Companiile din telecomunicatii au tot mai multe contracte in neregula
comunicatiicabluinternetancom
ANCOM a primit, anul trecut, 1.155 de plangeri de la utilizatorii de comunicatii electronice. Aproape jumatate dintre reclamatii denuntau nereguli privind derularea contractelor incheiate in scris sau la distanta cu operatorii. Cele mai numeroase plangeri primite de Autoritate in anul 2013 se refera la serviciile de telefonie mobila (37% din totalul reclamatiilor).
Principala nemultumire a utilizatorilor de comunicatii din Romania a fost relatia contractuala cu furnizorii de servicii de comunicatii electronice (48% din totalul reclamatiilor primite de ANCOM au reprezentat sesizari privind derularea relatiei contractuale).
Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea, incetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii in contracte.
Utilizatorii au reclamat cel mai des derularea contractelor pentru servicii de retransmisie a programelor audiovizuale (68% din totalul reclamatiilor pe acest segment), urmate de telefonie fixa (66%) si servicii de acces la internet fix (60%).
Modalitatea de incheiere a contractelor la distanta (prin telefon, e-mail, fax, aplicatie online etc.) este o problema reclamata tot mai des la ANCOM, sesizarile primite de Autoritate in anul 2013 cu privire la acest subiect fiind de trei ori mai numeroase decat cele primite in anul 2012. Cele mai multe astfel de reclamatii referitoare la incheierea contractelor la distanta privesc comunicatiile mobile (telefonie mobila si internet mobil).
”Mai multe reclamatii ale utilizatorilor au mentionat refuzul unui furnizor de a rezilia fara penalitati de reziliere anticipata contractul de date mobile pentru care si-au exprimat acordul telefonic, in cadrul unei campanii promotionale a furnizorului prin care acesta oferea gratuit un stick de internet mobil. Dat fiind ca nici in cadrul convorbirii telefonice si nici ulterior, in scris, furnizorul nu le-a comunicat utilizatorilor faptul ca pot denunta unilateral contractul in termen de 14 zile lucratoare, ANCOM a solutionat favorabil cererea reclamantilor si a dispus amendarea furnizorului”, a mai anuntat ANCOM.
Pe de alta parte, mai multi utilizatori au reclamat netransmiterea in scris de catre furnizorul de servicii de telefonie si internet a detaliilor ofertei contractuale de fidelizare agreate telefonic, iar Autoritatea a obligat in acest caz operatorul sa ii informeze in scris si sa le ofere posibilitatea de a denunta unilateral contractul fara penalitati.