Kapsch CarrierCom furnizeaza tehnologia pentru 1.200 km feroviari in Slovenia
kapsch carriertehnologieretea feroviaraechipament de telecomunicatii
Kapsch CarrierCom va furniza tehnologia GSM-R pentru reteaua slovena de comunicatii feroviare, pe un circuit de cale ferata cu o lungime totala de 1.200 km, urmand sa asigure si serviciile de intretinere si service.
Un consortiu format din Iskratel, producatorul sloven de echipamente de telecomunicatii si firma de constructii GH Holding, alaturi de Kapsch CarrierCom AG, in calitate de furnizor unic al tehnologiei GSM-R, va implementa sistemul pana la sfarsitul anului 2015.
Contractul, in valoare totala de aproximativ 117 milioane euro, a fost acordat de Ministerul Infrastructurii din Slovenia.
Dupa un proces de licitatie intens, consortiul a castigat contractul privind construirea retelei GSM-R slovene. In cooperare cu Iskratel, unicul producator sloven pentru partea fixa a infrastructurii GSM-R (reteaua dispatcher), Kapsch va livra la cheie intreaga tehnologie pentru infrastructura GSM-R si va asigura intretinerea si service-ul sistemului timp de cinci ani.
Aceasta solutie completa consta intr-o arhitectura scalabila foarte performanta, care se distinge prin excelenta functionalitate si disponibilitate. Kapsch va implementa un subsistem de retea extrem de performant (NSS), bazat pe tehnologia 3GPP Release 4, precum si un subsistem pentru statii radio de baza (BSS). Solutia livrata contine un punct central modern de control al intregului serviciu de implementare, precum si statii de baza pentru conexiunile radio.
Proiectul va beneficia de finantare din Fondul de Coeziune al UE, care a fost instituit, printre altele, in vederea promovarii retelelor de transport trans-europene si dezvoltarii transportului feroviar.
Imbunatatirea sigurantei in Europa
Prin ERTMS (Sistemul european de management al traficului feroviar), Uniunea Europeana a creat un standard care garanteaza folosirea unui sistem unificat de „control, comanda si semnalizare” in transportul feroviar trans-frontalier.
Unul din conceptele fundamentale ale ERTMS consta in conectarea solutiilor nationale individuale si crearea unui cadru standard comun pentru comunicatiile feroviare din Europa, facilitand astfel reducerea costurilor si cresterea sigurantei. Sistemul este format din doua elemente principale: un sistem de semnalizare standard (ETCS – Sistemul european de control al trenurilor) si tehnologia radio GSM-R.
In transportul feroviar international, toate aceste elemente trebuie sa interactioneze perfect intre ele, chiar si atunci cand provin de la producatori diferiti. Kapsch a furnizat deja tehnologia GSM-R pentru operatorii de cale ferata din multe tari europene, inclusiv 15 state membre UE si are numeroase alte proiecte in etapele de planificare sau implementare.
Astfel, companiile feroviare se pot baza pe faptul ca sistemele de siguranta ale trenurilor indeplinesc cele mai inalte standarde in propria retea feroviara nationala si pot fi folosite in transportul international, fara cheltuieli suplimentare sau costuri ulterioare.