Google vrea sa cumpere Hulu. Cum a ajuns o companie de succes sa fie scoasa la mezat?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Google vrea sa cumpere Hulu. Cum a ajuns o companie de succes sa fie scoasa la mezat?
Google, gigantul serviciilor online, se afla in discutii preliminare pentru cumpararea Hulu, unul dintre cei mai importanti furnizori de continut video de pe internet.
Saptamana trecuta, Hulu a facut primii pasi pentru a se scoate la vanzare. A angajat o banca de investitii sa gaseasca potentiali cumparatori. Google nu poate lasa Hulu sa incapa pe mana rivalilor, deoarece acestia ar folosi serviciul pentru a concura direct YouTube. Asa ca gigantul IT a intrat imediat in cursa pentru companie.
Hulu este o poveste de succes. Este o companie profitabila care are contracte de publicitate incheiate cu peste 600 de parteneri, printre care nume grele precum Nissan, Mc'Donalds sau Johnson & Johnson. Anul acesta Hulu va incasa, potrivit estimarilor, 500 milioane de dolari doar din publicitate, fara a mai lua la socoteala si alte surse de castiguri, precum conturile premium.
De ce a ajuns compania sa se ofere pe tava? Actionarii principali, printre care Comcast, News Corp, Disney si Providence Equity Partners, nu se inteleg in legatura cu strategia viitoare. In aceste conditii, fiecare doreste sa iasa din afacere, intr-un moment in care aceasta se afla pe val.
Facebook, Netflix si Yahoo!, alti potentiali cumparatori
Google, care mai nou a inceput sa furnizeze continut contracost pe YouTube, nu isi permite sa rateze aceasta oportunitate. Din pacate Google nu a reusit sa semneze intelegeri cu numele mari din industria de divertisment de la Hollywood. In schimb, Hulu are contracte exclusive pentru programe, incheiate cu NBC-Universal, Fox, ABC si Viacom.
Potrivit unor surse, citate de VentureBeat.com, Yahoo! a fost prima companie care a facut o oferta pentru Hulu. Compania a ratat in mai sansa de a intra pe piata de frunizare continut video, cand nu a reusit sa preia Flixter (la pachet cu site-ul de recenzii Rotten Tomatoes). Potrivit unor zvonuri, actionarii Yahoo! ar dori sa schimbe actualul director executiv, Carol Bartz, cu seful Hulu, Jason Kilar.
O alta companie care foarte probabil a pus ochii pe Hulu este Facebook. Recent, cea mai populara retea de socializare online din lume a lansat servicii de inchiriere continut video pe propria platforma. Deocamdata insa doar le gazduieste. Daca ar avea Hulu, ar vinde direct continut video catre utilizatori.
Un alt posibil petitor pentru Hulu ar fi Netflix, probabil cel mai de succes furnizor de continut video al momentului. La fel ca Google, compania nu-si permite sa lase Hulu pe mana rivalilor.