Cat de dificila este abonarea si dezabonarea la serviciile multiplay

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cat de dificila este abonarea si dezabonarea la serviciile multiplay Cat de dificila este abonarea si dezabonarea la serviciile multiplay
de Alexandra Stanescu la 04 Oct. 2017
Urmareste-ne pe Google News
servicii multiplaydezabonare tvdezabonare internetconsiliul concurentei

In cadrul analizei serviciilor de comunicatii electronice oferite sub forma pachetelor de servicii multiplay, Consiliul Concurentei a constatat ca procesul de dezabonare a utilizatorilor de servicii multiplay (televiziune, internet fix si telefonie mobila) este foarte complicat, de la contactarea furnizorului, pana la concretizarea si solutionarea cererii.

Astfel, modalitatile de contactare a furnizorilor sunt greu accesibile, utilizatorii putand sa se adreseze fie prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, fie printr-o cerere completata intr-unul din punctele de lucru ale furnizorului desemnate in acest scop. Exista si furnizori care nu mentioneaza modalitatea de adresare in situatia dezabonarii.
 
In acelasi timp, costurile pentru dezabonare ii determina pe clienti, de foarte multe ori, sa isi reconsidere decizia. Peste 80% dintre cei care si-au schimbat furnizorul sunt de parere ca nivelul costurilor este ridicat, iar peste jumatate apreciaza ca au fost descurajati de costurile aferente dezabonarii.
 
Autoritatea de concurenta a constatat dificultati si in procesul de abonare, instalarea si activarea serviciilor putand depasi chiar si 30 de zile. Aceste intarzieri sunt cauzate, in cea mai mare parte, de faptul ca furnizorii solicita, in prima faza, semnarea contractului si, abia pe urma, verifica daca exista infrastructura necesara sau solutia tehnica la locatia clientului.
 
Prin urmare, clientii nu au garantia ca serviciile achizitionate le vor fi furnizate. In plus, se observa o lipsa a informarii pe site-uri in privinta procedurii de urmat in cazul dezabonarii, in schimb, pentru abonare, exista sectiune dedicata, usor vizibila pentru vizitatorul paginii de internet sau este facilitata achizitionarea de abonamente fie la sectiunea Comanda rapida, fie prin comandarea directa a abonamentului dorit.
 
Consiliul Concurentei a mai constatat ca exista si alte probleme pentru posesorii de pachete de servicii, cum ar fi: renuntarea la una dintre componentele pachetului atrage dupa sine renuntarea la intregul pachet; riscul potential de a avea mai multe servicii nefunctionale in cazul unei probleme tehnice (cand furnizarea se efectueaza prin intermediul aceleiasi tehnologii) sau riscul deconectarii tuturor serviciilor din pachet in caz de neplata a unuia dintre servicii.
 
Totodata, la nivelul unor zone, vanzarea pachetelor poate avea implicatii negative asupra mobilitatii consumatorilor, avand in vedere ca nu exista alti furnizori care sa ofere doar cate un serviciu sau furnizorii au disponibilitate limitata.
 
Spre exemplificare, un utilizator de pachet televiziune (TV) si internet fix (IF), care ar fi nemultumit doar de serviciul TV, va fi nevoit sa renunte si la IF nefiind posibila retragerea doar de la serviciul TV.
 
Un alt exemplu, dar in sens invers, ar fi acela ca, daca un utilizator detine serviciul de IF si ar dori sa schimbe furnizorul, intampina dificultati in a identifica o oferta continand numai serviciul IF. Similar, in cazul achizitionarii de servicii individuale multiple, clientul se poate retrage doar de la un serviciu, dar ar putea pierde avantajele oferite initial.
 
Tototdata, autoritatea de concurenta a identificat, in studiul realizat, existenta unor clauze posibil abuzive in contractele furnizorilor de servicii de multiplay incheiate cu persoane fizice. 
 
Printre acestea se numara solicitarea de despagubiri in cazul dezabonarii anticipate, caz in care abonatul trebuie sa achite, dupa caz, penalitati reprezentand 50% din valoarea abonamentului aferent lunilor ramase pana la incheierea contractului, contravaloarea tuturor taxelor si tarifelor promotionale, contravaloarea abonamentelor aferente fiecarui serviciu contractat, la pretul de lista inmultit cu numarul de luni ramase pana la incheierea perioadei minime. Costurile mari de dezabonare descurajeaza schimbarea furnizorului, afectand mobilitatea clientilor.
 
