Ericsson semneaza un contract de servicii de administrare IT pe 7 ani cu FASTWEB Italia
ericssoncontractserviciifastweb italiaadministrare itswisscom
FASTWEB, operatorul italian detinut de grupul Swisscom, a incheiat cu Ericsson un acord de servicii de administrare IT care include servicii de consolidare si transformare a centrelor de date, precum si preluarea administrarii operationale a infrastructurii sale IT pentru urmatorii 7 ani. Datorita acestui contract, FASTWEB va introduce o arhitectura IT complexa si tehnologie de ultima ora, imbunatatindu-si astfel nivelul de automatizare a activitatii, reducand impactul asupra mediul inconjurator si castigand un plus de flexibilitate si capacitate.
Contractul acopera servicii de consultanta si integrare de sistem, transformare, administrare si intretinere a centrelor de date FASTWEB. Astfel, operatorul isi va putea consolida cele 3 centre de date prin procesele de transformare hardware combinate cu serviciile de integrare de sistem si de consultanta oferite de Ericsson.FASTWEB va putea, deci, sa isi utilizeze infrastructura IT mai eficient, imbunatatind timpul in care poate lansa servicii noi pe piata si reducandu-si impactul asupra mediului.
Mario Mella, CTO FASTWEB, a declarat: "Acesta este un pas important pentru FASTWEB si a fost crucial sa ne alegem partenerul potrivit. Solutia propusa de Ericsson ne-a oferit combinatia ideala de inovatie, tehnologie si abordare controlata. De acum, ne vom putea bucura de o platforma mai puternica si flexibila, care va sustine servicii mai bune."
Valter D'Avino, Vice President & Head of Managed Services, Ericsson, a declarat: "Pentru noi este interesant sa incheiem acest parteneriat cu FASTWEB, pentru ca operatorul ofera o gama larga de servicii dincolo de serviciile telecom traditionale. Ericsson continua sa isi extinda gama de servicii cu noi oferte in zona de IT sau de radiodifuziune. In contextul in care industrii precum cea telecom, media si de Internet converg unele catre celelalte, tehnologia care le sustine devine din ce in ce mai complexa, iar misiunea noastra este sa tinem sub control aceasta complexitate si sa furnizam servicii de calitate, eficiente si care sa raspunda clar nevoilor clientilor."
Pe piete dezvoltate precum Italia, unde nivelul de penetrare al telefoniei mobile este deja ridicat, reducerea numarului de clienti pierduti reprezinta o prioritate pentru operatori. Apeland la servicii de administrare, operatorii se pot bucura de un avantaj competitiv si se pot concentra cu precadere pe imbunatatirea calitatii serviciilor, precum si pe activitati competitive de vanzari si marketing, cum ar fi introducerea unor servicii multimedia noi. Cu peste 57.000 de profesionisti in domeniul serviciilor la nivel mondial, Ericsson poate desfasura pentru clienti o serie de operatiuni intr-un mod mai eficient si mai extins decat ar putea sa o faca ei insisi.
Cu 1,65 de milioane de clienti, FASTWEB este unul dintre cei mai importanti furnizori de telecomunicatii din Italia. In acest moment, FASTWEB opereaza in peste 1.000 de orase italiene cu ajutorul unei retele de peste 32.000 de kilometri de cablu. FASTWEB foloseste un model tehnologic unic, ce combina utilizarea protocolului IP pentru servicii de voce, date si transmisiuni vido atat prin fibra optica, cat si prin tehnologia xDSL.
Compania pune la dispozitia clientilor o gama larga de servicii integrate (de voce – fixe sau mobile, de date si video) printr-un acelasi fir. FASTWEB ofera, de asemenea, servicii competitive complexe pentru toate segmentele de business – autoritati, companii mari, companii mici si mijlocii, universitati, institute de cercetare sau specialisti individuali. In 2007, Swisscom a lansat o oferta publica pentru actiunile FASTWEB, devenind astfel actionar majoritar. Ulterior, in septembrie 2010, Swisscom a cumparat si actiunile actionarilor minoritari.