Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Peste jumatate dintre internautii romani au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna


Peste jumatate dintre internautii romani au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna
de la 29 Mai. 2018
Peste jumatate dintre internautii romani au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna
Tags: online shoppingcumparaturi onlinegpecplati online

Conform unui studiu realizat de catre GPeC si iSense Solutions, 53% dintre romanii cu acces la internet, adica aproape 6 milioane de utilizatori, au realizat, in ultimul an, cumparaturi online cel putin o data pe luna, cu o crestere de 9% fata de aceeasi perioada din 2016-2017.


De asemenea, in ultimele 12 luni, cumparaturile online au devenit mai populare pentru categorii noi de clienti, cea mai mare crestere, de la 36%, la 51%, fiind inregistrata pentru segmentul de varsta de 45-54 ani. 
 
O crestere importanta se observa si in categoria de varsta 35-44 ani, de la 51% la 58%, in timp ce, pentru utilizatorii cu varsta intre 18-34 ani, datele s-au pastrat la acelasi nivel ca in perioada 2016-2017.
 
Desi apetitul romanilor care opteaza pentru cumparaturi online a crescut, in medie, acestia apeleaza tot la magazinele online cu care sunt obisnuiti. 
Astfel, ca si in perioada 2016-2017, romanii au vizitat, in medie, cate 9 magazine, cu o frecventa de 3-4 ori pe saptamana.
 
Principalele motive ale achizitiilior online raman aceleasi, printre ele, numarandu-se timpul redus, posibilitatea de a compara preturile de la diferite magazine si o varietate tot mai mare a produselor pe care le pot comanda din mediul online.
 
Pentru cei ce nu sunt inca adeptii cumparaturilor online, conform cercetarii realizate de GPeC si iSense Solutions, 65% dintre respondentii studiului au mentionat ca nu au incredere ca produsele prezentate pe site-uri corespund realitatii. 
 
58% dintre romani fac cumparaturi din magazinele fizice pentru a putea alege si testa pe loc produsele pe care si le doresc, iar 46% dintre respondenti se tem de o eventuala frauda atunci cand fac cumparaturi online.
 
”Piata de eCommerce din Romania creste semnificativ in fiecare an, chiar daca nu vorbim inca o piata matura in comparatie cu alte tari, dar care are un potential urias. Magazinele online romanesti trebuie sa tina pasul cu doleantele clientilor tot mai selectivi: acestia isi doresc procese de livrare cat mai rapide, incredere  reala aratata de alti cumparatori si, bineinteles preturi competitive - potrivit studiului realizat de GPeC si iSense Solutions”, mentioneaza Andrei Radu, Fondator si CEO GPeC.
 

Ce s-a vandut cel mai bine in ultimele 12 luni
 
In continuare, produsele electronicele si electrocasnicele, articolele vesimentare si accesoriile fashion, calculatoarele si laptopurile, cat si produsele cosmetice si farmaceutice ocupa primele locuri in preferintele cumparatorilor online. 
 
Categorii ce au atras cel mai mare numar de clienti noi sunt fashion, cu o crestere de la 80% in 2017 la 86% in 2018, urmata de serviciile de turism si hoteliere, cu o medie de la 70% la 77%, si carti, de la 67%, la 72%.
 
92% dintre cumparatorii online au achizitionat, in ultimele 12 luni, articole electrocasnice si electronice, cheltuind aproximativ 1.098 lei. 86% dintre romani au cheltuit 833 lei pentru achizitia de articole vestimentare si accesorii tip fashion, in timp ce 83% dintre acestia au alocat putin peste 1.000 lei pe an pentru laptopuri si calculatoare. 
 
81% dintre romani au alocat, in medie, 807 lei pentru achizitia de produse cosmetice si farmaceutice, iar 77% dintre acestia au optat pentru sejuri si calatorii, cu o medie de 787 lei pe an.

In ultimele 12 luni, cele mai importante achizitii online au fost pentru serviciile hoteliere (1.305 lei), electronice si electrocasnice (1.098 lei), mobila si decoratiuni interioare (833 lei) sau articole pentru masini (807 lei). 
 
Fata de 2016-2017, suma anuala medie cheltuita inregistreaza cresteri de aproximativ de 5-7% pentru fiecare categorie.
 
Cele mai mari cresteri se regasesc in categoriile de  Telecomunicatii, Bilete de transport auto, tren sau avion si Home&Deco cu medii de crestere de 10, 12 si respectiv 16%.
 
 
De ce cumpara romanii online?
 
Principalele motive pentru care romanii aleg sa cumpere online se pastreaza si in 2018, diferentele fata de datele inregistrate in perioada 2016-2017 fiind relativ de mici. Astfel, 70% dintre respondentii studiului aleg un magazin online pentru a economisi timp, iar 50% dintre romani prefera shopping-ul online pentru varietatea mare de produse gasite si posibilitatea de a compara usor ofertele de la diferite magazine. 
 
De asemenea, 48% dintre cumparatorii online cred ca preturile sunt mai accesibile in mediul online, in timp ce 46% dintre acestia spun ca si-au gasit produsul dorit doar pe internet. 
 
Comoditatea achizitiilor online este un alt criteriu important pentru 40% dintre respondenti.
 
Cand aleg sa achizitioneze un produs de pe un anumit site, principalele criterii de evaluare sunt: pretul, increderea pe care o ofera magazinului online, timpul de livrare, calitatea informatiilor prezentate pe site si usurinta procesului de cumparare.
 

Plata online cu cardul, in crestere
 
Si in 2018, 76% dintre romani aleg sa plateasca in numerar la  primirea coletului, raportul fiind cu constant cu cel din 2016-2017, respectiv 78% dintre respondenti. 
 
Se remarca insa o crestere de 5% a platilor realizate cu cardul, de la 50% la 55% in prezent. 
 
O crestere de 21% se remarca si in valoarea sumelor platite cu cardul, de la 1.489 lei in perioada 2016-2017 la 1.793 lei in ultimele 12 luni. 
 
Pentru magazinele online din strainatate, romanii au cheltuit in medie 281 euro in perioada 2016-2017, valoarea crescand usor in 2018, si anume 301 euro.
 
In ceea ce priveste plata online, lipsa increderii in oferirea datelor de pe card este in continuare principalul motiv pentru care romanii aleg sa plateasca numerar, 70% in 2018 fata de 65% in 2017. 
 
Alte motive enuntate de respondentii studiului sunt teama de a nu fi fraudati (47%) si perioada lunga in care si-ar recupera banii in cazul unei eventuale fraude (35%).
85% dintre respondentii studiului au declarat ca sunt familiarizati cu conceptul de GDPR si cu ce reglementari aduce acesta. Mai mult, 76% dintre respondentii studiului au declarat ca sunt deschisi sa isi realizeze un cont in cadrul unui magazin online si dupa data de 25 mai, un procent la fel de mare declarand ca vor ramane, in continuare, abonati la newsletterele primite de la magazinele pe care le viziteaza.
 
Cercetarea a fost realizata in luna mai 2018 pe un esantion reprezentativ urban format din 914 respondenti selectati din panelul online researchromania.ro, persoane cu varsta peste 18 ani, utilizatori de internet. 
 
Initiatorii proiectului sunt GPeC, cel mai mare eveniment de eCommerce din Europa de Sud-Est, si compania de cercetare iSense Solutions – The Modern Consumer Company.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Advertisement