O alta clauza posibil abuziva este obligativitatea incheierii contractului anterior verificarii de catre furnizor a posibilitatii sale tehnice de a efectua servicii in locatia beneficiarului.
 
Instalarea si activarea serviciilor contractate poate dura intre 30 si 90 zile si chiar extinsa cu inca 90 zile, perioada in care, beneficiarul nu are certitudinea ca serviciile ii vor fi furnizate, fiind nevoit sa astepte raspunsul furnizorului.
 
Ca urmare, Consiliul Concurentei a discutat si transmis ANPC lista posibilelor clauze abuzive cuprinse in contractele furnizorilor pentru a fi analizate.
 
Ancheta sectoriala realizata de Consiliul Concurentei arata ca pietele serviciilor fixe de comunicatii electronice sunt puternic concentrate la nivel national, patru furnizori detinand peste 85% din totalul abonatilor la serviciile de televiziune si internet fix si 95% la serviciul de telefonie fixa (TF). 
 
Studiul releva ca, la nivel national, RCS&RDS detine cel mai mare numar de abonati la serviciul TV prin cablu si internet fix, iar Telekom la serviciul de telefonie fixa, ponderile depasind 40%.
 
In urma anchetei realizate de autoritatea de concurenta, a rezultat ca, in cea mai mare parte, serviciile de TV, IF si TF sunt achizitionate impreuna cu alte servicii, existand un numar mic de abonati care detin servicii singulare de TV, IF si TF.
 
Consiliul a mai constatat ca pachetele de servicii nu sunt oferite de toti furnizorii. Furnizorii care nu ofera pachete, ci servicii individuale multiple, au un comportament asemanator celor care isi promoveaza ofertele la pachet, incurajand achizitia multipla de servicii prin oferirea unor avantaje care nu apar in cazul abonarii la un singur serviciu.
 
La randul lor, consumatorii prefera sa trateze cu un singur furnizor obtinerea serviciilor de care sunt interesati.
 
In cadrul analizei, Consiliul Concurentei a solicitat date si informatii de la Digital Cable Systems, Orange Romania; RCS&RDS, Telekom Romania Communications si UPC Romania. 
 
In acelasi timp, autoritatea de concurenta a colaborat cu institutiile publice cu atributii in domeniu: Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). 
 
Consiliul a efectuat si un sondaj la nivelul consumatorilor finali, utilizatori de servicii de comunicatii electronice oferite sub forma pachetelor de servicii sau separat. Rezultatele sondajului vor fi utilizate de Consiliu pentru analiza cazurilor privind concentrarile economice si practicilor anticoncurentiale.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cele mai grave greseli la volan: aceste gesturi duc anual la mii de decese

today17 Apr. 2024
Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Verificari obligatorii la masina, cand vine vara: nu mai amana vizita la service

today17 Apr. 2024
Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?
Afla...

Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?

today17 Apr. 2024
Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense
Ultima ora

Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense

today17 Apr. 2024
De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana
Economie

De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana

today17 Apr. 2024
Cati bani are, de fapt, Ion Tiriac. E mai bogat ca Becali?
Ultimele stiri economice

Cati bani are, de fapt, Ion Tiriac. E mai bogat ca Becali?

today17 Apr. 2024
Cele mai tari 30 de sfaturi financiare pentru cei trecuti de 30 de ani
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cele mai tari 30 de sfaturi financiare pentru cei trecuti de 30 de ani

today17 Apr. 2024
Beneficiile unei pompe de caldura aer-apa in economia si confortul casei tale
Casa si gradina

Beneficiile unei pompe de caldura aer-apa in economia si confortul casei tale

today17 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?
Afla...

Cum a murit Toma Caragiu la cutremurul din 1977. Sotia lui rupe tacerea: Ce te uiti asa la mine de parca ti-ai lua adio?

today17 Apr. 2024
Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense
Ultima ora

Klaus Iohannis, despre candidatura la sefia NATO: discutiile sunt foarte intense

today17 Apr. 2024
De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana
Economie

De trei luni de zile, Romania are cea mai mare rata a inflatiei din toata Uniunea Europeana

today17 Apr. 2024
Cati bani are, de fapt, Ion Tiriac. E mai bogat ca Becali?
Ultimele stiri economice

Cati bani are, de fapt, Ion Tiriac. E mai bogat ca Becali?

today17 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x