Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Interviu cu Raluca Radu, Manager Answear Romania: Shopping-ul online, un moft sau o necesitate?

Interviu cu Raluca Radu, Manager Answear Romania: Shopping-ul online, un moft sau o necesitate?
de la 13 Iul. 2016 Exclusiv
Interviu cu Raluca Radu, Manager Answear Romania: Shopping-ul online, un moft sau o necesitate? Tags: raluca raduanswearshopping online

Shopping-ul online a devenit un "must" si in Romania, el fiind impulsionat puternic de dezvoltarea tehnologiei, care ne-a pus la dispozitie o multime de unelte care ne fac viata mai usoara in fiecare zi, noua, clientilor. Tradus din englezescul "e-commerce", acesta vine si in sprijinul antreprenorilor, care reusesc sa atinga cifre de afaceri frumoase fara sa fie nevoiti sa investeasca in spatii fizice de vanzare.

Romanii par sa fie dependenti de cumparaturi, marile centre comerciale fiind pline ochi in fiecare zi, la orice ora. In timp ce marile capitale europene si-au mutat mall-urile si chiar supermarket-urile in zona periferica, noi, romanii, le preferam cat mai aproape de casa si suntem dispusi sa daramam parcuri pentru a mai construi peste noapte un mall. Totusi, tendinta de cumparaturi se indreapta de cativa ani spre zona de online, unde cu un singur click iti poti cumpara produsele preferate si le poti primi acasa sau la birou intr-un timp relativ scurt.

Zona de fashion pare sa fie in centrul atentiei atunci cand vorbim despre cumparaturi online, asa ca vom incerca sa ne concentram asupra ei. Si daca vorbim de cumparaturi online din zona de fashion, e imposibil sa trecem cu vederea intrarea pe piata romaneasca a magazinului online www.answear.ro.

De ce e mai simplu sa faci cumparaturi online, care sunt brandurile preferate de clientii romani si ce produse prefera sa cumpere online femeile si barbatii din Romania ne-a explicat chiar Raluca Radu, Country Manager Answear in Romania, intr-un interviu acordat in exclusivitate Manager.ro:

Ana Tudor: Stim deja ca Answear este liderul pietei de fashion online din Polonia. Cum a fost primit magazinul online pe piata din Romania?

Raluca Radu: Dat fiind ca piata de fashion e-commerce din Romania este intr-o perioada de crestere accelerata in ultimii ani, iar increderea in cumparaturile de haine si incaltaminte online a crescut si ea, este natural ca si apetenta romanilor pentru o diversitate cat mai mare de produse este in crestere. Cum aceasta lipsea pana de curand pe piata din Romania (daca nu luam in considerare designerii romani tot mai prezenti online), intrarea answear.ro prin gama sa variata de branduri populare si raportul bun calitate-pret a fost, in mod evident, binevenita. Potrivit si asteptarilor noastre, cele mai populare branduri in randul clientilor answear.ro sunt pana acum Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Adidas Originals, New Balance, U.S. Polo, Under Armour, iar produsele atent selectate de stilistii Answear din aceste branduri au fost pe placul clientilor. Ceea ce ne-a ajutat foarte mult in crestere in cele 8 luni de la intrarea pe piata au fost serviciile, care s-au ridicat la asteptarile clientilor in ceea ce priveste termenul rapid de livrare, serviciile de customer support, returul rapid si usor.

Ana Tudor: Romancele sunt cochete din fire si le plac tinutele de calitate, originale si adora sa fie in pas cu tendintele sezonului, insa prefera sa nu investeasca bugete mari in cumparaturi. In viziunea Answear, care este profilul consumatorului autohton? Ce tip de produse prefera si ce buget este dispus sa investeasca in zona de fashion?

Raluca Radu: S-a constatat ca tendinta clientilor este de a alege zona de colectii exclusiviste ale unor brand-uri cunoscute: Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hilfiger Denim, Adidas Originals, Nike, Trussardi, Michael Kors, Ray Ban etc. Pe langa brand-urile consacrate, answear.ro a adaugat in portofoliul local si noi brand-uri precum: Under Armour, Silvian Heach, Scotch & Soda, Birkenstock, Superdry, Tom’s, Boss Orange etc. Produsele cel mai des achizitionate pe answear.ro sunt pantofii sport, bluzele, rochiile sau gecile atunci cand vine vorba de femei si tricourile, pantofii sport si camasile atunci cand vine vorba de barbati.

Ana Tudor: Shopping-ul online vine ca o necesitate, tinand cont ca cele mai multe persoane petrec tot mai mult timp la job, dar si ca un lucru firesc, in pas cu evolutia tehnologiei. Totusi, multe persoane prefera sa isi cumpere haine direct din magazin, pentru ca vor sa le probeze si sa vada exact materialul. V-ati gandit sa infiintati si un magazin fizic, de prezentare a produselor principale, special pentru aceasta categorie de clienti?

