Microsoft: Tableta Surface nu este foarte profitabila
tabletesurfaceceomicrosoftconsumatoriutilizatori
Microsoft a anuntat ca vanzarile de tablete Surface au insumat 853 milioane dolari in primele 8 luni de comercializare a gadget-ului.
Statisticile Microsoft indica faptul ca gigantul tehnologic ar putea intampina probleme, in vederea monetizarii tabletei Surface.
Microsoft a prescris 900 milioane dolari, reprezentand valoarea inventarului nevandut de tablete Surface RT, dupa reducerea pretului acestui gadget.
De asemenea, bugetul de publicitate al Microsoft a fost mai generos, pentru a permite promovarea produselor companiei americane.
Potrivit documentelor financiare, vanzarile si cheltuielile de marketing ale Windows Division au fost cu 843 milioane dolari mai mari in ultimul an fiscal, decat in cel anterior, datorita lansarii tabletelor Surface si a noilor sisteme de operare Windows.
Potrivit site-ului Verge, CEO-ul Microsoft, Steve Ballmer, a comunicat personalului sau ca "a construit mai multe tablete (Surface RT) decat puteau fi vandute" - comunicarea ar fi fost facuta saptamana trecuta. Compania a redus preturile tabletelor cu 30%.
Emblema "RT" se refera la faptul ca tabletele Surface dispun de microprocesoare ARM si ofera versiune "aerisita" a sistemului de operare Windows 8.
Utilizatorii pot folosi aplicatii proprii ale Microsoft sau pot descarca programe din Windows Store. Asta inseamna ca nu pot folosi, de exemplu, versiunea completa a unor programe utile, precum Photoshop sau jocul Bioshock Infinite.
Totusi, versiunile RT ale tabletei Surface sunt mai ieftine decat modelele Pro, care dispun de microprocesoare Intel si ruleaza versiunea completa a sistemului de operare Windows 8. Editiile RT sunt mai subtiri, usoare si ofera o durata mai mare a bateriei.
Multi industriasi au sugerat ca tabletele Surface RT au fost lansate pentru a atrage consumatorii "tentati" de iPad-uri sau tablete cu Android, in timp ce Surface Pro concureaza cu laptopurile.