Microsoft vrea sa reinventeze brandul XBox
microsoftzunexboxconsolamuzicaxbox music
Microsoft doreste sa transforme XBox intr-un brand mult mai accesibil - care sa ii determine pe consumatori sa cumpere o consola, in locul unui telefon sau a unei tablete. Pentru a face acest pas, Microsoft mizeaza pe "sunetul muzicii". Faceti cunostinta cu XBox Music.
Microsoft va lansa patru servicii de distribuire a muzicii. Baza sa de date va contine 30 milioane de melodii. Dupa cum spune analistul Gartner, Michael Gartenberg, Microsoft nu ofera doar un serviciu pentru a concura cu iTunes-ul de la Apple, ci se implica integral in industria serviciilor muzicale.
XBox Music Pass este un serviciu fara reclame, care ofera acces la toate melodiile pentru 9,99 dolari pe luna. Spre deosebire de serviciile de streaming, care necesita o conexiune la internet, utilizatorii pot descarca melodiile, pentru a le asculta offline. Microsoft lanseaza si un Music Store, unde va vinde melodii sau albume, sub forma de download-uri, ca si iTunes, Amazon, Google sau Pandora.
Aceste servicii vor fi disponibile pe dispozitive cu Windows 8 si ca aplicatii pentru platformele Apple si Android, incepand cu 2013.
Va amintiti de Zune? Suntem siguri ca Microsoft a invatat din greselile trecutului. In loc sa parieze toti banii pe un dispozitiv, Microsoft apeleaza la o serie de servicii, care vor functiona pe mai multe ecosisteme. De asemenea, in loc sa creeze un nou brand, se asociaza cu unul vechi si popular: XBox.
Microsoft vrea sa ne semnaleze faptul ca XBox poate fi utilizat si la alte activitati, in afara jocurilor video. De fapt, utilizatorii se joaca pe XBox doar jumatate din timpul alocat consolei.
In rest, se uita la clipuri video, prin servicii precum Netflix sau asculta muzica, accesand Pandora. In situatia in care sectorul jocurilor video se afla in declin, Microsoft cauta o plasa de salvare. XBox-ul va sta cu stoicism in mijlocul sufrageriei consumatorilor de (multi)media.
Va reusi Microsoft? Speram ca da. Fara indoiala ca XBox va atrage un public numeros. Vor renunta oamenii la iTunes? Greu de crezut. Pentru Microsoft, ar trebui sa fie mai importanta atragerea consumatorilor, in vederea achizitiei unui dispozitiv propriu, decat majorarea veniturilor companiei.