Pentru mica ta afacere, la fel ca si pentru gigantul Facebook, internetul mobil reprezinta un mare RISC
afacerefacebookinternet mobiltelefoanetableteapplegoogle
Din ce in ce mai multi oameni folosesc dispozitivele mobile pentru a se conecta la internet. Facebook are in acest moment 845 milioane de utilizatori. Dintre acestia, 425 milioane acceseaza platforma de socializare online prin intermediul unui dispozitiv mobil (telefon, tableta etc.). Compania este ingrijoarata de acest numar deoarece nu a gasit inca o modalitate de a face bani prin intermediul operatiunilor sale mobile.
La fel ca si Facebook, afacerea ta ar putea avea de suferit daca nu reusesti sa-i servesti pe clientii care folosesc intensiv dispozitivele mobile. La 31 iulie 2011, un roman din patru (circa 5 milioane) accesa internetul de pe un dispozitiv mobil, potrivit datelor
ANCOM.
Cea mai mare retea de socializare online din lume a inregistrat anul trecut venituri de 3,7 miliarde de dolari si un profit net de 1 miliard de dolari. Cifrele arata bine, dar partea proasta este ca Facebook n-a castigat nici macar un cent de pe urma aplicatiilor sale mobile sau a site-ului
m.facebook.com.
Pentru a ajunge la numarul mare de utilizatori de internet mobil este foarte important, ca afacere, sa-ti construiesti in primul rand un site adaptat pentru telefoane si tablete. Pasul doi il reprezinta realizarea unei aplicatii (sau mai multe, adaptate pentru cele mai populare sisteme de operare) prin intermediul careia clientii sa poata accesa serviciile si produsele pe care le oferi in conditii decente.
Iata cum arata internetul mobil la sfarsitul anului trecut:
1,2 miliarde - numarul de utilizatori de internet mobil la sfarsitul lui 2011
85% din telefoanele livrate in 2011 aveau preinstalat pe ele un browser de internet
88% - traficul de date inregistrat, la nivel global, pe segmentul tablete de utilizatorii iPad
Facebook nu a furnizat inca reclame prin intermediul platformelor sale mobile, deoarece considera ca acest lucru ar fi destructiv pentru afacere. Ecranele, in special pe telefoane, sunt mici, iar bannerele publicitare i-ar enerva cu siguranta pe multi utilizatori.
Compania crede ca solutia la aceasta mare problema o reprezinta... rivalii Google si Apple. Facebook vine cu utilizatorii, iar cele doua companii, care au servicii de reclama dedicate dispozitivelor mobile, furnizeaza publicitatea.