Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Interviu cu Oana Voicu, Creative Ideas: Succesul in PR - un mix intre relatii publice, marketing, advertising si psihologie

Interviu cu Oana Voicu, Creative Ideas: Succesul in PR - un mix intre relatii publice, marketing, advertising si psihologie
de la 08 Apr. 2015 Exclusiv
Interviu cu Oana Voicu, Creative Ideas: Succesul in PR - un mix intre relatii publice, marketing, advertising si psihologie Tags: oana voicucreative ideaspr romaniapr companii

Industria de PR din Romania a cunoscut in ultimii ani o dezvoltare fireasca si tot mai multe companii au inteles ca de modul in care comunica si de imaginea pe care si-o formeaza, depinde succesul lor pe termen lung.

Ce este PR-ul si cum s-a dezvoltat in Romania? Cum poate ajuta o companie sa aiba sau nu succes? Cum arata viitorul in zona de comunicare?

La toate aceste intrebari ne-a oferit raspunsuri Oana Voicu, directorul agentiei de marketing Creative Ideas. Aceasta prezinta intr-un material realizat in exclusivitate pentru www.manager.ro un proiect de succes al industriei de PR din Romania - Bursa de Idei Creative si vorbeste despre dezvoltarea acestei industrii in tara noastra.

Manager.ro: Ati lansat anul trecut un proiect nou pentru industria de PR – Bursa de Idei Creative. Ce inseamna mai exact acest proiect si cui se adreseaza?  

Oana Voicu: Anul trecut am implinit 8 ani de existenta ca si agentie de marketing si pentru ca de-a lungul timpului am intrat in legatura cu foarte multe firme cu proiecte interesante, m-am gandit ca a venit timpul sa le dam o mana de ajutor celor care poate sunt la inceput de drum si nu au un buget pentru asa ceva. Asa a aparut Bursa de Idei Creative, in care ne-am dorit sa putem promova start-up-uri, business-uri sau oameni altfel.  In perioada de preselectie participantii au trimit un text cat mai convingator si creativ despre povestea si pasiunea lor, urmand ca cele mai interesante povesti sa fie publicate pe website-ul www.creativeideas.ro.

Manager.ro: Cum a pornit ideea proiectului Bursa de Idei Creative?

Oana Voicu: Pentru ca personal  este o perioada in care imi doresc sa cunosc si oameni altfel, in afara zonei foarte business si corporate in care ma misc. Sunt nenumarate proiecte extrem de interesante de care nu a auzit mai nimeni, tocmai pentru ca nu stiu sau nu au bani sa se promoveze. Prefer start-up-urile (desi nu am ocolit si business-urile mature), pentru ca in calitate de antreprenor stiu ce inseamna ca la inceput cineva sa iti intinda o mana de ajutor – e ca o gura de oxigen, avand in vedere ca trebuie sa inveti atat de multe in foarte scurt timp si in general pe pielea ta: administratie, management, contabilitate primara, director de resurse umane, asta ca sa numesc doar cativa din monstrii din cosmarurile de la inceput.

Manager.ro: Care au fost criteriile pe baza carora ati ales castigatorul si care a fost premiul?

Oana Voicu: Dupa ce proiectele au fost urcate pe site-ul www.creativeideas.ro am selectat cateva care corespundeau criteriilor de jurizare: creativitate, abordare inedita a business-ului, viziune de business. Dupa o serie de intalniri cu semifinalistii ne-am oprit asupra WunderKraft.ro – o platforma online ce reuneste mai multi artisti si care le vinde produsele acestora: accesorii, decoratiuni de casa etc. Mai mult, ei isi pun la dispozitia mesterilor si atelierul unde acestia pot veni sa isi puna in practica ideile. Inca un aspect care ne-a atras la ei a fost ca ei se adreseaza si lucreaza cu comunitati, iar eu personal, consider ca in viitor promovarea eficienta a produselor sau serviciilor unei companii se va realiza si deja se intampla asta, prin comunitati. De exemplu, daca am un supliment natural in portofoliu, cel mai eficient pentru mine producator sau distribuitor este sa comunic targetat pe comunitatile naturiste. Acestui business ii vom oferi consultanta de marketing, precum si implementarea strategiilor de promovare pentru cel putin 3 luni.

Manager.ro: Dupa aceasta prima editie veti continua proiectul?

Oana Voicu: Da. Doar ca am constatat in aceste luni in care a fost activa Bursa de Idei Creative ca oamenii au mai degraba nevoie de putin coaching, mentoring. Sau vor sa invete cum sa isi faca singuri pormovarea business-ului. De aceea ne-am gandit sa organizam atliere periodice cu teme legate de promovare in care sa ii invatam pe antreprenori sau pe cei care vor sa promoveze pe ei insisi, ca si artisti, arhitecti, designeri etc. Asa ca am actualizat numele proiectului in Ateliere de Idei Creative.

