In 2012, cererea de smartphone-uri a crescut pe tot globul cu 56%, la 720 milioane unitati vandute. De asemenea, piata de telefoane mobile standard a scazut cu 14%, la 886 milioane euro. In cele din urma, cu toate acestea, vanzarile globale de telefoane mobile de catre retaileri au crescut anul precedent cu 7%.
Potrivit GfK, cererea pentru smartphone-uri inregistreaza o crestere accentuata in special in China. In 2012, cresterea de la an la an a vanzarilor a fost de 34% in Europa, in timp ce in China, Hong Kong si Taiwan vanzarile au crescut rapid cu 133%. In 2012, doua din trei telefoane vandute in aceasta regiune au fost smartphone-uri.
Pe langa faptul ca piata chineza inregistreaza cele mai mari rate de crestere, ea detine si cea mai mare pondere de smartphone-uri din piata globala a telefoanelor mobile. La nivelul Europei, doar 50% din vanzarile de telefoane mobile se datoreaza smartphone-urilor. Telefoanele mobile standard continua sa domine in America Latina, Orientul Mijlociu si Africa.
Prin panelul de retail, GfK colecteaza periodic date despre telefoanele mobile si fixe, tablete, modemuri pentru internet mobil si accesorii pentru telefoanele mobile, in peste 90 de tari din intreaga lume. Aceasta analiza se bazeaza pe informatii privind evolutiile pietei de telefonie in 2012.
GfK este una din cele mai mari companii de cercetare de piata din lume, cu peste 11.500 de experti al caror rol este sa dobandeasca o intelegere aprofundata a modului in care, in peste 100 de piete, oamenii traiesc, gandesc si fac cumparaturi in fiecare zi.
GfK inoveaza constant, utilizand tehnologii de ultima ora si cele mai inteligente metodologii, pentru a furniza clientilor cea mai clara intelegere despre cei mai importanti oameni din lume si anume clientii lor. In 2011, vanzarile GfK au ajuns la 1,37 miliarde euro.