Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Interviu Ivan Vrhel, Head of Commercial Bank Citi Romania: Top 3 greseli ale magazinelor online

Interviu Ivan Vrhel, Head of Commercial Bank Citi Romania: Top 3 greseli ale magazinelor online
de la 03 Mai. 2017 Exclusiv
Interviu Ivan Vrhel, Head of Commercial Bank Citi Romania: Top 3 greseli ale magazinelor online
Tags: tecomm 2017ivan vrhelinterviu ivan vrhel

Deloc surprinzator pentru zilele noastre - cand timpul trece cu viteza luminii, observam tot mai des ca greselile cele mai mari in afaceri sunt cele care au loc la nivel inalt. Important este sa le descoperim la timp, iar daca totusi aflam prea tarziu ca am gresit, singura noastra sansa este sa ne ridicam, sa invatam ceva din erorile anterioare si aproape obligatoriu este sa nu le repetam!

Tinand cont de predictibilitatea fiscala - aproape inexistenta in Romania, dar si de legislatia care pune de multe ori bariere antreprenorilor, ori de vesnica birocratie de care ne lovim la tot pasul, practic este imposibil pentru un business online sa nu faca greseli.

Automatizarea proceselor ar putea fi o solutie, insa poate fi aceasta implementata la orice nivel al afacerilor online? Este ea benefica pentru orice tip de companie? Despre nevoile si functionalitatile magazinelor online, greseli, dar si trenduri si previziuni, ne-a povestit intr-un interviu Ivan Vrhel, Head of Commercial Bank, Citi Romania, in urma participarii la sesiunea aprilie 2017 a TeCOMM!

Ivan supervizeaza divizia comerciala a Citi Romania oferind servicii financiare inovatoare companiilor pentru a le ajuta sa se dezvolte in Romania si in strainatate. Ivan ne-a povestit intr-un interviu care sunt principalele greseli pe care magazinele le fac si cum poate domeniul bancar sa sustina industria de eCommerce.

Top 3 greseli pe care magazinele online le fac in prezent

Ivan Vrhel: Din experienta Citi in sustinerea companiilor care doresc sa isi dezvolte capabilitatile de comert electronic si sa isi eficientizeze operatiunile financiare am observat diferite provocari comune cu care companiile se confrunta pe masura ce se dezvolta.
In primul rand, as spune ca am vazut companii care se extind rapid fara a avea procese fundamentale scalabile, pe care sa se poata baza in continuare pe masura ce cresc.

Alteori, in faza de start-up a activitatilor lor de comert electronic, companiile nu acorda suficienta atentie la integrarea platformelor cu sisteme de back-office si la automatizarea proceselor. De cele mai multe ori, acest lucru duce la o investitie subdimensionata in sistemele de baza, ce sunt esentiale pentru a pozitiona corespunzator un magazin online pentru crestere. Acest fapt poate conduce in timp la o experienta nesatisfacatoare in randul clientilor, la livrari intarziate sau la acumularea necorespunzatoare a stocurilor.

Deci, sfatul meu ar fi sa va ganditi foarte bine la nevoile functionale ale magazinului online, la integrarea tuturor sistemelor, la solutiile si caracteristicile care va sunt necesare - cum ar fi implementarea unei solutii end-to-end pentru a maximiza eficienta, de la optimizarea colectarii fondurilor la efectuarea automatizata a platilor. Si, foarte important, sa aveti intotdeauna in vedere o solutie scalabila.

In al doilea rand, este important pentru un magazin online sa poata afisa preturile in moneda cumparatorului si, in consecinta, sa aiba capacitatea de a gestiona riscul valutar, deoarece fluctuatiile cursului de schimb valutar pot afecta negativ pretul bunurilor si serviciilor lor.

Si, in cele din urma, cred ca este foarte important pentru comerciantii online sa isi cunoasca foarte bine clientii pentru a putea  gestiona in mod eficient procesul operational si relatia cu acestia.

Investitii financiare necesare pentru extinderea unui business

Ivan Vrhel: In functie de nevoile specifice ale afacerii online si de maturitatea sa, exista doua modalitati principale de a accesa finantare in vederea indeplinirii obiectivelor companiei.

In cazul in care se doreste doar finantarea capitalului de lucru, fara a avea in mod necesar ambitii foarte mari de expansiune si de dezvoltare, asociata cu o nevoie urgenta de capital, creditul bancar este probabil optiunea cea mai accesibila. Capitalul de lucru si alte imprumuturi pe termen scurt pot fi finantate printr-o facilitate “revolving”. Acest lucru permite retrageri si rambursari multiple in cadrul unui anumit plafon stabilit, iar dobanda este perceputa numai la portiunea utilizata.

