Editorial Florin Campeanu: iSad...
steve jobsappleipadipodiphonemac
Sunt oameni care, dupa ce se duc, lasa un gol atat de mare incat e greu de crezut ca va fi umplut vreodata de ceva. Sau cineva. Moartea inseamna tristete. Nu insa si in religia pe care Steve Jobs a imbratisat-o cu multi ani in urma. "Nu vreau sa fiu cel mai bogat om din cimitir", spunea, intr-unul din rarele sale interviuri despre el-insusi. Dar, desi nu a vrut, este...
In urma cu doi ani, am mers in Silicon Valley. Una din acele calatorii care iti schimba, definitiv, viata. Cel putin, viata profesionala. Am luat trenul navetistilor, CalTrain, pana in Cupertino, Santa Clara. In buzunar, purtam cu mandrie un iPhone, unul din primele 10 aduse in Romania de Orange. Un taximetrist cu turban si barba m-a dus la sediul Apple. Pe lista cu cele 10 lucuri pe care vreau neaparat sa le fac in viata, vizita la Aple era in primele 5. Cand am vazut Infinite Loop mi-au dat lacrimile. Recunosc, sunt mai sensibil. Si, sincer, mi s-a parut o mare realizare pentru cineva care ar fi putut, la fel de bine, sa mearga la prasit decat la Apple.
Sigla companiei inventate de Steve Jobs si Steve Wozniack mi s-a parut intotdeauna... malefica. Stiu ca malefic inseamna a avea influenta nefasta, fatala. Tocmai de aceea folosesc acest cuvant... Asupra tuturor clientilor, marul celor doi Steve a avut si are o putere incredibila. Pur si simplu, fructul oprit, putin muscat, hipnotizeaza iremediabil. Iar oamenii duc mana la buzunar, scot portofelul si platesc. iPod, iPhone, iPad, Mac... Comparat cu Edison, Steve Jobs nu a fost, totusi, un inventator. El a luat lucrurile simple si le-a transformat in cea mai fierbinte dorinta a consumatorului. Stiu oameni care au rabdat de foame 6 luni ca sa-si ia un iPhone.
In fata sediului Apple, am ramas prostit, cum se spune pe la tara, cateva minute. In holul de la intrare, inalt cat toata cladirea, era afisat un banner (de cel putin 20 de metri) prin care se anunta aparitia unui nou gadget revolutionar: iPad. "Am schimbat lumea. Din nou!" este fraza preferata a lui Steve. De fapt, a fost, oricat de ciudat suna acest lucru. Fascinati, jurnalistii l-au iubit intotdeauna. I-au acordat credit nelimitat, i-au facut reclama gratis. L-au venerat. Clientii l-au iubit atat de mult, incat daca astazi, in ziua mortii sale, cei cu iPhone ar decide sa-l inchida, in semn de doliu, s-ar...
citeste continuarea acestui editorial aici, pe Campeanu.ro, blog afiliat Retelei Manager.ro