Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Trei antreprenori romani vorbesc despre cheile succesului in afacerile pe care le-au dezvoltat


Trei antreprenori romani vorbesc despre cheile succesului in afacerile pe care le-au dezvoltat
de la 09 Iul. 2015 Exclusiv
Trei antreprenori romani vorbesc despre cheile succesului in afacerile pe care le-au dezvoltat
Tags: antreprenorisuccesadina mocanasulaura iacobescufashion tribesproud pr

De-a lungul timpului am avut ocazia sa vorbesc cu oameni extrem de pasionati de afacerile pe care le dezvolta. Mi-a facut intotdeauna placere sa descopar perspectivele atat de diferite asupra succesului, precum si asupra modului in care fiecare considera ca trebuie condusa o afacere.


De la obstacolele depasite la inceput de drum pana la secretele unui manager cu experienta, astfel de antreprenori stiu sa povesteasca pana la cel mai mic detaliu despre afacerile lor, aceasta fiind inca o dovada a pasiunii care ii face sa inceapa fiecare zi cu entuziasm pentru ceea ce construiesc.

In ultima vreme, trei tineri antreprenori si-au facut loc in mediul de afaceri autohton si au demonstrat cum, prin perseverenta si multa munca, incredere si rabdare, visele pe care le-au avut de foarte multa vreme pot deveni realitate.

Potretul de mai jos e compus din mai multe aspecte care tin de managementul unei afaceri in online, comunicare si construirea unei echipe, precum si de felul in care obstacolele se transforma in lectii de antreprenoriat.

DESPRE MANAGEMENTUL UNEI AFACERI ONLINE

Mihaela Pascu, editor Manager.ro: Nenumarate afaceri sunt initiate zi de zi in online. Insa nu toate ajung sa aiba succes fiindca, in ciuda unei opinii gresit generalizate, un magazin online nu se conduce de unul singur. Care sunt cele trei "butoane" pe care crezi ca un antreprenor trebuie sa apese zilnic pentru ca afacerea sa  in online sa aiba succes?

Adina Mocanasu, antreprenor: Intr-adevar, un business in online nu se conduce singur, iar implicarea antreprenorului trebuie sa fie permanenta si la un nivel multitasking. Insa daca ar fi sa ne referim la principalele trei elemente definitorii pe care managerul trebuie sa se asigure ca le integreaza in businessul sau pentru ca acesta sa devina o afacere online de succes, acestea ar fi: SEO, User Experience si Usability. Pe scurt aceste elemente se refera la a fi cat mai vizibil pentru cat mai multi utilizatori pentru ca in mod evident cu cat mai multi vizitatori reusesti sa atragi pe site, cu atat mai mare va fi rata de conversie a vizitatorilor in cumparatori; la a propune vizitatorilor un site cat mai intuitiv si usor de folosit, care sa raspunda nevoilor lor, atat tehnice (de exemplu platformele pentru mobil), dar mai ales sa fie simplu si rapid; si, in sfarsit, site-ul sa le fie folositor vizitatorilor si sa faciliteze navigarea pe site in conditii optime.Acest din urma aspect comporta o gama si mai larga de cerinte pe care site-ul trebuie sa le indeplineasca.


Mihaela Pascu, editor Manager.ro: Schimbarile din mediul online se petrec mult mai rapid decat cele din offline. Ce calitati ar trebui, in opinia ta, sa aiba in plus un manager sau un antreprenor care se ocupa de o afacere in mediul virtual?

Adina Mocanasu, antreprenor: Intr-adevar, in mediul online schimbarile se petrec intr-un ritm accelerat, astfel incat principala calitate a managerului unui astfel de business, pe langa faptul ca trebuie sa fie informat permanent si mai ales sa inteleaga evolutia pietei pe care activeaza si a tehnologiei globale, ar trebui sa fie intelegerea impactului acestor schimbari asupra propriului business. Intr-o astfel de situatie, raspunsul pe care il dau antreprenorii care vor fi la curent cu noile tehnologii din marketing si e-commerce pe piata lor relevanta va fi pertinent si le va permite sa se adapteze si chiar sa performeze in fata concurentei.

