Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Consiliul Concurentei a colaborat foarte bine cu ANCOM in domeniul comunicatiilor electronice mobile


Consiliul Concurentei a colaborat foarte bine cu ANCOM in domeniul comunicatiilor electronice mobile
de la 25 Sep. 2017
Consiliul Concurentei a colaborat foarte bine cu ANCOM in domeniul comunicatiilor electronice mobile
Tags: consiliul concurenteiancomtarif terminare apeluri

Consiliul Concurentei considera ca ANCOM a utilizat corect instrumentele concurentiale in identificarea pietelor corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile in fiecare retea publica de telefonie, cat si a concurentilor cu putere semnificativa pe aceste piete.

Autoritatea de Concurenta a analizat proiectul privind identificarea pietelor relevante din sectorul comunicatiilor electronice corespunzatoare serviciilor de terminare a apelurilor la puncte fixe si, respectiv, la puncte mobile si a constatat ca analiza situatiei, realizata de ANCOM, este fundamentata pe principiile legislatiei nationale si europene din domeniul concurentei.
 
Datele si informatiile transmise Consiliului de catre ANCOM si de catre operatorii de telefonie, releva o imbunatatire a mediului concurential pe pietele serviciilor de comunicatii electronice mobile, in particular in cazul serviciilor de telefonie mobila, ca urmare a reducerii MTR (Mobile Termination Rate) operata la 1 aprilie 2014.
 
Potrivit Consiliului, cresterea concurentei in domeniul telecomunicatiilor se datoreaza colaborarii foarte bune dintre cele doua autoritati.
 
Astfel, contributii majore au avut reglementarea nivelului maxim al tarifului de terminare a apelurilor la puncte mobile (MTR) si evolutiile de pe pietele serviciilor de comunicatii electronice, cum ar fi dezvoltarea si utilizarea pe scara larga a aplicatiilor VoIP independente de resursele de numerotatie.
 
O influenta majora in vederea imbunatatirii climatului concurential a avut-o implementarea angajamentelor de nediscriminare interna pe care si le-au asumat principalii operatori mobili (Orange, Vodafone, Telekom si RCS&RDS) in cadrul investigatiei derulate de Consiliul Concurentei privind serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelelor de comunicatii electronice operate de fiecare dintre aceste companii (Decizia nr. 33/2015).
 
In acelasi timp, avand in vedere buna colaborare dintre cele doua institutii, Consiliului Concurentei a formulat si unele recomandari care ar putea inlatura eventualele problemele de concurenta pe pietele relevante, ce ar putea fi generate de actiunea operatorilor pe pietele respective. 
 
Astfel, Consiliul recomanda ca posibila masura de reglementare ex-ante, impunerea obligatiei de nediscriminare interna, ori de cate ori exista riscul aparitiei unor efecte anticoncurentiale (de exemplu, margin-squeeze) pe piata cu amanuntul, ca urmare comportamentului operatorilor.
 
De asemenea, autoritatea de concurenta este de parere ca ar trebui revizuit modelul de calculatie utilizat pentru stabilirea nivelului maxim reglementat al tarifului de terminare a apelurilor atat la puncte fixe, cat si la puncte mobile.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri





Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016