Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cat de dificila este abonarea si dezabonarea la serviciile multiplay

Cat de dificila este abonarea si dezabonarea la serviciile multiplay
de la 04 Oct. 2017
Cat de dificila este abonarea si dezabonarea la serviciile multiplay
Tags: servicii multiplaydezabonare tvdezabonare internetconsiliul concurentei

In cadrul analizei serviciilor de comunicatii electronice oferite sub forma pachetelor de servicii multiplay, Consiliul Concurentei a constatat ca procesul de dezabonare a utilizatorilor de servicii multiplay (televiziune, internet fix si telefonie mobila) este foarte complicat, de la contactarea furnizorului, pana la concretizarea si solutionarea cererii.

Astfel, modalitatile de contactare a furnizorilor sunt greu accesibile, utilizatorii putand sa se adreseze fie prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, fie printr-o cerere completata intr-unul din punctele de lucru ale furnizorului desemnate in acest scop. Exista si furnizori care nu mentioneaza modalitatea de adresare in situatia dezabonarii.
 
In acelasi timp, costurile pentru dezabonare ii determina pe clienti, de foarte multe ori, sa isi reconsidere decizia. Peste 80% dintre cei care si-au schimbat furnizorul sunt de parere ca nivelul costurilor este ridicat, iar peste jumatate apreciaza ca au fost descurajati de costurile aferente dezabonarii.
 
Autoritatea de concurenta a constatat dificultati si in procesul de abonare, instalarea si activarea serviciilor putand depasi chiar si 30 de zile. Aceste intarzieri sunt cauzate, in cea mai mare parte, de faptul ca furnizorii solicita, in prima faza, semnarea contractului si, abia pe urma, verifica daca exista infrastructura necesara sau solutia tehnica la locatia clientului.
 
Prin urmare, clientii nu au garantia ca serviciile achizitionate le vor fi furnizate. In plus, se observa o lipsa a informarii pe site-uri in privinta procedurii de urmat in cazul dezabonarii, in schimb, pentru abonare, exista sectiune dedicata, usor vizibila pentru vizitatorul paginii de internet sau este facilitata achizitionarea de abonamente fie la sectiunea Comanda rapida, fie prin comandarea directa a abonamentului dorit.
 
Consiliul Concurentei a mai constatat ca exista si alte probleme pentru posesorii de pachete de servicii, cum ar fi: renuntarea la una dintre componentele pachetului atrage dupa sine renuntarea la intregul pachet; riscul potential de a avea mai multe servicii nefunctionale in cazul unei probleme tehnice (cand furnizarea se efectueaza prin intermediul aceleiasi tehnologii) sau riscul deconectarii tuturor serviciilor din pachet in caz de neplata a unuia dintre servicii.
 
Totodata, la nivelul unor zone, vanzarea pachetelor poate avea implicatii negative asupra mobilitatii consumatorilor, avand in vedere ca nu exista alti furnizori care sa ofere doar cate un serviciu sau furnizorii au disponibilitate limitata.
 
Spre exemplificare, un utilizator de pachet televiziune (TV) si internet fix (IF), care ar fi nemultumit doar de serviciul TV, va fi nevoit sa renunte si la IF nefiind posibila retragerea doar de la serviciul TV.
 
Un alt exemplu, dar in sens invers, ar fi acela ca, daca un utilizator detine serviciul de IF si ar dori sa schimbe furnizorul, intampina dificultati in a identifica o oferta continand numai serviciul IF. Similar, in cazul achizitionarii de servicii individuale multiple, clientul se poate retrage doar de la un serviciu, dar ar putea pierde avantajele oferite initial.
 
Tototdata, autoritatea de concurenta a identificat, in studiul realizat, existenta unor clauze posibil abuzive in contractele furnizorilor de servicii de multiplay incheiate cu persoane fizice. 
 
Printre acestea se numara solicitarea de despagubiri in cazul dezabonarii anticipate, caz in care abonatul trebuie sa achite, dupa caz, penalitati reprezentand 50% din valoarea abonamentului aferent lunilor ramase pana la incheierea contractului, contravaloarea tuturor taxelor si tarifelor promotionale, contravaloarea abonamentelor aferente fiecarui serviciu contractat, la pretul de lista inmultit cu numarul de luni ramase pana la incheierea perioadei minime. Costurile mari de dezabonare descurajeaza schimbarea furnizorului, afectand mobilitatea clientilor.
 
O alta clauza posibil abuziva este obligativitatea incheierii contractului anterior verificarii de catre furnizor a posibilitatii sale tehnice de a efectua servicii in locatia beneficiarului.
 
Instalarea si activarea serviciilor contractate poate dura intre 30 si 90 zile si chiar extinsa cu inca 90 zile, perioada in care, beneficiarul nu are certitudinea ca serviciile ii vor fi furnizate, fiind nevoit sa astepte raspunsul furnizorului.
 
Ca urmare, Consiliul Concurentei a discutat si transmis ANPC lista posibilelor clauze abuzive cuprinse in contractele furnizorilor pentru a fi analizate.
 
Ancheta sectoriala realizata de Consiliul Concurentei arata ca pietele serviciilor fixe de comunicatii electronice sunt puternic concentrate la nivel national, patru furnizori detinand peste 85% din totalul abonatilor la serviciile de televiziune si internet fix si 95% la serviciul de telefonie fixa (TF). 
 
Studiul releva ca, la nivel national, RCS&RDS detine cel mai mare numar de abonati la serviciul TV prin cablu si internet fix, iar Telekom la serviciul de telefonie fixa, ponderile depasind 40%.
 
In urma anchetei realizate de autoritatea de concurenta, a rezultat ca, in cea mai mare parte, serviciile de TV, IF si TF sunt achizitionate impreuna cu alte servicii, existand un numar mic de abonati care detin servicii singulare de TV, IF si TF.
 
Consiliul a mai constatat ca pachetele de servicii nu sunt oferite de toti furnizorii. Furnizorii care nu ofera pachete, ci servicii individuale multiple, au un comportament asemanator celor care isi promoveaza ofertele la pachet, incurajand achizitia multipla de servicii prin oferirea unor avantaje care nu apar in cazul abonarii la un singur serviciu.
 
La randul lor, consumatorii prefera sa trateze cu un singur furnizor obtinerea serviciilor de care sunt interesati.
 
In cadrul analizei, Consiliul Concurentei a solicitat date si informatii de la Digital Cable Systems, Orange Romania; RCS&RDS, Telekom Romania Communications si UPC Romania. 
 
In acelasi timp, autoritatea de concurenta a colaborat cu institutiile publice cu atributii in domeniu: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). 
 
Consiliul a efectuat si un sondaj la nivelul consumatorilor finali, utilizatori de servicii de comunicatii electronice oferite sub forma pachetelor de servicii sau separat. Rezultatele sondajului vor fi utilizate de Consiliu pentru analiza cazurilor privind concentrarile economice si practicilor anticoncurentiale.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.