Lenovo a fost nominalizata pentru acest premiu alaturi de alte companii prestigioase, in urma unei selectii multiple care a inclus si o procedura de votare publica, realizata online.
Dupa centralizarea celor aproape 5800 de voturi online exprimate pe www.comunic.ro intre 1 noiembrie si 1 decembrie 2012, clasamentul a fost analizat de Juriul consultantilor revistei Comunicatii Mobile. Rezultatele voturilor acestuia au fost analizate, in final, de catre juriul revistei. Cele trei jurii (votul online - popular, consultantii si revista) au decis castigatorul acestei categorii: compania Lenovo.
Premiul Best IT&C Performance 2012 confirma evolutia grupului Lenovo in al doilea trimestru fiscal (iulie-septembrie 2012). In aceasta perioada, livrarile globale de PC-uri Lenovo au crescut cu 10.3%, pe o piata care a scazut cu opt procente fata de aceeasi perioada a anului anterior.
A fost al 14-lea trimestru consecutiv in care compania a crescut mai repede decat industria de PC-uri in ansamblu. In aceste conditii dificile, Lenovo a atins cea mai mare cota de piata globala din istoria sa, de 15.6 procente*, obtinand puncte procentuale in fiecare zona geografica, pentru fiecare categorie de produse si pe fiecare segment de consumatori.
In Romania, Lenovo a urcat pe pozitia a treia a clasamentului producatorilor de PC-uri, cu o cota de piata de 12,3%. Aceasta crestere corespunde pozitionarii Lenovo in regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa), unde pentru prima data Lenovo a atins o cota de piata exprimata prin doua cifre, terminand al doilea trimestru fiscal la 10.8 procente.
Lenovo a devenit astfel al treilea cel mai mare furnizor de PC-uri in regiune. Compania detine primul loc in Rusia si Germania, unde a castigat inca 3.9 puncte procentuale in ultimul an. Desi industria a inregistrat o scadere de opt procente in intreaga regiune EMEA, Lenovo si-a marit livrarile cu 27 procente de la un an la altul, un rezultat remarcabil.
Aceasta crestere echilibrata a devenit o marca definitorie pentru Lenovo in ultimii trei ani, si este rezultatul concentrarii continue a companiei pe strategia de “protectie si atac”, prin care grupul isi intareste pozitia in acele locuri si piete unde business-ul este solid, si se extinde catre noi zone si piete. Intrarea pe piete noi este esentiala pentru ca Lenovo sa isi continue pozitionarea de lider in era PC-Plus, in care tabletele, telefoanele si televizoarele inteligente devin din ce in ce mai dorite si cautate de consumatori.
DETALIERE IN FUNCTIE DE PRODUSE
Pentru prima data, Lenovo a devenit cel mai mare furnizor de PC-uri laptop din lume. Livrarile globale de laptopuri in trimestrul de referinta au crescut cu 11.3 procente fata de anul anterior, ajutand Lenovo sa isi extinda cota de piata cu 2.6 puncte , pana la un nivel record de 16 procente. In intreaga industrie, livrarile de laptopuri au scazut cu sapte procente in ultimul an. Vanzarile de laptopuri au continuat sa aduca cea mai mare contributie la vanzarile globale ale Lenovo, generand 53 de procente din veniturile Lenovo.
In al doilea trimestru fiscal, Lenovo a anuntat o impresionanta varietate de modele noi: ThinkPad X1 Carbon, ThinkPad T430u ultrabook si ThinkPad Tablet 2, prima tableta creata special pentru Windows 8. Mai recent, Lenovo a captat atentia industriei cu lansarea in Romania a doua modele convertibile, Yoga si Twist, laptopuri care se rasucesc si se transforma in tablete, si care sunt create pentru Windows 8.
Vanzarile consolidate de PC-uri Lenovo Desktop in intreaga lume au crescut cu cinci procente fata de anul anterior, pana la 2.8 miliarde USD, adica 32 procente din veniturile Lenovo provenite din vanzari.
Intrata in al doilea an de operatiuni, divizia Mobile Internet Digital Home (MIDH) avanseaza in salturi, cu vanzari consolidate de 718 milioane USD, o crestere cu 155 procente fata de anul anterior in al doilea trimestru fiscal, ceea ce reprezinta opt procente din vanzarile totale ale companiei.
Telefoanele inteligente si tabletele se afla la varful conceptului PC Plus, iar Lenovo a continuat sa isi mareasca livrarile in China, fiind acum al doilea furnizor in fiecare din cele doua categorii de produse. Lenovo si-a marit cu un incredibil 12.5 la suta cota de piata pentru telefoane inteligente in ultimul an, ajungand la 14.2 procente in China. In al doilea trimestru fiscal, Lenovo a anuntat ca va incepe sa vanda telefoane inteligente in Indonezia, Filipine, India si Vietnam.
Lenovo este o companie de tehnologie personala cu o cifra de afaceri de 30 miliarde USD; este al doilea furnizor de computere personale din lume si deserveste clienti din peste 160 de tari. Dedicat construirii unor computere personale si dispozitive pentru Internet mobil de o conceptie exceptionala, modelul de business al Lenovo se bazeaza pe inovatie, un lant logistic global extrem de eficient si pe o executie strategica puternica.
Formata in urma achizitionarii de catre Lenovo Group a fostei Divizii de Calculatoare Personale a IBM, compania dezvolta, produce si lanseaza pe piata produse si servicii tehnologice fiabile, de inalta calitate, sigure si usor de folosit. Linia sa de produse include legendarele computere personale comerciale marca Think si computere pentru gama larga de consumatori marca Idea, precum si servere, statii de lucru si o familie de dispozitive de internet mobil, incluzand tablete si telefoane tip smartphone.
Compania Lenovo detine centre de cercetare importante in Yamato, Japonia, in Beijing, China si in Raleigh, Carolina de Nord. Pentru mai multe informatii, accesati www.lenovo.com.