AVERTISMENT: FACEBOOK s-ar putea inchide
facebookmark zuckerbergafacerivanzaripublicitate
Reteaua de socializare Facebook vrea sa investeasca mai multi bani in afaceri, precum publicitatea video si descarcarea de muzica. Mai intai, insa, americanii trebuie sa scape de problemele tot mai mari care au marcat primele trimestre in care reteaua de socializare a evoluat ca o companie listata la bursa, relateaza Bloomberg.
Probleme cu confidentialitatea datelor
Diminuarea cresterii veniturilor si vanzarilor a generat noi presiuni suplimentare asupra companiei Facebook, in sensul de a identifica resurse inedite pentru cresterea afacerilor proprii.
Analistii apreciaza ca cea mai mare retea de socializare la nivel mondial trebuie sa calmeze temerile legate de respectarea confidentialitatii datelor personale, sa atraga investitori si sa respecte angajamentul directorului general Mark Zuckenberg potrivit caruia, Facebook este mai degraba o miscare sociala decat o afacere.
"Este o linie foarte fina pe care trebuie sa evolueze. Totul face parte din durerile de crestere", a declarat Victor Anthony, analist la Topeka Capital Markets.
Instagram, serviciul Facebook de photo-sharing, a provocat nemultumire luna trecuta in randul utilizatorilor retelei, ca va vinde companiilor de publicitate imagini ale acestora, fara consimtamantul lor. In plus, compania Facebook a nemultumit utilizatorii luna trecuta si prin decizia de a reduce influenta acestora in schimbarea strategiilor ce vizeaza confidentialitatea datelor.
Expertii estimeaza ca, daca Facebook va folosi datele personale ale utilizatorilor pentru a ajuta companiile de publicitate, Zuckerberg risca sa indeparteze clientii si sa compromita angajamentul sau pentru mai multa deschidere fata de doleantele acestora.
In 2011, vanzarile au urcat cu 88%
Facebook a intrat deja in atentia autoritatilor de reglementare din Europa si Statele Unite, din cauza temerilor ca reprezentantii companiei nu protejeaza suficient datele personale ale utilizatorilor.
Potrivit Bloomberg, actiunile listate la bursa ale Facebook au recuperat din luna septembrie a anului trecut o parte din pierderile inregistrate, insa valoarea acestora este situata totusi, cu circa 16% sub nivelul de debut. Analistii anticipeaza pentru acest an o crestere a veniturilor Facebook de 30%, la 6,53 miliarde de dolari, fata de un avans estimat de 35% in 2012.
Potrivit proprietarului retelei de socializare, Mark Zuckerberg, banii nu au reprezentat niciodata principalul scop al Facebook. "Nu cream servicii pentru a face bani. Facem bani pentru a construi servicii mai bune", a afirmat Zuckerberg in contextul prezentarii ofertei publice initiale, autoritatilor de reglementare. El a explicat ca Facebook nu a fost gandita ca o companie, fiind creata pentru a indeplini o misiune sociala.
Compania Facebook a dovedit totusi ca poate introduce rapid produse de succes. Titlurile Facebook au urcat cu 60% de la un minim de 17,55 dolari pe unitate, atins in septembrie 2012, in urma indiciilor de crestere a publicitatii pe servicii mobile.
Expertii apreciaza ca Facebook ar putea raporta venituri de 339,3 milioane de dolari din publicitate prin aplicatii mobile pentru 2012, de la nivelul zero in anul precedent. Acestia sustin ca in cursul lui 2014, veniturile ar putea depasi 1,2 miliarde de dolari, iar compania Facebook ar putea controla 11% din aceasta piata, potrivit companiei de cercetare a pietei EMarketer.