Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Facebook vrea sa faca si mai multi bani: WhatsApp va incepe sa afiseze reclame la sectiunea Status


Facebook vrea sa faca si mai multi bani: WhatsApp va incepe sa afiseze reclame la sectiunea Status
de la 21 Aug. 2018
Facebook vrea sa faca si mai multi bani: WhatsApp va incepe sa afiseze reclame la sectiunea Status
Tags: whatsappreclamefacebookinstagrammark zuckerbergsnapchat

Rezultatele nu tocmai bune din punct de vedere financiar inregistrate de Facebook in ultima perioada il fac pe Mark Zuckerberg sa se gandeasca la noi metode de monetizare. Pe modelul Instagram, Zuckerberg vrea acum sa aduca reclame publicitare si pe celebra retea de mesagerie WhatsApp. Bineinteles, noua modificare nu ii va bucura deloc pe utilizatorii acestei aplicatii, insa pentru Facebook va aduce un plus din punct de vedere al profitabilitatii. Aceasta informatie a aparut abia in urma cu doua saptamani, insa se pare ca deja exista peste 100 de companii care isi doresc sa isi faca publicitate prin intermediul WhatsApp.

Pentru moment, nu se stie data exacta de lansare a acestor reclame in aplicatie! Insa, cel mai probabil, acestea vor putea fi vazute inca de la inceputul anului urmator. Reclamele vor urma sa fie afisate sub forma unor colaje de poze, clipuri video sau chiar si text. Acestea vor fi afisate in functia Status, functie ce poate fi gasita intre tab-urile Chat si Calls. Cei care folosesc deja aplicatia Instagram s-au obisnuit deja, cel mai probabil, cu acest fel de reclame care apar atat in Instagram Stories, cat si in feed-ul fiecarui utilizator. De asemenea, si in cazul WhatsApp, reclamele care vor fi afisate vor disparea dupa 24 de ore de la publicare. 
 

Modelul Instagram a fost unul de succes

 
Gandindu-ne la profitul pe care Zuckerberg il are de pe urma acelor reclame afisate in Instagram Stories, este de inteles aceasta idee. Spre exemplu, functia Instagram Stories are in prezent peste 450 de milioane de utilizatori. Unde mai punem ca reclamele afisate de Instagram sunt destul de dese in cadrul acestei functii?! Ramane de vazut daca si WhatsApp va reusi sa se bucure de acelasi succes dupa ce va introduce aceste reclame!
 
Matt Idema, unul dintre sefii de operatiuni WhatsApp, a recunoscut in urma cu ceva timp ca strategia care va fi aplicata retelei de mesagerie este similara cu cea aplicata in urma cu ceva timp pe Instagram. Mai mult decat atat, Idema spune ca „strategia a functionat bine pe Instagram, ceea ce inseamna ca sunt multe de invatat de acolo”.  
 

WhatsApp va taxa companiile pentru mesajele primite

 
Conform informatiilor aparute pana in acest moment, se pare ca WhatsApp doreste sa faciliteze contactul dintre utilizatori si companii. Astfel, utilizatorii care au anumite probleme sau isi doresc sa intre in contact cu o anumita companie, va putea sa trimita un simplu mesaj prin intermediul aplicatiei. Astfel, este evitat un apel telefonic sau un e-mail, optiuni care ar presupune ceva mai mult timp din partea utilizatorilor. 
 
Pentru fiecare mesaj intermediat in acest fel, WhatsApp isi propune sa taxeze companiile cu o suma modica, in valoare de la 5 pana la 9 centi. Insa, daca ne gandim la anumite companii gigant, care probabil ca primesc mii de astfel de mesaje zilnic, taxa pe care o va percepe WhatsApp la final va fi una destul de mare. 
 
Spre exemplu, doua dintre cele peste 100 de companii care si-au aratat interesul deja pentru acest serviciu sunt Singapore Airlines si Uber. Ambele companii sunt contactate zilnic de mii de utilizatori, fara doar si poate, avand in vedere prezenta lor la nivel global. In aceste conditii, suma pe care o vor percepe cei de la WhatsApp nu va fi una deloc mica, in ciuda perceptiei initiale. Ramane de vazut cat de multe companii vor mai fi interesate de acest serviciu in astfel de conditii! 
 
Totodata, putem observa si o deosebire in strategia pe care o are Mark Zuckerberg pentru Instagram, respectiv WhatsApp. Pe Instagram, oricine poate plati pentru publicitate, in functie de bugetul pe care il are la dispozitie. Indiferent ca vorbim despre o afacere la nivel national sau international sau despre o simpla persoana care vrea sa isi promoveze un blog sau chiar profilul personal, Instagram da posibilitatea utilizatorilor sai sa plateasca pentru servicii de promovare. Cu cat promovarea este mai extinsa si mai de lunga durata, cu atat taxa pe care va trebui sa o plateasca utilizatorul va fi mai mare. 
 
