achizitii transfrontaliere inregistrate in Austria si Irlanda, iar cele mai putine in Polonia si Romania, potrivit primului studiu Masterindex despre comertul electronic pan-european si noile tendinte de plata.

In timp ce comertul online este asteptat sa aiba o crestere de 45% intre 2015 si 2018, cercetarea Mastercard, efectuata in peste 20 de tari din Spatiul Economic European (EEA), sugereaza ca unul din patru europeni cu acces la Internet a cumparat produse sau servicii online cel putin o data pe saptamana, in 2016.
 
In timp ce gradul de asimilare a comertului electronic este ridicat in Europa, studiul scoate in evidenta diferente interesante de la o tara la alta legate de felul in care oamenii fac cumparaturi online, ce tipuri de produse achizitioneaza si care sunt metodele de plata pe care le prefera.
 
Utilizatorii de Internet din Marea Britanie ies in evidenta cu cel mai mare nivel de cumparaturi online saptamanale (41%), urmati de irlandezi (32%) si germani (30%).

 
De partea cealalta a clasamentului, finlandezii (17%), estonienii (16%) si danezii (16%) inregistreaza cea mai mica probabilitate de a cumpara ceva de pe Internet in fiecare saptamana.
 
In Europa, se constata o crestere semnificativa a activitatii online,  cand se compara frecventa cumparaturilor zilnice cu cea a achizitiilor saptamanale. Asta pentru ca este mai putin probabil ca tipurile de produse pe care le cumpara oamenii online sa fie obiecte de zi cu zi.
 
De exemplu, imbracamintea si incaltamintea constituie, de departe, cea mai populara categorie de produse achizitionate in arealul EEA (48%), urmata de bilete (34%), produse electronice (33%) si carti (31%).
 
Ce cumpara oamenii cel mai mult difera de la o tara la alta uneori cu rezultate surprinzatoare. Astfel, britanicii care cumpara online (33%) sunt de doua ori mai predispusi sa achizitioneze produse alimentare decat cei mai apropiati vecini ai lor din Europa: olandezii (16%), francezii (15%) si belgienii (13%).
 
De asemenea, grecii sunt de patru ori mai deschisi spre a-si rezerva online calatorii la mare distanta decat alt popor balcanic, precum croatii.
 
In acelasi timp, un curent regional arata ca, in Finlanda (33%), Suedia (22%) si Norvegia (22%), mai mult de un cumparator online din cinci se implica in jocuri de noroc pe Internet.
 
Atitudinile difera si in privinta metodelor preferate de cumparaturi online.
 
In Republica Ceha, Germania, Tarile de Jos si Polonia, platile prin sisteme de online banking sunt de doua ori mai populare decat cele efectuate prin carduri, dar, in tari Marea Britanie, Franta, Spania, Irlanda si Italia, cardurile raman cea mai populara modalitate de plata la distanta.
 
Studiul a vizat si noile metode de plata, precum portofele digitale, aplicatii bancare, scanare de QR codes, indicand un puternic potential de crestere in privinta acestora. Totusi, gradul de interes exprimat de consumatori nu se suprapune cu utilizarea propriu-zisa.
 
In timp ce cumparatorii online din Spania se declara, la nivel teoretic, cei mai entuziasti in legatura cu portofelele digitale, ei sunt cu mult in urma in ce priveste utilizarea concreta a acestor produse. Cei mai multi utilizatori de portofele digitale sunt in Norvegia (20%), Grecia (20%), Polonia (19%) si Belgia (18%).
 
In privinta comertului online transfrontalier, principalul motiv pentru care oamenii nu aleg aceasta optiune nu o constituie lipsa de incredere in site-urile din alte tari, nici temerile legate de securitate, ci faptul ca oamenii au optiuni de shopping mai bune la ei in tara.
 
Datele Masterindex mai arata ca 40% dintre cumparatorii online din Finlanda si Polonia care nu cumpara de peste hotare declara ca site-urile din tara lor le indeplinesc asteptarile. Perceptii similare se inregistreaza si in Marea Britanie, Franta si Germania.
 
Iar, cand oamenii decid sa cumpere de peste hotare, aceasta se intampla, cel mai probabil, ca rezultat al unei oferte atractive (40%).
 
Cele mai populare produse achizitionate de peste granita sunt imbracamintea, accesoriile si incaltamintea (37%), urmate de carti, muzica, DVD-uri si jocuri video (21%).
 
In ceea ce priveste posibilitatea ca oamenii sa ia vreodata in considerare varianta de a cumpara online din alta tara, locuitorii din Romania intra in aceeasi categorie cu cei din Bulgaria, Cehia, Franta, Germania, Ungaria, Lituania, Tarile de Jos, Polonia si Slovacia, in toate acestea, mai bine de doi din cinci cumparatori online declarand ca nu au cumparat niciodata de pe un website din alta tara.
 
In schimb, in state precum Austria si Irlanda, aproape 90% dintre cumparatorii online declara ca au cumparat de peste hotare cel putin o data in viata. Acelasi lucru este valabil si pentru trei din cinci cumparatori online din Italia, Spania si Marea Britanie.
 
Desi cele mai putine cumparaturi online transfrontaliere au fost inregistrate in Romania si Polonia, comertul online este relativ popular in aceste tari, unde numai unul din cinci cumparatori online achizitioneaza de peste hotare cel putin o data pe an.
 
Imaginea generala care se desprinde din studiul Masterindex arata ca exista un potential puternic de crestere a comertului transfrontalier online, cata vreme 40% dintre europeni deja au facut achizitii de peste hotare macar o data pe an.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari
Ultimele stiri economice

Pregatiti-va de noi scumpiri: sectorul Constructiilor, pus la pamant de preturile mari

today28 Mar. 2024
Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului
Imobiliare

Anunturi apartamente ieftine de vanzare in Dubai: cat te costa sa te muti in Capitala Luxului

today28 Mar. 2024
Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Ciolacu a decis: Kaufland, Lidl, Carrefour si Auchan raman deschise si in weekend: romanii nu vor sa le inchidem
Economie

Ciolacu a decis: Kaufland, Lidl, Carrefour si Auchan raman deschise si in weekend: romanii nu vor sa le inchidem

today28 Mar. 2024
Crocs: Revolutia pantofilor
Life Style

Crocs: Revolutia pantofilor

today28 Mar. 2024
Firmele de asigurare, revoltate ca pretul la RCA ramane plafonat: e iar haos pe piata asigurarilor auto obligatorii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Firmele de asigurare, revoltate ca pretul la RCA ramane plafonat: e iar haos pe piata asigurarilor auto obligatorii

today27 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei
Analize

Cel mai important eveniment din istoria recenta a Romaniei

today28 Mar. 2024
250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?
Companii

250.000 de romani nu au serviciu, sunt someri. Cum traiesc acesti oameni?

today28 Mar. 2024
Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume
Economie

Tara europeana unde pensionarii primesc 2.000 de euro lunar de la stat: sunt cei mai fericiti oameni din lume

today28 Mar. 2024
Ciolacu a decis: Kaufland, Lidl, Carrefour si Auchan raman deschise si in weekend: romanii nu vor sa le inchidem
Economie

Ciolacu a decis: Kaufland, Lidl, Carrefour si Auchan raman deschise si in weekend: romanii nu vor sa le inchidem

today28 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x