Interviul cu Adina Mocanu, antreprenor Fashion Tribes, poate fi citit in intregime aici.



O AFACERE COMUNICARE SI RELATII PUBLICE

Mihaela Pascu, editor Manager.ro:  E o afacere care se construieste cu oameni si prin oameni. In miezul business-ului se afla chiar comunicarea cu ceilalti. Care consideri ca sunt cele mai importante lectii pe care ti le-a adus comunicarea cu profesionistii din atat de multe alte domenii?

Laura Iacobescu, antreprenor: Cea mai importanta lectie a fost aceea a adaptabilitatii. Am inteles ca nu toti oamenii gandesc sau lucreaza ca mine si ca trebuie sa ascult mai mult decat sa vorbesc. Din fericire, am avut parte de colaborari cu oameni de toate tipurile, iar asta m-a ajutat in dezvoltarea capacitatilor sociale.

Mihaela Pascu, editor Manager.ro: Discutam despre comunicare poate mai aprins ca niciodata. Intr-un prezent impartit intre social media si mijloacelor media traditionale, accentul cade din nou pe importanta modului in care comunicam. Ce reguli consideri ca sunt cele mai importante cand vorbim de felul in care o companie alege sa comunice?

Laura Iacobescu, antreprenor: Motto-ul nostru este „Comunicam mandru si cu suflet“. Comunicarea, ceea ce inseamna ea in domeniul relatiilor publice, a avut la un moment dat o tenta usor tehnologizata, distanta fata de consumator, care a functionat pentru o buna bucata de timp. Observ de cativa ani, insa, o intoarcere la origini: apropiere, autenticitate si...omenie. Nu pot si nu vreau sa trasez niste reguli ale comunicarii tocmai din motivul ca fiecare brand/companie are stilul propriu de a-si promova produsele si/sau serviciile. Ce iti pot spune este ca in toti acesti ani am invatat un lucru: PR inseamna People Relations, nu Public Relations.


Interviul cu  Laura Iacobescu, antreprenor PRoud PR & Events, poate fi citit in intregime aici.



DESPRE OBSTACOLE SI LECTII IN ANTREPRENORIAT

Mihaela Pascu, editor Manager.ro: Se spune ca primii doi ani in orice afacere sunt si cei mai grei. Cum a fost aceasta perioada pentru tine si care au fost lectiile invatate in acesti doi ani?

Adrian Ungureanu, antreprenor: Intr-adevar, primii ani sunt foarte grei si lipsa de experienta isi spune cuvantul. Pe langa faptul ca din secunda in care iti deschizi propria afacere cheltuielile incep sa apara inevitabil, mai exista si riscul de nu fi platit pentru ceea ce faci.

Totusi, prin perseverenta si cu o doza generoasa de entuziasm si optimism lucrarile au inceput sa vina si odata cu ele am capatat din ce in ce mai multa experienta. Intr-o afacere, primii ani te invata cum sa te pazesti de probleme si pe ce domeniu sa iti focusezi toata atentia.

Mihaela Pascu, editor Manager.ro:  Antreprenor de 6 ani. Ce reguli ar trebui sa urmeze cineva, in opinia ta, pentru a fi cel mai bun manager pentru afacerea sa?

Adrian Ungureanu, antreprenor: Ca antreprenor ideea de baza e sa ajungi in momentul in care afacerea ta prinde aripi si te poarta catre noi si noi provocari. O regula de baza ar fi sa iti alegi cu grija oamenii din jurul tau, fie ei angajati sau colaboratori si sa stii unde sa tragi linie intre prieteni si afacere. Chiar am trecut personal printr-un esec cand am incercat sa diversific domeniul de activitate si am ales ca parteneri niste oameni care intr-un final s-au dovedit a nu fi de incredere, iar increderea in angajati si parteneri este un element-cheie fara de care afacerea va muri inevitabil.


Interviul cu  Adrian Ungureanu, antreprenor, poate fi citit in intregime aici.











Mihaela Pascu, editor
@Manager.ro si manager de proiecte online

manager @ MarketingPortal.ro
Contact: mihaelap@fokusad.ro
 


Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.83 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016