Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Internetul a depasit TV-ul la orele de vizionare


Internetul a depasit TV-ul la orele de vizionare
de la 09 Dec. 2015
Internetul a depasit TV-ul la orele de vizionare
Tags: internetutilizatoristudiudigital scopeonlineiab romania

Serviciile disponibile online au castigat teren semnificativ in ultimii ani, depasind inclusiv numarul de ore consumate in fata televizorului. Un studiu DigitalScope, intocmit de IAB Romania impreuna cu parteneri din IAB Europe, arata ca romanii navigheaza in medie pe Internet peste 5 ore pe zi.


De remarcat este insa faptul ca media orelor petrecute pe Internet a depasit-o cu succes pe cea a orelor petrecute in fata televizorului. Astfel, desi TV-ul ramane media predominanta la nivel de consum (60% din utilizatorii de internet acceseaza TV zilnic), timpul alocat acestui mediu a scazut pana la 1 – 2 ore/zi.

Un alt aspect important il reprezinta faptul ca interesul publicului este divizat intre mai multe device-uri, astfel ca 68% dintre utilizatorii de Internet din Romania acceseaza Internetul in timp ce se uita la TV de pe mai multe dispozitive,  potrivit IAB Romania.

Acelasi studiu ofera date concrete privind felul in care se produce consumul de informatii prin intermediul unor dispozitive diverse.

"TV-ul a devenit pentru multi utilizatori de internet un mediu de fundal", se arata in studiul  DigitalScope, in conditiile in care 43% din ei isi verifica in acest timp inbox-ul si raspund la e-mail-uri, "alti 38% acceseaza retelele sociale in timp ce se uita la TV, 35% navigheaza pe Internet, 28% cauta un produs vazut la TV si 26% intreprind activitati legate de scoala sau job".

Un procent de 13% viziteaza website-ul programului vizionat sau cauta informatii despre acesta, informeaza acelasi studiu, amintind totodata ca timpul petrecut pe Internet il depaseste pe cel petrecut la TV, in conditiile in care peste 20% din utilizatori petrec online mai mult de 5 ore zilnic.

Viitorul pare sa apartina in continuare smartphone-ului, un procent majoritar de 75% accesand Internetul prin intermediul acestui dispozitiv mobil.

"Smartphone-ul detine un loc important la nivel de Entertainment, Communication si Informare dar mai putin la Achizitii, Investitii & Finance. Din punct de vedere al publicitatii, reclamele in aplicatii sau publicitatea pe mobil se afla peste media regiunii, din punct de vedere al gradului de utilitate in informare la nivelul consumatorilor", informeaza studiul amintit.

In ce priveste alte dispozitive, laptopul si desktopul sunt alese mai des pentru cautarea pe Internet, in vreme ce tableta este folosita preponderent pentru a citi informatii despre branduri.

Mai multe date si informatii legate de tipurile de produse si servcii achizitionate online sunt disponibile in raportul complet DigitalScope. Derulat in perioda 27 noiembrie – 28 decembrie 2014, studiul DigitalScope este disponibil gratuit pentru membrii IAB Romania.

DigitalScope este un proiect de cercetare derulat de birourile locale IAB in 8 tari din Europa Centrala si de Est (Bulgaria, Macedonia, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia) cu scopul de a furniza informatii importante si utile atat clientlor cat si strategilor si specialistilor din agentii, pentru a intelege modul in care se consuma media si tehnologia la nivelul publicului lor tinta, comparativ cu regiunea CEE.



Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri





Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016