Cesarom: Cele 100 de colectii noi din ultimii 8 ani au ajuns in peste 1 milion de locuinte
cesaromfaiantatrendtraditiecompaniecluj
In ultimii opt ani Cesarom a lansat peste 100 de colectii de placi ceramice care au ajuns in aproximativ 1 milion de locuinte, potrivit estimarilor Lasselsberger Romania, liderul pietei locale de gresie si faianta si detinatorul brandului Cesarom.
"De la preluarea Cesarom de catre grupul austriac Lasselsberger s-a investit permanent in lansarea de noi colectii. Astfel, in acest interval s-au produs peste 100 de game diferite de gresie si faianta care au raspuns constant cerintelor si gusturilor romanilor", a declarat Toni Teau, Directorul General al Lasselsberger Romania.
Acesta a subliniat ca in aceasta perioada peste 1 milion de familii au optat pentru placile ceramice Lasselsberger Romania datorita modelelor inedite pe care le-au propus, texturilor, paletelor cromatice si detaliilor deosebite menite sa completeze armonios amenajarea oricarei locuinte.
"Cesarom urmareste tendintele artistice din toate domeniile, precum moda sau arhitectura urbana, si pregateste colectii ce se pliaza pe stilurile momentului. In plus, pentru a dezvolta un numar cat mai variat de game, colaboram an de an si cu alti specialisti in domeniu ce ne ajuta sa identificam principalele dorinte de amenajare", a mai adaugat
Toni Teau (foto).
Potrivit afirmatiilor sale, echipa responsabila cu dezvoltarea de noi colectii a fost selectata in functie de simtul artistic, creativitate, capacitatea de imbinare a detaliilor geometrice, florale, cu texturi inedite si de puterea de adaptare la cerintele pietei in functie de influentele internationale.
"Specialistii nostri lucreaza chiar si cateva saptamani la propunerile de modele de colectii si, in functie de feed-back-ul pe care il primesc din partea echipelor de vanzari si marketing, finalizeaza proiectul", a mai spus Toni Teau.
Ce preferinte au romanii?
Cesarom a realizat si o analiza a evolutiei preferintelor romanilor in materie de amenajare a locuintei cu placi ceramice. Astfel, in urma cu 20 de ani romanii achizitionau cu preponderenta faianta alba pentru amenajarea bailor si bucatariilor.
In prezent insa, tendintele de achizitionare s-au modificat datorita gamei variate de culori puse la dispozitie. Nuantele de maro, bej si ocru reprezinta alegerea pentru ambientele clasice si elegante. Gresia si faianta in culori indraznete si revigorante precum portocaliu, rosu, verde, sau albastru se regasesc in tendintele anului 2012. Pe langa acestea, placile ceramice de dimensiuni mari sunt tot mai cautate.
"Romanii se inspira cu modele de amenajare de pe pietele internationale pentru decorarea propriei locuinte. Astfel, constatam o crestere a cererii de colectii cu design modern", a subliniat Toni Teau.
Acesta a mai adaugat ca analizele Cesarom au aratat ca alegerea colectiilor de placi ceramice este luata, de cele mai multe ori, de catre femei, o influenta putand avea si prietenii, cunostintele si personalul specializat din magazinele de profil.
Pentru cumpararea placilor ceramice dorite, romanii se ghideaza in primul rand dupa criterii estetice, insa un alt factor deosebit de important este pretul pe metrul patrat. Spatiul destinat placarii, din punct de vedere al arhitecturii si al dimensiunilor, dar si stilul de viata si varsta cumparatorului pot influenta achizitiile de gresie si faianta.
In cei 50 de ani de la nasterea brandului, Cesarom a adus permanent noi si noi idei de amenajare. Astfel, Cesarom a produs si a introdus pentru prima data pe piata din Romania faianta pe format mare, 15x20 cm.
Trendul a continuat si anul acesta - in fabrica din Cluj, s-a produs pentru prima data in Romania faianta Cesarom pe format 20x40 cm ce permite ca placile sa se monteze atat pe orizontala, cat si pe verticala, extinzand in acest fel posibilitatile de amenajare.
Tot Cesarom a produs pentru prima data in Romania si gresia cu relief, vizibila si astazi in Gara de Nord si in majoritatea statiilor de metrou din Bucuresti.
"Prin investitiile permanente in noi designuri si modele ne dorim sa pastram traditia si sa demonstram ca putem inova an de an", a incheiat Toni Teau.
Cesarom este unul dintre brandurile cu traditie din Romania, avand o istorie de peste 50 de ani. Compania a devenit, incepand cu anul 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiti producatori europeni si mondiali de placi ceramice (gresie, faianta, decoruri).
Odata cu intrarea in grupul Lasselsberger, compania si-a schimbat numele in Lasselsberger SA, dar a pastrat marca Cesarom, produsele fiind fabricate in prezent in unitatea de productie Sanex de la Cluj-Napoca. Grupul austriac Lasselsberger detine 67,93% din totalul actiunilor societatii comerciale Sanex SA.
In prezent, capacitatea totala de productie se ridica la 6,7 milioane de metri patrati anual, Lasselsberger Romania comercializand prin intermediul a peste 100 de parteneri o gama variata de modele de gresie, faianta si placi de decor.