Strategia, care se afla inca intr-o faza incipienta, semnaleaza faptul ca perioada in care Apple era "cap de afis" a cam trecut si compania americana trebuie sa se zbata, pentru a face fata tirurilor de artilerie tehnologica ale sud-coreenilor. Samsung a depasit Apple ca si cota de piata, datorita popularitatii seriei Galaxy, cu ecrane mari.
Apple doreste sa introduca pe piata cel putin doua iPhone-uri cu ecrane mai generoase, in urmatorul an - unul cu display de 4,7 inci si altul care migreaza spre "phablet", cu ecran de 5,7 inci.
"Apple modifica specificatiile produselor sale pana in ultimul moment, astfel incat nu suntem siguri de modul in care va arata prototipul final", a declarat una din sursele citate de CNBC. Apple a refuzat sa comenteze aceste informatii, ca intotdeauna.
Sub presiune
Posibila decizie a Apple de a oferi "phablet"-uri - smartphone-uri cu ecran urias, apropiate de dimensiunea tabletelor - ar surveni intr-un moment in care rasfatatul consumatorilor si investitorilor pe termen lung se confrunta cu presiunea productiei a cel putin un telefon pe an. Criticii spun ca ritmul inovatiei s-a degradat, dupa moartea co-fondatorului de legenda Steve Jobs.
iPhone 5 a fost lansat in septembrie 2012 si a reprezentat prima "abatere" de la filozofia ecranului de 3,5 inci, practicata de Jobs, "dimensiunea perfecta pentru consumatori".
Din pacate, iPhone 5 are unul din cele mai mici ecrane din randul celor mai bine vandute smartphone-uri de pe piata de asemenea produse, unde consumatorii navigheaza mult timp pe internet si urmaresc filme. Samsung Galaxy S4 are un ecran de 5 inci, in timp ce Galaxy Note 2 dispune de un display cu diagonala de 5,5 inci. In aceste conditii, iPhone ramane in urma.
In 2013, Apple vrea sa lanseze doua noi modele, iPhone 5S, dotat cu noua tehnologie de securizare cu amprenta si o versiune mai ieftina din plastic. Apple doreste sa ofere un iPhone ieftin in 5-6 culori, la dispozitia consumatorilor, fata de gama sa traditionala, vanduta in alb si negru.
Compania americana ar putea comercializa acest iPhone la pretul de 99 dolari. Apple - al carui venit s-a depreciat fata de anul de gratie 2010, cand a prezentat iPad si iPhone a devenit cel mai bine vandut smartphone din lume - incearca sa isi pastreze relevanta.
Mai multe produse
Analistii spun ca Apple are nevoie de gadget-uri mai ieftine, pentru a creste in China si India si a contracara popularitatea Samsung. China, cea mai avida piata de smartphone-uri din lume, va creste cu 48% in acest an, mult peste media globala de 31%.
In timp ce Apple ofera un singur model de telefon pentru toate pietele, a vandut cu succes music player-ul iPod si tableta iPad, in diferite dimensiuni si la preturi rezonabile. CEO-ul Apple, Tim Cook, a declarat in cadrul unei conferinte ca ecranele mari pe telefoane implica o reducere a duratei de viata a bateriei.
Productia de test pentru iPhone-ul standard si cel ieftin va fi demarata la inceputul lunii viitoare, iar cea de serie va porni in august, pentru a intruni targetul din septembrie, au declarat doua surse apropiate companiei americane.
"Productia de proba ar fi trebuit sa inceapa la inceputul lunii iunie, dar stabilirea si amestecarea culorilor dureaza mai mult decat estima Apple, care are cerinte foarte ridicate, in privinta calitatii, chiar perfectioniste", a declarat o alta sursa din Asia; 20 milioane de iPhone-uri cu carcasa din plastic vor lua cu asalt piata in intervalul octombrie-decembrie.
Sharp Corp, Japan Display si LG Display vor furniza ecranele pentru versiunea din aluminiu iPhone 5S si cea din plastic iPhone; Hon Hai Precision Industry se va ocupa de asamblarea modelului high-end, in timp ce angajatii Pegatron vor produce modelul mai ieftin de iPhone.