In schimb, WhatsApp isi va indrepta atentia in special catre companiile mari, de renume si care evolueaza la nivel global. Motivul este unul cat se poate de simplu! Aceste companii sunt contactate zi si noapte de utilizatori din intreaga lume. Pe langa taxa pentru promovare, WhatsApp vrea sa taxeze si intermedierea mesajelor intre utilizator si companie. Astfel, cu cat compania este mai mare si primeste mai multe mesaje, cu atat va creste si profitabilitatea pe care o va obtine reteaua de mesagerie. 
 

Companiile vor putea trimite mesaje utilizatorilor WhatsApp 

 
Lasand la o parte mesajele pe care le pot trimite utilizatorii companiilor, exista posibilitatea ca si companiile sa ii contacteze pe utilizatori. Vestea buna este ca utilizatorii vor putea sa aleaga daca doresc sau nu sa primeasca aceste mesaje din partea companiilor. WhatsApp nu isi doreste sa dea batai de cap din primul moment utilizatorilor, asa ca nu ii obliga de la bun inceput sa primeasca aceste reclame nesolicitate. Trebuie sa recunoastem ca ar fi destul de neplacut sa primim in fiecare zi tot felul de reclame sub forma de mesaje. Mai ales daca sunt reclame pentru anumite companii sau servicii care nu sunt pe placul nostru. 
 

WhatsApp, un serviciu de mesageria folosit in intreaga lume

 
Serviciul de mesagerie WhatsApp a fost infiintat in 2009, inlocuind odata cu trecerea timpului mesageria clasica, care se facea la acea vreme prin SMS-uri. In 2017, WhatsApp era folosit de peste 1.2 miliarde de utilizatori din intreaga lume. Chiar daca in unele parti ale lumii nu este atat de popular, WhatsApp este fara doar si poate cel mai folosit serviciu de mesagerie din intreaga lume. La mare distanta de WhatsApp, alte servicii sunt utilizate la o scara larga in Asia: WeChat, Viber si LINE, cele trei insumand peste 800 de milioane de utilizatori. 
 
Fotografiile cu valabilitate limitata lansate la un moment dat de Snapchat au creat un intreg trend in domeniu. Mai intai, cei de la Facebook s-au declarat interesati de o asemenea aplicatie si au vrut sa cumpere Snow, o asa zisa clona a Snapchat, la mare moda pe continentul asiatic. Pe cand Istagram a creat noua functie Stories, WhatsApp a prezentat noul Status, pozitionat intre tab-urile Chat si Calls. Functia le da posibilitatea utilizatorilor de a realiza o fotografie sau un clip video, pe care le pot edita cu text sau chiar si emoji-uri. Odata postate, acestea vor putea fi vazute pentru aproximativ 24 de ore. 
 
WhatsApp spune ca functia Status este utilizata deja de peste 400 de milioane utilizatori, o cifra destul de impresionanta daca este sa ne gandim mai bine. In acest caz, introducerea reclamelor ar putea avea un impact major financiar pentru cei de la WhatsApp, aducand un profit considerabil. Gandindu-ne deja ca utilizatorii sunt obisnuiti cu acest tip de reclame de la Istagram Stories, cel mai probabil acest numar de utilizatori nici nu va scadea. 
 

Pierderi importante pentru Facebook in ultimele luni 

 
Desi numarul utilizatorilor creste in anumite zone ale lumii, rezultatele generale ale Facebook nu sunt printre cele mai bune. Spre exemplu, dupa prezentarea ultimelor rezultate trimestriale, investitorii nu au fost prea multumiti, urmarile simtindu-se imediat. Investitorii isi doresc o crestere mai accentuata a numarului de utilizatori de la an la an. De asemenea, o ingrijorare foarte mare pentru acestia o reprezinta numarul de utilizatori in scadere din Europa. In comparatie cu anul trecut, cifrele din acest an arata ca nu mai putin de 3 milioane de europeni au renuntat la aceasta retea de socializare. 
 
Prezentarea acestor rezultate deloc bune au facut ca actiunile Facebook sa scada cu nu mai putin de 22.2 procente. Asta a dus la o pierdere record pe bursa, de peste 124 de milioane de dolari, intr-o singura zi. Astfel, compania lui Mark Zuckerberg a devenit compania din lume cu cea mai mare pierdere pe bursa intr-o singura zi. Si bugetul lui Mark Zuckerberg a fost afectat de aceasta pierdere uriasa, americanul pierzand aproape 16 miliarde de dolari. 
 
In aceste conditii, Mark Zuckerberg isi doreste sa obtina venituri mai mari in urmatoarea perioada, pentru a mai diminua din pierderile suferite in luna iulie. Pentru ca acest lucru sa fie posibil, se pare ca Zuckerberg isi indreapta tot mai mult atentia spre Instagram si WhatsApp, doua aplicatii folosite masiv la nivel global si inca nemonetizate atat de bine precum Facebook. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri





Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016