Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum a schimbat digitizarea atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi

Cum a schimbat digitizarea atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi
de la 30 Oct. 2017
Tags: digitizare cumparaturicumparaturi onlineromani onlinegfk

Studiul GfK FutureBuy 2017 realizat in 35 de tari a analizat modul in care digitalul a schimbat atitudinile si comportamentele oamenilor fata de cumparaturi, de retaileri si de producatori.

Cautarea de produse si servicii, de informatii suplimentare despre ele si compararea preturilor sunt comportamentele de cumparare pe internet cu cel mai rapid ritm de crestere in ultimul an in Romania.
 
Peste jumatate dintre utilizatorii de internet din mediul urban folosesc Internetul mai des decat acum un an pentru a gasi produsele pe care si le doresc sau pentru a afla detalii despre acestea. Este important pentru ei sa gaseasca usor detalii despre caracteristicile produselor, demonstratii despre cum functioneaza, retete sau acces usor la recenzii. 
 
Acest lucru este deosebit de important pentru anumite categorii, cum ar fi produsele electro-IT, imbracamintea, produsele financiare sau jucariile, pentru care canalele online sunt mai importante atunci cand fac cumparaturi.
 
Compararea preturilor din diferite magazine este o practica tot mai frecventa pentru 45% dintre cei chestionati, Romania situandu-se peste nivelul global la acest capitol, fapt care arata atentia sporita pentru gasirea celui mai bun raport calitate-pret pentru produsele cautate.
 
Patru din 10 respondenti au folosit mai des fata de anul trecut motoarele de cautare ca ajutor la cumparaturi, iar 31% au utilizat aplicatii ale retailerilor.
 
Telefonul mobil a devenit cel mai important instrument de shopping pentru 46% dintre romani.
 
Loialitatea - greu de construit, greu de pastrat 56%, fata de 45% la nivel global, spun ca apreciaza cand site-urile web le fac recomandari pe baza intereselor lor, aratate in vizitele anterioare.
 
Oricat de mult si-ar dori marketerii loialitate fata de produsele sau magazinele lor se pare ca aceasta este din ce in ce mai greu de obtinut.
 
Peste jumatate dintre consumatorii romani sunt de acord cu afirmatia ca retailerii, advertiserii si brandurile ne influenteaza mai putin ca oricand decizia de cumparare.
 
Comparatia mai usoara a produselor si a preturilor, la un click distanta, pune presiune asupra preturilor. 
 
Pentru a castiga loialitatea clientilor, retailerii trebuie sa se gandeasca in permanenta la modalitati de a creste valoarea pe care o aduc, imbunatatind experienta la cumparaturi. Cu asteptari tot mai ridicate privind usurinta si rapiditatea cumparaturilor, oriunde si oricand, sunt tot mai importante formulele care imbina foarte bine canalele online si offline. 
 
Studiul GfK FutureBuy ofera o radiografie completa a asteptarilor cumparatorilor romani si a modului in care marcile pot construi relatii puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumparare in mediul online si offline.
 
Studiul a fost derulat in Romania, in iulie 2017, pe un esantion de 1.000 de respondenti utilizatori de Internet din mediul urban, cu varsta de minim 18 ani.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.