Mozilla va testa filele sponsorizate in Firefox
mozillafirefoxsponsorizarelogoutilizatori mozilla firefoxcontinut
Mozilla a anuntat ca va testa implementarea reclamelor si a continutului sponsorizat in filele pe care utilizatorii le deschid, atunci cand acceseaza o pagina web, informeaza BBC.
Firefox afiseaza noua asemenea file ("ferestre") in care prezinta instantanee ale site-urilor accesate cel mai des de utilizator.
Multi utilizatori estimau ca Mozilla va apela la aceasta varianta, pentru a mai castiga un ban din publicitate.
Jonathan Nightingale, vicepresedintele Firefox, a spus ca multi internauti au descifrat cu greu mesajul initial si s-au temut ca vor pierde controlul asupra browser-ului lor.
"Nu se va intampla asa ceva. Noi nu facem asta la Mozilla".
Nightingale a precizat ca testele sunt proiectate pentru a intelege care sunt prioritatile utilizatorilor si ce componente ignora sau dezactiveaza in browser-ul Firefox.
Mozilla i-a asigurat pe utilizatori ca nu va transforma Firefox "intr-un haos de logo vandute celui mai bun cumparator".
"Aceste experimente nu tin de venituri si nu vom colecta bani din ele. Sponsorizarea va fi cuvantul-cheie, odata ce vom fi increzatori ca livram o anumita valoare pentru utilizatori", a mai subliniat oficialul Mozilla.
Compania i-a asigurat si in trecut pe utilizatori ca desi va folosi informatiile despre locul in care se afla, pentru a le oferi "continut relevant", acestea nu vor fi "colectate sau exploatate".