Ce isi doresc tinerii romani in materie de electronice
smart tvceasuri inteligentegfk omnibus
Rezultatele studiului Omnibus, realizat de GfK Romania arata ca televizoarele si ceasurile inteligente castiga din ce in ce mai mult teren in randul tinerilor romani, 70%, respectiv 34% dintre acestia dorindu-si astfel de dispozitive.
Aproape 20% dintre romanii din mediul urban au auzit de smart TV si folosesc deja acest tip de produs, iar peste 35% au auzit si le-ar placea sa il foloseasca.
70% dintre adolescentii de 15-17 ani vor un televizor inteligent prin prisma integrarii functionalitatii de accesare a internetului.
Dupa smart TV, produsul care se bucura de cea mai mare popularitate este ceasul inteligent, asa-zisul smartwatch.
Desi, in randul utilizatorilor de internet din mediul urban, gradul de utilizare al ceasurilor inteligente este mai mic de 2%, dorinta de a avea un asemenea obiect a fost exprimata de 34% dintre cei chestionati.
Un alt domeniu care ii atrage pe tineri este cel reprezentat de serviciile de stocare in cloud, cu 25% dintre sufragii pe categoria de varsta 18-24 de ani.
10% dintre romanii din mediul urban folosesc deja acest tip de serviciu.
Pe locul al treilea, sunt platile de pe telefonul mobil. Unul din 20 de romani din mediul urban face astfel de plati, dar de trei ori mai multi si-ar dori sa realizeze o astfel de operatiune.
Utilizatorii se dubleaza in randul tinerilor intre 18 si 24 de ani.
Rezistenta cea mai mare in utilizare este intalnita in randul platilor de pe mobil (18%), dar si in randul autentificarii biometrice (18%).
Putin peste doua procente au folosit acest tip de autentificare, iar 14% ar folosi-o. In schimb, aproape doua treimi nici nu au auzit de ea.
Cresteri importante se remarca si in studiile GfK din Europa, unde majoritatea vanzarilor de device-uri portabile provin din zona de sanatate si de fitness (aproape 60%) si din cea a ceasurilor inteligente (peste 20%).
Studiul a fost realizat de GfK Romania pe un esantion de 573 de respondenti din mediul urban, cu varsta de peste 15 ani, in perioada 27 aprilie - 15 mai.
Metoda folosita a fost cea a interviurilor fata in fata. Cercetarea are o marja de eroare de+/-3%.