Raluca Radu: Da, observam cu totii folosirea din ce in ce mai frecventa a expresiei “Nu am timp”. Si evident ca acesta este unul dintre punctele in care comertul online si answear.ro vin in ajutorul clientului. Exista insa si alte avantaje ale e-commerce-ului versus cumparaturile in magazin, avantaje pe care clientul incepe sa le aprecieze din ce in ce mai mult. Astfel, online ai la dispozitie mai multe instrumente si informatii pentru a face o alegere, ai posibilitatea sa compari si sa potrivesti tinute chiar intre mai multe magazine mult mai usor, ai ragazul de a lua o decizie de shopping in liniste, fara influente exterioare si fara riscul de a te simti presat de un vanzator sau asistent sau a te simti ”judecat” de cei din jur cu privire la tinutele pe care le alegi. answear.ro isi doreste sa mizeze chiar pe aceste avantaje ale comertului electronic si sa diminueze pe cat posibil eventualele dezavantaje percepute. De aceea, mizam pe retur facil si rapid, termene rapide de livrare, transport gratuit peste 150 de lei, o experienta mobila de o foarte buna calitate astfel incat browsing-ul intre miile de tinute propuse de answear.ro sa fie cat mai placuta, indiferent unde ai fi. Cred foarte mult in zona de specializare si cred ca este bine sa iti concentrezi
eforturile in zonele tale forte – in cazul answear.ro punctul forte este experienta de shopping online si mobile. Nu ne gandim deci la o prezenta fizica, ci la imbunatatirea constanta a
prezentei fizice.

Ana Tudor: Se spune ca femeile au avut intotdeauna o pasiune pentru shopping, insa in ultimii ani am observat ca si barbatii au inceput sa acorde o atentie mai mare cumparaturilor de articole vestimentare, incaltaminte si accesorii. In perspectiva Answear, cine cheltuie mai multi bani pe cumparaturi din zona fasion - femeile sau barbatii?  

Raluca Radu: Ne place sa ne ferim de generalizari, dar va putem spune ce se intampla in cazul nostru. Exista intr-adevar o diferenta, femeile fiind numeric mai interesate decat barbatii in privinta shoppingului pe answear.ro. Totusi,  daca ne uitam la valoarea medie a comenzii, observam faptul ca domnii cumpara de o valoare mai ridicata decat doamnele, ceea ce nu face decat sa ne bucure.

Ana Tudor: Daca exista un top al celor mai bine vandute produse de pe answear.ro, ce produs vestimentar a avut cel mai mare succes in Romania?

Raluca Radu: Daca ne referim la categorii de produse, in Romania, printre cele mai cautate categorii de produse sunt pantofii sport si camasile. – toate modelele bucurandu-se de un real succes. Daca ne referim la branduri, cele mai vandute branduri de pantofi sport pe answear.ro sunt New Balance, Adidas Originals, Nike, Under Armour, Reebok, iar la capitolul camasi Tommy Hilfiger, Hilfiger Denim, Calvin Klein si U.S. Polo sunt in fruntea clasamentului. Daca este sa ne referim la cel mai de succes produs al tuturor timpurilor pe answear.ro, pana acum, din punct de vedere numar de cumparaturi, acesta a fost o pereche de pantofi sport din care s-au vandut peste 600 de bucati.   

Ana Tudor: Care dinte cele 100 de branduri internationale din portofoliul Answear intra in top 10 branduri preferate de clientii romani?

Raluca Radu: Chiar este interesanta intrebarea. Stilistii din echipa Answear.ro chiar au remarcat ca exista diferente de consum intre tarile in care Answear vinde. Spre exemplu, polonezii sunt adeptii slilului smart casual pe cand romanii sunt mai degraba eleganti si prefera hainele si accesoriile care ii scot in evidenta. In portofoliul answear.ro, cel mai bine vandut brand este Tommy Hilfiger, in special camasile, tricourile si produsele de incaltaminte. Acesta este urmat de brand-uri street-sport: Coverse, Adidas Originals, Nike Sportswear si New Balance.

Ana Tudor: Care este cifra de afaceri estimata pentru finele anului 2016?

Raluca Radu: Ne dorim ca pana la finalului anului 2016, cand vom fi depasit deja un an de activitate pe piata din Romania, sa declaram o cifra de afaceri de 3.6 milioane de euro.

Ana Tudor: Cum isi propune answear.ro sa castige teren in fata magazinelor de fashion concurente si care este strategia sa pentru atragerea de noi clienti?

Raluca Radu: Nu ne gandim atat de mult la concurenta, cat la clientul final, caruia ne dorim sa ii satisfacem nevoia de a gasi pe answear.ro o gama cat mai atent selectionata de produse fashion de la cele mai la moda branduri. Punem foarte mult accent pe partea de sourcing, pe gasirea celor mai buni furnizori care sa ne puna la dispozitie o selectie premium din brandurile preferate ale clientilor nostri la cel mai bun raport calitate-pret. Nu ne dorim sa avem toate modelele, ci modele pe care stilistii answear.ro le considera cele mai la moda si despre care avem feedback ca sunt cele mai dorite de public. Mizam apoi pe servicii foarte bune de la experienta de cumparare online si mobile si pana la retur facil si livrare rapida.

Jurnalist Manager.ro
5 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.25 din 5 - 4 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement