Cum arata viitorul pe piata de comunicatii
piata de comunicatiistudiuaplicatii
Companiile vor migra in viitor catre solutii integrate de comunicare asigurate de catre un singur furnizor, potrivit studiului ā€˛UCC Market Predictions for 2013 and Beyondā€¯, realizat de compania de consultanta Frost & Sullivan.
In plus, piata solutiilor de colaborare si comunicatii unificate (UC&C) este estimata sa creasca in urmatorii ani indeosebi in zona tehnologiilor mobile, a solutiilor pentru video conferinte si a celor de business pentru retele sociale.
Consultantii estimeaza cresterea proiectelor de virtualizare a platformelor de comunicare si a implementarilor in cloud.
„Tehnologiile mobile se confrunta cu o crestere extrem de dinamica, iar piata din Romania nu ramane in urma fata de aceasta tendinta. Pentru generatia tanara de consumatori si angajati, un smartphone este platforma cheie pentru comunicarea cu restul lumii”, considera Marcin Grygielski, Territory Manager pentru Europa de Est al Interactive Intelligence.
Acesta considera ca tot mai multe companii decid sa introduca o politica BYOD (Bring Your Own Device), iar utilizarea dispozitivelor mobile de catre angajati la locul de munca necesita dezvoltarea unei platforme de comunicare eficiente si sigure, cu aplicatii mobile integrate.
Studiul realizat de Frost & Sullivan, care include peste 700 de companii din Statele Unite, arata ca acestea asigura angajatilor acces la un numar limitat de aplicatii mobile pentru colaborare si comunicatii unificate.
Dintre aceste aplicatii, cea mai utilizata, implementata de catre 45% dintre organizatiile respondente, sunt conturile de email si instrumentele PIM.
Accesul la serviciul de telefonie din cadrul companiei, prin intermediul dispozitivelor mobile, este destul de rar, doar 19% dintre respondenti avand implementata aceasta functionalitate.
Aproape 22% dintre respondenti au precizat insa ca intentioneaza sa implementeze aceasta solutie in urmatorii 2 ani. Circa 30% dintre respondenti au declarat ca au o politica de expunere a business-ului in social media, un numar similar de respondenti utilizeaza social media pentru a analiza opiniile consumatorilor, in timp ce 25% dintre acestia folosesc social media in scopuri de marketing.
In prezent, circa 50% dintre companiile analizate de Frost & Sullivan utilizeaza un numar mare de aplicatii integrate de la diferiti furnizori pentru a servi nevoilor de comunicare. Este estimat ca ponderea acestor companii sa se reduca la 24% pana in 2014.