5 tactici pentru un newsletter reusit
newsletterfeedbackclienticititorie-mail
Newsletter-ul inseamna mult timp pierdut pentru oamenii din departamentul de marketing in prezent. Acestia cauta cu disperare continut de calitate si atunci cand il gasesc si il trimit sub forma de e-mail se asteapta sa fie deschis de cat mai multe persoane, poate chiar sa primeasca un feedback.
Openforum prezinta cinci tactici pe care le considera fundamentale pentru un newsletter:
1) Realizarea newsletter-ului
Multi dintre angajatii departamentului de marketing fie se semneaza, fie ataseaza numele companiei pe fiecare dintre paginile newsletter-ului pe care il trimit catre o baza de clienti. O idee buna este sa creeze o pagina de revenire care sa contina doar cuprinsul, politicile de confidentialitate si in care sa le ofere clientilor posibilitatea de a reactiona fata de ce au citit. Inainte sa te gandesti ca nu ai facut altceva decat sa le trimiti oamenilor un newsletter gratuit si ca nu au de ce sa fie nemultumiti, trebuie sa te intrebi daca ai creat ceva ce ii intereseaza si isi doresc sa citeasca. Spune-le la ce trebuie sa se astepte de la tine, eventual ofera-le o arhiva cu newslettere mai vechi pentru a intelege exact despre ce este vorba.
2) Foloseste o pagina de multumire
Dupa ultima pagina de continut, redirectioneaza-ti clientii catre o pagina in care sa le multumesti ca ti-au citit newsletter-ul si informeaza-i la ce sa se astepte in viitor de la tine. Este un loc bun in care poti sa le vorbesti clientilor despre continut bonus sau sa le oferi ocazia de a testa oferta despre care le-ai scris, in schimbul unui pret mic. Elementul cheie este sa incerci prin aceste modalitati sa le castigi increderea si sa iti devina fideli.
3) Schimba-ti tactica
Nu exista o formula exacta, insa daca tot ceea ce faci este sa incerci sa-ti vinzi produsele, oamenii se vor plictisi sa te urmareasca. Gandeste-te ca este important sa atasezi newsletter-ului intre sase si opt articole, cu continut interesant pentru clientii tai, pentru fiecare produs in parte, pentru a le capta interesul.
4) Creaza un program consecvent
Stabileste cat de des intentionezi sa trimiti newsletter-ul si informeaza-ti clientii despre programul tau. Pentru a trimite un newsletter nu exista o baza de clienti cu un numar fix, insa multi oameni de afaceri stiu ca este destul de greu sa produca ceva care sa trezeasca interesul tuturor clientilor si sa le citeasca produsul mai mult de o data pe saptamana. In orice caz, daca e-mail-ul tau este unul exagerat de lung, este destul de greu sa ai clienti stabili si de incredere.
5) Cere feedback
Pentru ca am spus anterior ca newsletter-ul este locul in care poti socializa cu clientii tai, cere-le intotdeauna acestora feedback. Nu intreba numai ce parere au despre companie sau produsele tale, ci solicita informatii despre care cititorii tai ar vrea sa scrii si sa ii lamuresti in urmatorul newsletter. Poti chiar sa ii indemni sa iti scrie si ei despre afacerile si chiar viata lor.