Instagram lansează o noua platforma WebView
facebookinstagramfiltrufotografieweb
Cu noul Web Vizualizare, Instagram vrea sa dea utilizatorilor sai posibilitatea de a-si prezenta fotografiile mai usor. Conform statisticilor, pe Instagram sunt "urcate" zilnic peste cinci milioane de fotografii
Aplicatia Instagram permite utilizatorilor ca, pe langa fotografia de profil si caseta de biografie personala, sa aiba acces la o imagine de ansamblu asupra înregistrarilor efectuate recent de catre alti utilizatori, care sunt actualizate în mod automat.
Acestea pot fi accesate direct prin intermediul unor URL-uri, în conformitate cu principiul numele de utilizator/ instagram.com. Astfel, cine este conectat va putea sa urmareasca postarile utilizatorilor, pentru a adnota fotografiile acestora si pentru a le posta un "Like".
Aplicatia Instagram a devenit parte a portofoliului retelei de socializare Facebook in luna aprilie 2012, are deja milioane de descarcari, iar compania nu are decat 15 angajati. Instagram a fost creata de americanii Kevin Systrom si Mike Krieger in 2010, iar din 6 octombrie 2010 este pe App Store.
Initial s-au investit in afacere 500.000 de dolari, iar cele mai recente estimari indica faptul ca aplicatia valoreaza aproape 800 de milioane de dolari. Prin Instagram, utilizatorii pot aplica diverse filtre foto pozelor personale pe care le fac cu smartphone-ul sau tableta si apoi le pot posta rapid in diverse retele sociale: Facebook, Twitter, Flickr si Tumblr.
Cu toate ca mai exista si alte aplicatii care fac lucruri similare - Picplz, Path, Camera Awesome sau Hipstamatic, aplicatia Instagram are mult mai multi useri pentru ca este foarte usor de utilizat si functioneaza extrem de rapid.
Reprezentantii Facebook promit ca noua achizitie va continua sa functioneze si cu retele sociale rivale si ca va fi pastrata ca entitate independenta, mai ales ca o parte dintre utilizatori s-ar putea sa fie deranjati ca aplicatia a ajuns in portofoliul Facebook.
Conform "New York Times", succesul filtrului de fotografie Instagram va fi utilizat in curand si de alte companii. De exemplu Twitter, ai carui reprezentanti si-au luat angajamentul de a imbunatati functiile de filtrare ale serviciului Web, pentru aplicatiile destinate dispozitivelor mobile.