Cand vorbim despre finantarea bancara, exista cu siguranta o oferta vasta pe piata pentru jucatorii de orice fel sau dimensiune. Noi, la Citi, oferim o combinatie intre experienta financiara globala acumulata in peste 100 de tari si experienta locala, fapt ce asigura un avantaj competitiv important companiilor care doresc sa se extinda in afara granitelor Romaniei. Prezenta noastra internationala si produsele oferite vin in intampinarea nevoilor companiilor care se extind atat pe plan intern cat si extern.

In mod alternativ, in cazul in care se doreste accesarea unui capital mai mare, cu scopul de a creste la nivel national sau chiar de a face afaceri la nivel mondial, pentru a dezvolta semnificativ produsele sau capacitatea de productie, business-urile online se pot uita, de asemenea, si la alternativa finantarii printr-o emisiune de actiuni. Am observat ca acest tip de finantare a crescut in popularitate, in special in anumite industrii, cum ar fi start-up-urile din sectorul tehnologic sau companiile cu aspiratii globale.

Conditii de indeplinit pentru magazinele online, pentru a beneficia de investitii financiare

Ivan Vrhel: In ceea ce priveste segmentul de clienti din industria e-commerce caruia ne adresam, cautam sa sprijinim afacerile online mature, printr-un pachet de solutii care se adreseaza nevoilor de administrare a fluxului de numerar, a expunerii valutare si a aspiratiilor de expansiune internationala. Prin portofoliul nostru de produse si servicii si valorificand experienta globala vasta, ne dorim sa ajutam intreprinderile mici si mijlocii sa valorifice noile tendinte din piata pentru succesul lor pe termen lung.

Romania este subdezvoltata in ceea ce priveste expansiunea internationala a companiilor locale din industria e-commerce. Cu toate acestea, cred ca nivelul local inalt de pregatire in domeniul IT si existenta unor produse inovatoare si scalabile pot amplifica potentialul de crestere aici, iar Citi este pozitionata corespunzator pentru a sprijini aceasta crestere.

Trenduri pentru afacerile online, tinand cont de economie

Ivan Vrhel: In primul rand, cred ca vom vedea o schimbare tot mai mare nu numai in ce se vinde online, dar si in modul in care se vinde. Si aici ma refer la mai multe aspecte, cum ar fi: partea de prezentare si packaging a produselor; integrarea si automatizarea operatiunilor financiare; cresterea in importanta a afisarii preturilor in moneda locala a clientului; capacitatea de a oferi bonusuri sau promotii; o politica prietenoasa de returnare a produselor, precum si accentul tot mai mare pe oferirea de flexibilitate utilizatorilor.

Tot mai multi clienti doresc sa aiba o paleta mai larga de optiuni de livrare si de plata, precum si mai multe modalitati in care pot accesa platforma online, fie de pe desktop, mobil sau tableta. In 2016, tranzactiile comerciale de pe mobil au cunoscut o crestere de aproape 50% in mai multe tari si, cel mai probabil, 2017 va fi anul in care mobilul va fi folosit mai mult pentru e-commerce decat desktop-ul sau tableta.

Vedem, de asemenea, o atentie din ce in ce mai mare a comerciantilor online catre utilizatorii recurenti. Studiile arata ca probabilitatea de a vinde unui client existent este mult mai mare decat de a vinde unui client potential si, de asemenea, ca atragerea unui nou client poate costa de cinci ori mai mult decat pastrarea unuia existent. De aceea, companiile trebuie sa acorde o atentie chiar mai mare retentiei decat achizitiei.

Inteligenta artificiala si „Big Data” ne pot ajuta sa intelegem mai bine modalitatile de aplicare a tendintelor si modelelor. Odata cu dezvoltarea tehnologiei, apare un nou set de riscuri, pe care companiile din industria de e-commerce trebuie sa le prioritizeze pentru a se proteja atat pe ei insisi cat si pe clientii lor, pentru a evita potentialele prejudicii financiare si reputationale. Eu cred ca securitatea cibernetica va continua sa creasca in importanta si ca vom vedea investitii in consolidarea tehnologiilor de securitate a platformelor online.


Editorialist Manager.ro
6 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.33 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement