Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

INTERVIU Sneaker Industry: Povestea de succes din spatele magazinului online care vinde tenisi premium

INTERVIU Sneaker Industry: Povestea de succes din spatele magazinului online care vinde tenisi premium
de la 26 Oct. 2016 Exclusiv
INTERVIU Sneaker Industry: Povestea de succes din spatele magazinului online care vinde tenisi premium Tags: sneaker industrytenisi onlinetenisi premium

Continuam seria interviurilor marca Manager.ro cu o noua poveste de succes. Vom face cunostinta cu Bogdan Macovei si Andrei Gaita, fondatorii Sneaker Industry: un business online inceput pe Facebook, cu o cifra de afaceri estimata in 2016 la 500.000 de euro.

Cam asta se intampla cand pasiunea se impleteste cu munca, dorinta si perseverenta: rezultatele nu intarzie sa apara, iar Sneaker Industry reprezinta un exemplu al antreprenoriatului romanesc in zona de comert online.
 
Cei doi tineri au lansat un magazin online unde vand tenisi premium si imbracaminte din categoria streetwear de la 16 branduri de renume. Au pornit la drum cu o investitie minima de 5.000 de euro si au ajuns in numai doi ani de la lansare sa vanda aproximativ 500 de perechi de tenisi lunar, sa aiba un portofoliu de 700 de clienti si o medie de 500 de comenzi lunar. Daca in 2015 s-au laudat cu o cifra de afaceri de 90.000 de euro, pentru 2016 cei doi tineri estimeaza o cifra de afaceri de 500.000 de euro.
 
Cum s-au gandit sa infiinteze magazinul online, cum si-au gasit primii clienti si de ce au ales sa vanda online, dintre toate produsele din lume, tocmai tenisi, ne-au povestit chiar Bogdan Macovei si Andrei Gaita, fondatorii Sneaker Industry, intr-un interviu acordat in exclusivitate Manager.ro:
  
Cum a inceput povestea Sneaker Industry? (de unde pasiunea pentru sneakers, cum a aparut ideea magazinului online)
 
Pasiunea pentru sneakers este una foarte veche atat pentru mine, cat si pentru Andrei. Amandoi suntem pasionati de sneakers inca din copilarie. Cand eram in scoala generala, pe toate caietele mele erau desenate machete de “adidasi” si ne leaga amintiri frumoase de primele perechi cumparate de parinti in anii ’90, cand era foarte greu sa gasesti pe piata din Romania sneakersi originali. M-am cunoscut cu Andrei pe Facebook, in grupurile de pasionati de sneakers si ne-am inteles atat pe bine incat ne-am dat seama ca impreuna am putea incepe acest business: din pasiune, pentru cei care sunt la randul lor pasionati de sneakersii premium si modele deosebite, cat si pentru noi, pentru ca ne doream sa avem acces la modele si editii limitate de sneakers si streetwear. Ideea magazinului online a venit cumva natural, raportandu-ne la avantul pe care l-au luat retelele sociale si promovarea online in ultimii ani, plus ca ne-a fost mai usor si mai eficient din punct de vedere al resurselor financiare alocate business-ului. Ne-am gandit ca cea mai rapida si buna modalitate de a fi in permanenta in contact cu cei pasionati de industrie ar fi prin prezenta produselor noastre intr-un magazin online.
 
De ce ati ales sa promovati produsele de tip streetwear online? Care credeti ca sunt avantajele si dezavatajele comertului online?
 
Am ales sa promovam produsele noastre in online pentru ca ni s-a parut cea mai rapida si eficienta metoda de a fi in contact permanent cu cei care impartasesc aceeasi pasiune cu a noastra. Dat fiind ca noi suntem foarte activi in grupurile de pe Facebook frecventate de tinerii care sunt pasionati de sneakers, ne-am dat seama ca potentialii nostri clienti sunt nu doar in Bucuresti si in marile orase ale tarii, dar si in orasele mai mici si ca prin promovare online putem intr-un timp mult mai scurt si cu resurse mai limitate, sa interactionam cu cat mai multi din clientii nostri. Fara doar si poate, avantajele sunt legate de rapiditatea cu care impartasim informatiile, de multitudinea de canale sociale pe care putem fi prezenti si cumva masura in mod direct conversia campaniilor noastre in vanzari, cat si avantaje ce tin de comunicarea directa si feedbackul primit in timp real de la clientii nostri. Legat de dezavantaje, nu putem nega faptul ca avem si clienti care si-ar dori sa probeze si sa observe produsele mai de aproape inainte de a le achizitiona.
 
V-ati gandit sa infiintati si un magazin fizic, de prezentare a produselor principale, special pentru aceasta categorie de clienti care prefera sa probeze produsele inainte sa le cumpere?
 
Desigur, ne-am gandit la un magazin fizic si ne dorim sa facem si acest pas. Momentan nu avem un orizont de timp foarte bine definit pentru deschiderea unui shop offline, dar speram sa ne putem atinge acest obiectiv in urmatorii doi ani.
 
Care a fost strategia Sneaker Industry la lansarea conceptului, pentru a atrage atat de multi clienti (7.000 de perechi de sneakers premium vanduti in doi ani), tinand cont ca pretul acestor produse reprezinta, in medie, jumatate din salariul minim in Romania?
 
Inainte de a deschide shopul online, am mizat pe puterea comunitatii pasionatilor de sneakers din Romania, o comunitate nu foarte mare, dar in plina expansiune de la an la an. Pe pagina noastra de Facebook, lansata cu un an inainte de deschiderea shop-ului, am purtat un dialog permanent pentru a intelege cat mai bine si pentru a afla ce branduri si ce modele de sneakers si-ar dori sa gaseasca pe piata de la noi. Faptul ca si noi doi suntem parte a comunitatii si ca suntem mereu la curent cu ultimele noutati din industrie, ne-au ajutat sa fim in pas cu tendintele de la nivel international, sa stim ce modele sa aducem si pe ce branduri sa mizam.
 
Motto-ul Sneaker Industry: From passion to industry, pare sa fie deviza perfecta pentru antreprenorii la inceput de drum. Cum alegeti voi sa va diferentiati de magazinele concurente, care comercializeaza produse ale brandurilor de top, branduri care fac parte si din portofoliul Sneaker Industry?
 
Cred ca ceea ce ne diferentiaza de magazinele concurente este faptul ca la noi puteti gasi atat o varietate mare de branduri, cat si varietate de modele, si nu in ultimul rand produse in editie limitata. Faptul ca produsele noastre sunt pe stoc si sunt livrate rapid sunt alte atuuri ale brandului nostru. Mai precis, toate comenzile venite pana in ora 18:00 sunt livrare in urmatoarea zi. Mai mult decat atat, echipa noastra este formata din profesionisti pasionati la randul lor de sneakers, asa ca orice intrebare ar avea pot gasi un raspuns avizat la noi :)
 
Daca exista un top al celor mai bine vandute produse pe sneakerindustry.ro, ce produse ocupa primele trei pozitii?
 
Nu putem spune ca avem un top al celor mai bine vandute produse, dar daca ar fi sa ne raportam la brandurile preferate, cel mai bine vandut este Nike, iar ca modele Air Force 1 si Jordan.
 
Ce inseamna Sneaker Industry in cifre, volum de munca, numar de angajati?
 
In cifre, Sneaker Industry inseamna 5 membri ai echipei dedicati full time business-ului nostru si alti colaboratori in sistem project based, aproximativ 700 de clienti si o medie de 500 de comenzi lunar, si estimam o cifra de afaceri de 500.000 euro la finalul lui 2016.
 
Cum a fost primit Sneaker Industry pe piata din Romania?
 
Din punctul nostru de vedere am fost foarte bine primiti si le multumim tuturor celor care apreciaza in primul rand calitatea unui produs. Desi nisa de sneakers si streetwear nu este foarte dezvoltata pe piata romaneasca, ne bucuram ca se extinde de la an la an si ca tot mai multi tineri au aceasta pasiune.
 
Tinand cont de succesul rapid obtinut de Sneaker Industry, puteti oferi un sfat pentru un antreprenor la inceput de drum in zona comertului electronic?
 
Orice business este greu daca nu te tii de el :) Cel mai important sfat pe care l-am putea da unui antreprenor la inceput de drum este sa creada in fortele proprii si in ideea sa foarte mult, sa adauge foarte multa munca si sa tina aproape oameni care impartasesc aceeasi pasiune cu a lor.
 
Care credeti ca este cheia succesului pentru proprietarii de magazine online?
 
Nu stim daca exista o reteta pentru succes, dar credem ca pentru proprietarii de magazine online e foarte important ca brandurile lor sa fie prezente pe canalele de social media frecventate de publicul lor tinta si sa asculte activ feedback-ul primit de la clienti.
 
 

Jurnalist Manager.ro
5 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement