Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Concurenta remarca imbunatatirea mediului concurential pe pietele serviciilor de telefonie mobila


Concurenta remarca imbunatatirea mediului concurential pe pietele serviciilor de telefonie mobila
de la 22 Nov. 2017
Concurenta remarca imbunatatirea mediului concurential pe pietele serviciilor de telefonie mobila
Tags: consiliul concurenteiconcurenta telefonie mobila

Consiliul Concurentei a constatat ca operatorii de telefonie au implementat angajamentele asumate in cadrul investigatiei privind o posibila discriminare a tarifelor de terminare a apelurilor (practicate pe piata de gros fata de nivelul tarifelor serviciilor de terminare a apelurilor autofurnizate), iar acestea au produs efectele urmarite, respectiv au inlaturat ingrijorarile concurentiale care au condus la declansarea investigatiei.


 Autoritatea de concurenta a monitorizat atat implementarea angajamentelor, cat si evolutiile inregistrate si a remarcat o imbunatatire a mediului concurential pe pietele serviciilor de comunicatii electronice mobile, in particular, in cazul serviciilor de telefonie mobila.
 
Astfel, potrivit Consiliului, din decembrie 2015, ofertele comerciale ale Orange, Vodafone, Telekom si RCS&RDS includ un volum mai mare de servicii fata de perioadele precedente, aceasta tendinta continuand si in prezent.
 
Numarul de minute nationale incluse in oferte a crescut considerabil, in general, pentru acelasi prag tarifar, operatorii dubland sau tripland numarul de minute nationale, precum si volumul de trafic de date (internet), iar, pentru unele praguri tarifare (in jurul a 10 euro), operatorii au oferit numar nelimitat de minute nationale in limitele unor niveluri de tarif identice sau similare.
 
Conform Consiliului Concurentei, in prezent, ofertele includ un numar de minute (atat on-net, cat si off-net) suficient de mare incat sa acopere si chiar sa depaseasca nevoile medii de comunicare ale utilizatorilor rationali. Se remarca ponderea tot mai mare a ofertelor care nu fac diferentiere intre traficul on-net si off-net, la nivelul operatorilor mobili investigati.
 
De asemenea, s-a constatat o scadere semnificativa a numarului de utilizatori de servicii pe baza de cartele preplatite (pre-paid), in 2015 si 2016, si o crestere a numarului de utilizatori pe baza de abonament (post-paid).
 
Aceasta tendinta poate fi explicata atat prin renuntarea unor utilizatori la folosirea mai multor cartele SIM, de la operatori diferiti, intrucat aceasta practica nu mai este justificata in contextul scaderii tarifelor apelurilor catre toate retele nationale si a cresterii semnificative a volumului beneficiilor incluse in ofertele comerciale, cat si prin migrarea unor utilizatori de servicii pe baza de cartele preplatite catre ofertele atractive de post-paid lansate de operatori pe piata.
 
Comportamentul utilizatorilor de servicii de telefonie mobila din perspectiva traficului on-net si off-net realizat indica faptul ca acestia nu resimt nicio bariera in realizarea de apeluri. Mai mult, au fost evidentiate indicii privind reducerea barierelor relevante pentru consumatorul de servicii de telefonie mobila.
 
Numarul semnificativ de utilizatori ce se transfera intre operatori arata lipsa unei bariere semnificative la transfer, fapt de natura sa accentueze concurenta dintre operatorii de telefonie mobila.
 
Portarile utilizatorilor de servicii de telefonie mobila din 2015 sunt impartite aproximativ egal intre segmentele preplatite si postplatite ceea ce arata ca exista concurenta pe cele doua segmente de piata.
 
In ce priveste barierele in a initia si termina apeluri off-net, acestea au fost eliminate avand in vedere ca traficul off-net a crescut ca pondere din totalul traficului de voce, de la 14%, in 2014, la 28%, la sfarsitul semestrului al doilea din 2016.
 
Totodata, la nivelul intregii piete, durata medie de convorbire off-net creste de la 1:57 minute la 2:34 minute, devenind egala cu durata medie a unei convorbiri on-net.
 
Consiliul reaminteste ca ingrijorarile concurentiale care au stat la baza investigatiei erau legate de posibilele efecte anticoncurentiale atat asupra concurentei intre furnizorii de servicii de telefonie mobila, respectiv fixa (in ceea ce priveste serviciile convergente fix-mobil), cat si asupra utilizatorilor finali, ca urmare a diferentelor intre nivelul tarifului de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei operate de fiecare companie in parte furnizat pe piata de gros (in vederea realizarii de apeluri off-net - in speta, apeluri in reteaua respectivei companii initiate/originate de catre utilizatorii finali ai altor furnizori de servicii de comunicatii electronice; in acest caz traficul de voce se realizeaza intre retele diferite) si nivelul tarifului serviciului de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelei operate de fiecare companie in parte autofurnizat (in vederea realizarii de apeluri on-net - in speta, apeluri in reteaua respectivului operator initiate/originate de catre proprii utilizatori finali; in acest caz traficul de voce nu paraseste reteaua, adica se realizeaza in aceeasi retea).

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016