Cele 5 aspecte esentiale in alegerea celui mai bun spatiu de birouri (Partea 2)

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cele 5 aspecte esentiale in alegerea celui mai bun spatiu de birouri (Partea 2) Cele 5 aspecte esentiale in alegerea celui mai bun spatiu de birouri (Partea 2)
de Redactia Manager la 22 Feb. 2012
Urmareste-ne pe Google News
spatiu de birourimanageriantreprenoriesopfirme

Asa cum precizam in Partea 1 a acestui material, firma de consultanta ESOP, lider pe piata spatiilor de birouri pentru companiile medii, avand o experienta de 10 ani pe acest segment, a realizat, pentru vizitatorii portalului Manager.ro, o sinteza a celor 5 aspecte esentiale de avut in vedere pentru alegerea celui mai bun sediu.

Cititi: Cele 5 aspecte esentiale in alegerea celui mai bun spatiu de birouri (Partea 1)
 
Primele 3 recomandari prezentate anterior au fost: 
1 - Evaluati spatiile de birouri din lista dvs. in baza unor informatii complete si comparabile
2 - Aflati cota de spatii comune aferenta fiecarui spatiu
3 - Analizati eficienta fiecarui birou de inchiriat dincolo de clasicul numar de metri patrati 
 
Continuam in cele ce urmeaza cu ultimele doua aspecte importante, si anume: 
 
4 – Aflati termenii comerciali si testati flexibilitatea acestora. Verificati principalii termeni comerciali, cum ar fi:
- Perioada contractuala solicitata de proprietar, termenii de reziliere sau denuntare (pentru a intelege daca este contract ferm, adica nu va permite iesirea din contract inainte de termen) pentru a sti de la inceput care sunt cerintele si ce va puteti asuma),  
- Sistemul cheltuielilor de intretinere: nivelul acestora (la cladirile de birouri variaza de intre 2 si 4 Eu/mp), in functie de includerea sau neincluderea consumul de utilitati aferent incalzirii si racirii (unii proprietari il includ, altii nu, ceea ce poate aparent duce la ideea ca cladirea x are cheltuielile mai reduse, si in realitate sa nu fie asa). 
 
5 -  Calculati cel mai sigur indicator de comparare a spatiilor: chiria per post de lucru. 
Cel mai important este sa va raportati la obiectivul dvs. final, si nu la obiective partiale (cum ar fi, de exemplu, sa va doriti 1000 de mp la 10 euro/mp). Obiectivul dvs. final nu este inchirierea unui anume numar de metri patrati, ci inchirierea unui spatiu de birouri care sa acomodeze un anumit numar de angajati (si, desigur, sa ia in calcul  o anumita marja de extindere pe care o considerati necesara pentru urmatorii 2-3 ani in baza previziunilor firmei dvs.). Din aceste ratiuni, veti observa ca acest obiectiv final este cel mai fidel si eficient exprimat nu de chiria pe mp, ci de CHIRIA PER POST DE LUCRU. Aceasta se calculeaza prin urmatorul raport: 
 
chirie totala / numarul de posturi de lucru = CHIRIA PER POST DE LUCRU
 
[unde chiria totala = chirie pe mp X suprafata inchiriabila, 
suprafata inchiriabila = suprafata neta (mochetata) de birouri + suprafata zonelor anexe (grupuri sanitare, bucatarie) + cota de spatii comune ]
 
Rezultatul evaluarii chiriei pe mp poate conduce adesea la indicarea drept solutie optima de sediu a unei alte proprietati decat cea cu chiria pe mp cea mai redusa, iar acest rationament va poate ajuta sa economisiti sume importante/ va asigura o reducere semnificativa a costurilor.
 
ESOP recomanda si realizeaza pentru partenerii sai evaluarea  proprietatilor in baza criteriilor de evaluare mentionate anterior.  De asemenea ESOP pune la dispozitia celor care apeleaza la consultantii sai, un serviciu de space planing gratuit pentru a afla chiria per post de lucru. "Dorim in acest fel sa eficientizam timpul implicat de clientii nostri in procesul de relocare si sa ii sprijinim in luarea unei decizii bune, in alegerea spatiului care asigura maximum de confort dorit, in cele mai avantajoase conditii financiare", precizeaza Alexandru Petrescu, Managing Partner  ESOP. 

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x