Piata francizelor in Romania va creste in 2012
francizecrestereexpozitiebrandinggs betpariuri sportive
Piata francizelor in tara noastra se afla pe trend ascendent in 2012, dupa stagnarea din anul anterior, cand volumul total a fost estimat la 10 milioane euro, a declarat, joi, Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza, la inaugurarea Expozitiei Internationale de Franciza si Branding.
"In acest moment exista branduri mari, din SUA, Canada, Italia si Franta, interesate sa intre pe piata romaneasca. Cele mai cautate francize raman cele din domeniul fast-food-ului, serviciilor, in special jocuri de noroc, pariuri sportive si saloane cosmetice, dar si retailul. Romanii manifesta o oarecare prudenta in ceea ce priveste alegerea francizei potrivite si, in plus, daca pana acum francizele straine, de regula, erau mai putin interesate de Romania, acum, in dorinta lor de externalizare, cauta piete emergente", a precizat Constantin Anton, potrivit
Agerpres.
"bam boo" - marca de cadouri si decoratiuni si "Smile Box" - salon de albire dentara se afla deja in negocieri avansate pentru inaugurarea primelor francize in Romania. Ambele au ca numitor comun faptul ca se orienteaza catre orasele din provincie si nu din Bucuresti. Potrivit directorului de franciza "bam boo", Carl Sampers, magazinele deja active vor ramane in actuala forma de manageriat, urmand ca francizele sa se indrepte spre 4 zone in care consumatorii nu au acces la produsele companiei. Costul unei francize "bam boo" porneste de la 100.000 euro, in timp ce in cazul "Smile Box", costul francizei este mult mai modest, de 1.600 euro; investitia totala pentru un salon ajunge la 20.000 euro, informeaza sursa citata.
GS Bet, "pe cai mari"
Una din cele mai dinamice francize romanesti, GS Bet, casa de pariuri sportive, doreste sa atinga in acest an un numar de 400 francizati la nivelul Romaniei. Compania vrea sa se extinda si in alte tari, daca va fi posibil.
"Costul unei francize difera, evident, in concordanta cu politicile de marketing ale francizorului, insa, de regula, pretul de intrare este de la 3.000 de euro, putand merge chiar la 400.000 de euro pentru a dobandi exclusivitatea teritoriala, cost ce presupune atat pretul cumpararii afacerii dar si investitia initiala in unitate", a declarat Constantin Anton.
Cea de-a 3-a editie a Expozitiei Internationale de Franciza si Branding IFBE 2012 e organizata de ARF, in colaborare cu MECMA si Ministerul Culturii, in intervalul 17 - 18 mai, la Sala Palatului.