Manager.ro: Acest proiect a aparut odata cu implinirea a 8 ani pe piata de comunicare. Puteti face o analiza a mediului in care v-ati dezvoltat in toti acesti ani?

Oana Voicu: In cei 8 ani de activitate, Creative Ideas a insemnat 40 % lucru cu multinationale si 60% cu IMM-uri. Nu am cautat asta, asa a fost sa fie. Lucrul cu antreprenorii romani m-a intarit. Este destul de dificil sa lucrezi in segmentul acesta, ai nevoie de multa rabdare, diplomatie,  dar pe de alta parte ai sansa sa cresti o data cu business-ul lor. Mi s-a intamplat asta de cateva ori si, sincer, este magulitor cand iei un client cu un business foarte mic si ajungi cu el pana in punctul in care are o cifra de afaceri de mule milioane.

Tot clientii ne-au dus usor catre doua supra-specializari ale agentiei: pe de o parte cea de medical marketing (astazi aprrox 65% din business fine din segmentul de sanatate), iar pe de alta parte cel de lifestyle marketing, adica industriile de beauty, fashion, travel, deco,  food & beverage.

Toate aceste experiente de lucru de zi ci zi te duc catre o anumita zona de business cu care simti ca rezonezi mai mult, sau catre acele servicii la care ajungi sa iti dai seama ca perfomezi mai bine sau foarte bine.

Manager.ro: Ce parere aveti despre modul in care s-a dezvoltat industria de PR in Romania? Cum preconizati ca va evolua aceasta industrie in tara noastra?

Oana Voicu: Industria de PR romaneasca a urmat calea fireasca de crestere, maturizare si pozitionare la nivel global o zona de pr creativa. Asta la nivel general, caci in particular piata s-a impartit intre agentiile mari cu conturi preponderent din multinationale, agentiie mici, de obicei supraspecializate (medical, IT&C) si free lancers. Companiile aleg sa lucreze cu tipologia care le se potriveste mai bine stilului de business si uneori, in cazul IMM-urilor chiar cu stilul antreprenorilor.

In primul rand, PR nu mai este asa cum este el predat la facultate, ci un melanj intre clasicele relatii publice, marketing, advertising, chiar si psihologie. Aceasta schimbare o consider un plus pentru acest domeniu, o provocare care face ca lucrurile sa se reaseze.  Mai mult, cred ca va evolua zona aceasta de suoraspecializare in relatii publice. De exemplu, pr medical este diferit, dureaza mult pana inveti tipologia personalului medical, limbajul de specialitate, do’s and don’ts si o data ce ai factu-o esti mult in fata celui care doar ocazional va promova un serviciu sau un produs medical.

Manager.ro: De ce are nevoie o companie de PR si cum poate determina acesta succesul sau esecul ei?

Oana Voicu: Sunt doua aspecte care se intrepatrund si care nu pot exista una fa cealalta: in primul rand are nevoie de oameni buni, creativi, dedicati, apoi de un lider care sa ghideze directia si stilul acelei agentii. Si in aceasta capcana, de a se opri numai la acest aspect cad mare parte din cei care aleg sa plece ca si freelanceri. Considera ca daca au fost un PR extraordinar de bun intr-o agentie sau pentru o companie aceasta este reteta succesului daca ar pleca si pe cont propriu. Nu e chiar asa, caci, din pacate sau din fericire, exista si cel de-al doilea aspect necesar unui business de PR si care nu este tocmai usor: un manager bun si ma gandesc aici la partea administrativa, de contabilitate primara, de obiective financiare. Rareori un creativ, poate fi si un om de cifre bun.  

Manager.ro: Care sunt cele mai de succes campanii de PR pe care le-ati initiat pana acum si ce planuri de viitor aveti?

Oana Voicu: E greu sa ma limitez doar la cateva campanii de PR, as putea spune, mai degraba, ca sunt mandra de evlotuia noastra foarte frumosa in zona de medical marketing si in cea de lifestyle marketing.

In ceea ce priveste planurile de viitor, intentionam sa dezvoltam o platforma in zona de continut care sa ne ajute sa consilidam directia de business din ultimul an si sa devoltam planul pe care ni l-am propus anul trecut in noiembrie o data cu pragul celor 8 ani de activitate.


Jurnalist Manager.ro
5 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

EUPro 2015-04-23 12:09:30
Toate bune si frumoase, doar abordarea e gresita din start: PR-ul face parte din strategia de marketing partea de comunicare, si nu invers - adica nu poate fi un mix de marketing, psihologie etc.
E de inteles la tinerii entuziasti din ziua de azi care scriu inainte de a citi mai mult sau de a experimenta...
Dar si din greseli se invata, asa ca succes in continuare!
:
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement