Samsung incearca sa cheltuiasca banii destinati publicitatii intr-un mod cat mai eficient
samsunggearsmartphonesuccesandroidoem
Samsung a cheltuit circa 14 miliarde dolari pentru advertising si marketing in 2013, pe masura ce produsele companiei au continuat sa le devanseze pe cele ale rivalilor tehnologice. Cei din urma au obtinut uneori recenzii mai bune ale produselor, dar nu s-au bucurat de un marketing eficient, informeaza Reuters.
Uriasul buget de marketing si publicitate este de trei ori mai mare decat cel inregistrat in 2012, in cazul Samsung.
Samsung incearca sa cheltuiasca banii destinati publicitatii intr-un mod cat mai eficient.
Bugetul de marketing al Samsung reprezinta 5,4% din veniturile totale, in comparatie cu alt producator celebru de smartphone-uri. Apple investeste doar 0,6% din venituri in publicitate.
Intr-un comunicat de presa remis Reuters, Samsung a precizat ca "va continua sa isi promoveze brandul, pentru a profita de dinamica pietei de smartphone-uri, in timp ce se va concentra si asupra optimizarii eficientei activitatilor de marketing".
Totusi, Moon Ji-hun, directorul operatiunilor din Coreea ale firmei de consultanta Interbrand, este sceptic: "Cand brandul tau nu are o identitate clara, asa cum este cazul celor de la Samsung, investitiile masive in promovare reprezinta cea mai buna strategie". "Din pacate, mentinerea bugetului de marketing la un asemenea nivel, pe termen lung, nu poate aduce beneficii majore".
"Brandul Galaxy s-a facut remarcat si marca Samsung este mai puternica, in prezent, decat Android sau alt producator OEM, cu exceptia Apple", a declarat Benedict Evans, un consultant independent din domeniul tehnologic si media, care lucreaza la Londra. "Problema de fond este ca Samsung s-a remarcat drept un brand dependent (de calitate, ce-i drept), nu unul premium, astfel incat nu poate concura direct cu Apple".
"De asemenea, Samsung stie ca Gear nu va fi un produs de succes. In pofida acestui lucru, compania incearca sa transmita mesajul ca "a fost prima care a dezvoltat o anumita tehnologie" si sper sa isi construiasca brandul in acest fel (in calitate de companie tehnologica avansata), a precizat Moon.